Śledź wigilijny

1. Data: 2003-12-11 10:59:14

Temat: Re: Śledź wigilijny
Od: "Kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na pierwszy ogień wyjadam największy przysmak - mlecze. A potem resztę :-}

Tak bez obróbki ?

A może mleczyki przetrzeć przez sitko, dodać śmietanki,cebuli, jabłka,
trochę cukru, ziele angielskie, listek laurowy, pieprzu, octu, wymieszać,
polać filetowane śledziki i konsumować z ciepłymi ziemniakami?
To oczywiście jedna z możliwości.
Przy dodaniu większej ilości przegotowanej wody do mleczyków oraz
pozostałych ww. składników (bez jabłek) może wyjść również zupa śledziowa
podawana również z ciepłymi ziemniakami.

Pozdrawiam
Kaktus

1. Data: 2003-12-11 11:02:45

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Ja surowych śledzi nie jadam,

Co to wg Ciebie są surowe śledzie? no bo chyba nie chodzi o solone.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-11 11:13:16

Od: "Kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> =====
> Na pierwszy ogień wyjadam największy przysmak - mlecze. A potem resztę :-}

Tak bez obróbki?
A może przetrzeć mleczyki przez sitko, dodać cebulę, jabłko,cytrynę,ziele
angielskie, listek laurowy, pieprz, ocet, śmietankę i polać pofiletowane
śledziki ? Najlepiej smakują z ciepłymi ziemniakami.
Ewentualnie dodać przegotowanej wody do przetartych mleczyków oraz składniki
jak wyżej (bez jabłek) i wyjdzie całkiem niezła wigilijna zupa śledziowa.

Pozdrawiam
Kaktus

1. Data: 2003-12-11 11:48:49

Od: k...@i...pl (Krzysiek) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-12-11 12:20:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak bez obróbki ?
=====
Taki jestem :-} Mam to po ojcu. Zawsze wcinał surowe z samą cebulą, tylko
polane olejem. Ja udoskonaliłem trochę ten przepis, bo ogólnie nie lubię
oleju.
=====

> [...]
> trochę cukru, ziele angielskie, listek laurowy, pieprzu, octu, wymieszać,
> polać filetowane śledziki i konsumować z ciepłymi ziemniakami?
W takiej zalewie czasem marynuję śledzie, ale nigdy nie zdążą dojść, bo
zostają wcześniej zjedzone. Więc po co się męczyć z robieniem zalewy. Jadam
też surowego łososia, ale to akurat wiele osób praktykuje.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-11 12:29:49

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
Sos, sos przechodzi. Z resztą jeśli Ci chodzi o jakiegoś smakowego śledzia,
to tak samo można przygotować już spreparowane wcześniej śledzie z oleju lub
octu. Nie będą surowe, a dla tych osób co nie cierpią surowizny będą
znakomite.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-11 12:46:09

Od: "Kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadam

Popieram, tatarek z łososia jest super, a przy śledziach polecam cierpliwość
(przynajmniej nockę), chociaż rozumiem wspomnianą szybką konsumpcję -
przecież moczenie i filetowanie wymaga już dużej cierpliwości.

Pozdrawiam
Kaktus

1. Data: 2003-12-12 23:17:12

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marudzik" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> U mnie w domu rodzinnym solone śledzie moczyły się, a potem zawijało się w
> rulonik z cebulką pokrojoną w kostkę i zalewało olejem - taka tradycyjna
> potrawa, w ciągu roku raczej nie pojawiała się na stole.

u mnie sledzika sie je w wigilie, ale gruboo przed sama kolacja. Najczesciej
w formie z cebula, smietana i jablkami, Chociaz ostatnio zrobilam tak:
sledzik zwykly pokrojony na kawalki, do tego cebula, i jablko w kosteczke i
ziemnaczki mudurkach ugotowane i tez w kosteczke.Doprawione sola i
pieprzem, wymieszane ze smetana i mojonezem. A czasami podaje sie u mnie do
sledzia ziemnaczki obtoczone w mace z kminkiem i sola i zapiekane w
piekarniku.

pozdrawiam
agatka

test