Skrzynki lęgowe dla ptaków

następny post »
From: "Platon" <p...@b...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Skrzynki lęgowe dla ptaków
Date: Mon, 3 Mar 2003 23:22:36 +0100

Zachęcony informacjami o sposobach zapraszania ptaków do ogrodu (szczególne
dzięki za rady zawsze życzliwej Jagodzie) kupiłem bardzo sympatyczną
książkę "Ptaki w ogrodzie" dr Michaela Lohmana, wydawnictwo Delta. Wynika z
niej, że dla każdego gatunku ptaka powinna być całkiem inna skrzynka lęgowa.
Do tego trzeba jeszcze wiedzieć, gdzie taką skrzynkę umieścić. Nawet po
spełnieniu obu tych warunków łącznie pani kosowa, jerzykowa, gilowa,
szczygłowa, kulczykowa (zbieżność z nazwiskiem z pierwszych stron gazet
całkowicie przypadkowa) etc wcale nie musi przyjąć zaproszenia do złożenia
jaj w takiej szkrzynce. Prawdopodobieństwo trafienia wydaje się zatem
niewielkie. Kto z Grupowiczów ma praktyczne doświadczenie ze skrzynkami
lęgowymi? Nadmieniam, że moje drzewa w sadzie i ogrodzie są jeszcze
małolaty. Jakby miało być wysoko, to dysponuję tylko ścianami, dachem i
kominami domu.
Platon, miłośnik ptaków, które o tym jeszcze nie wiedzą