Skutki uboczne stosowania Clenbuterolu

1. Data: 2003-07-21 07:44:49

Temat: Skutki uboczne stosowania Clenbuterolu
Od: "Jan" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Jakie są skutki uboczne stosowania clenbuterolu (steryd anaboliczny) u
dzieci ?
Za odpowiedzi z góry dziekuję !

2. Data: 2003-07-21 21:09:17

Temat: Re: Skutki uboczne stosowania Clenbuterolu
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam !
> Jakie są skutki uboczne stosowania clenbuterolu (steryd anaboliczny) u
> dzieci ?

clenbuterol sterydem anabolicznym? to jakś pomyłka.

3. Data: 2003-07-21 22:17:21

Od: "Piotr Polkowski" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

justyp <m...@o...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Jan" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> clenbuterol sterydem anabolicznym? to jakś pomyłka.

Pomyłka, ale częściowo: clenbuterol nie jest sterydem.
Jest lekiem z grupy beta2 - agonistów, tzn. działa za pośrednictwem
receptorów beta2, wywołując m.in. rozkurcz mięśni gładkich, co jest
wykorzystywane w leczeniu np. skurczu oskrzeli w przebiegu astmy oskrzelowej,
pobudza też mówiąc najogólniej pracę serca.
Ale w dużych dawkach (10 krotnie przekraczających te stosowane w leczeniu
astmy)wykazuje działanie anaboliczne - wykazano efekt hypertrofii (przerostu)
komórek mięśni szkieletowych i kom. mięśnia serca po jego wystarczająco
długotrwałym podawaniu.

Natomiast u licha, po co dzieci stosują clenbuterol w celach anabolicznych?!

Poważnie: pytanie jest chyba niewłaściwie sformułowane.
1) Jeśli ktoś stosujący dłuższy okres czasu clenbuterol w celach
anabolicznych ZAMIERZA zostać ojcem dziecka, to może się rozczarować...
Clenbuterol w dużych dawkach może uszkodzić komórki nabłonka
plemnikotwórczego jąder mężczyzny wiodąc do oligozoospermii/azoospermii czyli
w praktyce niepłodności...
2) Jesli ktoś już jest ojcem dziecka ale jeszcze nienarodzonego i stosuje
clenbuterol jak powyżej to można mieć nadzieję, że w poczęciu brała udział
męska komórka rozrodcza (tak, tak - chodzi o plemnik) nie niosąca ze sobą
defektu genetycznego, jednak takowego wykluczyć nie można, a jego ryzyko
wzrasta praktycznie w każdym przypadku przyjmowania jakichkolwiek substancji
chemicznych bez wskazań medycznych. Do takich zachowań należy DOPING (sterydy
anaboliczne, beta2 - agoniści, hGH, EPO itd.)

Życzę szczęścia i zdrowia (bez clenbuterolu).

Piotr

4. Data: 2003-07-21 22:21:49

Od: "Piotr Polkowski" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2003-07-22 07:36:42

Od: "Jan" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Polkowski" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
(sterydy
> anaboliczne, beta2 - agoniści, hGH, EPO itd.)
>
> Życzę szczęścia i zdrowia (bez clenbuterolu).

http://www.gazeta.pl/usenet/

Wyjaśniam:
Istnieje nowatorska metoda leczenia dzieci z porażeniem mózgowym z
wykorzystaniem Clenbuterolu - pewnie nie w dawkach anabolicznych - pewności
nie mam nie jestem lekarzem.
Jeśli gdzieś można dotrzeć do szczegółowych informacji na temat tego leku to
proszę o namiar
Janusz

6. Data: 2003-07-22 12:28:26

Od: "firstman" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie mam nie jestem lekarzem.
> Jeśli gdzieś można dotrzeć do szczegółowych informacji na temat tego leku

Witam ponownie.

Polecam bazę MEDLINE: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/PubMed/

Największy na świecie zbiór danych literaturowych - głównie w postaci
streszczeń prac naukowych dot. medycyny.
Można przeszukiwać stosując rózne kryteria - słowa kluczowe (nazwy leków,
chorób, narządów, układów, metod badawczych itd.)
Znalazłem jeden artykuł przedstawiający na modelu zwierzęcym
przeciwdrgawkowe działanie clenbuterolu i potencjalizację tego działania dla
klasycznych leków p/drgawkowych, stosowanych również w leczeniu porażenia
mózgowego (format *.pdf):
http://www.springerlink.com/app/home/content.asp?was
p=3d3luwtump0he1lp8fvk&referrer=contribution&format=
2&page=1

Biorąc pod uwagę skąpą ilość dostępnych danych literaturowych metoda wydaje
się bardzo nowatorska...

Pozdrawiam

Piotr

brodawczak pecherza moczowego
Trzesace sie rece
[WAW] scyntygrafia
Leczenie krotkowzrocznosci - prosze o opinie osob wyleczonych
Okres m.