Smakołyk rybny.

1. Data: 2010-06-30 15:35:09

Temat: Smakołyk rybny.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwa wiaderka ryb w zamrażarce, efekt wędkowania MŚK.
Coś muszę już z nimi zrobić, bo sezon na warzywa i owoce u progu, a gdzieś
dzwoniło, że jest pyszna sprawa z takich ryb do zrobienia. Szkic mniej
więcej taki:
Smaży się rybę otoczoną w mące? jajku? bułce?
Zalewa się w słoiku octem z przyprawami.
Czeka się ileś-tam czasu.
I ma to być na koniec pyszne bardzo.

Kto zna dokładny przepis? Poproszę.

2. Data: 2010-06-30 16:09:49

Temat: Re: Smakołyk rybny.
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więcej taki:
> Smaży się rybę otoczoną w mące? jajku? bułce?
> Zalewa się w słoiku octem z przyprawami.

Przeciez podałaś dokładny - smażona panierowana ryba w marynacie.
Drobnicę można przepuscić przez maszynkę do mięsa, posolić dodac jajka,
bułkę i zrobic kotleciki.
Pychotka.

3. Data: 2010-06-30 16:38:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jun 2010 18:09:49 +0200, Panslavista napisał(a):

> Przeciez podałaś dokładny - smażona panierowana ryba w marynacie.

No tia - a proporcje? Przyprawy? Stężenie? Mąka czy buła? Czas
przechowywania? Konserwacja?

> Drobnicę można przepuscić przez maszynkę do mięsa, posolić dodac jajka,
> bułkę i zrobic kotleciki.
> Pychotka.

E, ości nie lubię. I skóry. Skóry to te małe mają najwięcej i ości. A w
occie one się rozpuszczają.

4. Data: 2010-06-30 16:56:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jun 2010 18:38:45 +0200, Ikselka napisał(a):

> No tia - a proporcje? Przyprawy? Stężenie? Mąka czy buła? Czas
> przechowywania? Konserwacja?

> E, ości nie lubię. I skóry. Skóry to te małe mają najwięcej i ości. A w
> occie one się rozpuszczają.

Ha - znalazłam! Różne przepisy.
http://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=381338
http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/ryby/przysmak-
w%EAdkarza.html
http://www.fishing.pl/artykuly/kulinaria/ryba-w-occi
e/(language)/pol-PL
http://kuchnia-polska.net/?category_id=154&recipe_id
=5314
http://www.smaczny.pl/forum/topic/2066-ryba-w-occie-
doskonala-na-przyjecia/

Coś z tego wszystkiego sobie wypośrodkuję - jak żyję nie wykorzystałam
żadnego "obcego" przepisu słowo w słowo :-)

5. Data: 2010-06-30 17:06:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tia - a proporcje? Przyprawy? Stężenie? Mąka czy buła? Czas
> przechowywania? Konserwacja?

> E, ości nie lubię. I skóry. Skóry to te małe mają najwięcej i ości. A w
> occie one się rozpuszczają.

Zgoda. A te kotleciki też fantastyczne, choć na zupę rybną też mogą być, też
pychotka.
Na lato w occie można zamarynować parówki, serdelki. Tyle, że lepiej mieć
własnej produkcji. Albo od dobrego masarza.

6. Data: 2010-06-30 17:10:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jun 2010 19:06:38 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
> Na lato w occie można zamarynować parówki, serdelki. Tyle, że lepiej mieć
> własnej produkcji. Albo od dobrego masarza.

Trochę się boję takich eksperymentów, więc wolę zamrażać mięsny nadmiar,
niż słoikować, natomiast z rybkami muszę coś postanowić, bo to się MŚK i
nałowił, i naczyścił (co złowi, to musi oczyścić, ja ryb z "bebechami" nie
tykam) - nie mogę zmarnować tej całej jego roboty. A miejsce w zamrażarce
potrzebne na nowe nabytki wędkarskie i warzywne i owocowe zapasy zimowe :-)

7. Data: 2010-06-30 17:17:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jun 2010 19:10:34 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> potrzebne na nowe nabytki wędkarskie i warzywne i owocowe zapasy zimowe :-)

O, a tutaj cała ciekawa opowieść ze szczegółami i niuansami:
http://mojewino.blox.pl/2008/09/Ryba-po-grecku.html

8. Data: 2010-06-30 17:32:07

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tykam) - nie mogę zmarnować tej całej jego roboty. A miejsce w zamrażarce
> potrzebne na nowe nabytki wędkarskie i warzywne i owocowe zapasy zimowe

Kup kolejną zamrażarkę, albo wędliny wędź jak litewskie.
To nie jest eksperyment - marynata to marynata - po pasteryzacji nic nie
ruszy przetworu.

9. Data: 2010-06-30 17:45:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 30 Jun 2010 19:32:07 +0200, Panslavista napisał(a):

> Kup kolejną zamrażarkę,

O nie, mam dużą, starczy. Juz z tej jednej nie ma kto wszystkiego wyjeść
:-)

> albo wędliny wędź jak litewskie.

To jak będę miała murowaną wędzarnię, bo do takiej nic z zewnątrz nie
wejdzie i wędlin nie zeżre ani nie spaskudzi podczas ich długiego pobytu w
niej.

> To nie jest eksperyment - marynata to marynata - po pasteryzacji nic nie
> ruszy przetworu.

Owszem.

10. Data: 2010-06-30 18:01:51

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To jak będę miała murowaną wędzarnię, bo do takiej nic z zewnątrz nie
> wejdzie i wędlin nie zeżre ani nie spaskudzi podczas ich długiego pobytu w

A chcesz przepis na zupę rybną z małych i dużych ryb?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

DOBRE...
Miod
PYWO...