Skrzynki lęgowe dla ptaków

1. Data: 2003-03-03 22:22:36

Temat: Skrzynki lęgowe dla ptaków
Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachęcony informacjami o sposobach zapraszania ptaków do ogrodu (szczególne
dzięki za rady zawsze życzliwej Jagodzie) kupiłem bardzo sympatyczną
książkę "Ptaki w ogrodzie" dr Michaela Lohmana, wydawnictwo Delta. Wynika z
niej, że dla każdego gatunku ptaka powinna być całkiem inna skrzynka lęgowa.
Do tego trzeba jeszcze wiedzieć, gdzie taką skrzynkę umieścić. Nawet po
spełnieniu obu tych warunków łącznie pani kosowa, jerzykowa, gilowa,
szczygłowa, kulczykowa (zbieżność z nazwiskiem z pierwszych stron gazet
całkowicie przypadkowa) etc wcale nie musi przyjąć zaproszenia do złożenia
jaj w takiej szkrzynce. Prawdopodobieństwo trafienia wydaje się zatem
niewielkie. Kto z Grupowiczów ma praktyczne doświadczenie ze skrzynkami
lęgowymi? Nadmieniam, że moje drzewa w sadzie i ogrodzie są jeszcze
małolaty. Jakby miało być wysoko, to dysponuję tylko ścianami, dachem i
kominami domu.
Platon, miłośnik ptaków, które o tym jeszcze nie wiedzą

2. Data: 2003-03-03 23:23:54

Temat: Re: Skrzynki lęgowe dla ptaków
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Platon" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> Zachęcony informacjami o sposobach zapraszania ptaków do ogrodu (szczególne
> dzięki za rady zawsze życzliwej Jagodzie) kupiłem bardzo sympatyczną
> książkę "Ptaki w ogrodzie" dr Michaela Lohmana, wydawnictwo Delta.

A możesz sprawdzić gdzie i jak umieścić budkę dla sikorek?

Pozdrawiam

Marta z budką:-)

3. Data: 2003-03-04 21:11:52

Od: "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich obserwacji wynika ,że prawdopodobieństwo zasiedlenia jest
wysokie.Ptaki "dziuplowe" mają coraz mniej naturalnych kryjówek i chętnie
korzystają z przygotowanych przez człowieka skrzynek lęgowych.Oczywiście
jeśli ocenią je jako bezpieczne.A sa świetnymi obserwatorami.W twojej
sytuacji zrezygnowałbym z drzewek a skupił się na domu. Życzę powodzenia.
P.s. Ptaszki potrafią również czynić spustoszenie w ogrodzie."Moje" kwiczoły
są gorsze od najgorszych szpaków.

4. Data: 2003-04-06 15:23:49

Od: "Platon" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeśli ocenią je jako bezpieczne.A sa świetnymi obserwatorami.W twojej
> sytuacji zrezygnowałbym z drzewek a skupił się na domu. >

INFORMATYCZNE CZARY!! Dopiero dzisiaj i to po przeniesieniu się z adresem na
inny portal zobaczyłem u siebie na compie posty nt. skrzynek lęgowych. Po
miesiącu!! Dziękuję Marcie, Rarogowi i Dirkowi (przesympatyczna historia o
bawarskiej sikorce). Mam nadziej, że "go2" będzie zdecydowanie lepszy od
onetowskiego "buziaczka".
Platon, na bakier z onetem i informatyką

5. Data: 2003-04-08 10:46:18

Od: l...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

Ja też postanowiłem ustawic budkę, którą wykonałem dokładnie według przepisu z
http://ogrody.agrosan.pl/budka.html
- wersja A. Budke umocowałem na dębie na wys. ok 5m nad ziemią. Pod spodem
wokól pnia rozpiąłem plastikową siatkę przeciwko kotom (mam też w okolicy
łasice ale te chyba nie chodzą po drzewach) i pełen zadowolenia poszedłem spać
licząc na sikorki, których zimą mam zatrzęsienie. Następnego dnia spadł śnieg i
leży do dziś. Ciekawe co będzie z prawdopodobieństwem zasiedlenia mojej budki.
Pozdrawiam wszystkich zimowo.
Leszek

wakacyjna sylwetka...
tawułki raz jeszcze