"Smakowite domowe ciasta"

1. Data: 2004-10-11 05:27:02

Temat: "Smakowite domowe ciasta"
Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów,

moje zapytanie dotyczy "książeczki" sprzedawanej w promocji z dwoma kostkami
margaryny Kasia. Otórz w zeszłym tygodniu zaopatrzyłam się w nią i wczoraj
wypróbowałam pierwszy przepis. Niestety z totalnym niepowodzeniem.
Wspomniany przepis załączam i proszę
doświadczonych kucharzy o analizę i komentarz czy ten przepis jest "dobry".
Głównie chodzi o krem, ale w biszkopcie również upiekły się tylko boki i
wierzch.
Ja w kuchni eksperymentuję już 11 lat i takiej drastycznej porażki jak tym
razem nie
poniosłam jeszcze nigdy. Z góry dziękuję za wszystkie opinie, komentarze i
rady

pozdrawiam Rene

Wspomniane ciasto nosi dość popularną nazwę "PIJAK"

ciasto:
- 1 szklanka maku
- 7 białek
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 szklanka cukru
- 15 dkg wiórków kokosowych

krem:
- 7 żółtek
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 2 opakowania budyniu śmietankowego
- 2 szklanki mleka
- 1 kostka margaryny

do dekoracji:
- 3 paczki herbatników lub 1 paczka biszkoptów
- 100 ml wódki
- polewa czekoladowa
- posiekane orzechy

1 Białka ubić na sztywną pianę, w trakcie ubijania dodać cukier i cukier
waniliowy.

2 Wymieszać wiórki kokosowe z makiem. Dodać do ubitej piany i dokładnie
wymieszać. Przełożyć do tortownicy. Piec ok. 15 min. w piekarniku nagrzanym
do 200 st. C.

3 Przygotować krem: Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym; dodać
1/2 szklanki mleka i budynie; całość zmiksować.

4 Pozostałe mleko zagotować, ostudzić i dolać do masy jajecznej.

5 Margarynę rozdrobnić widelcem i połączyć z masą mleczno-jajeczną; całość
dokładnie utrzeć.

6 Na makowo-kokosowy spód nałożyć krem. Na nim ułożyć herbatniki nasączone
alkoholem. Polać polewą czekoladową i posypać posiekanymi orzechami. Ciasto
wstawić na 1 godz. do lodówki.

1. Data: 2004-10-11 06:41:19

Temat: Re: "Smakowite domowe ciasta"
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rene napisał:

> [...]
> rady
> Wspomniane ciasto nosi dość popularną nazwę "PIJAK"

IMO same białka nie udźwigną tej calej reszty (mak, wiórki) i jest to
skazane z góry na porażkę.

> krem:
> - 7 żółtek
> - 1 szklanka cukru pudru
> - 1 opakowanie cukru waniliowego
> - 2 opakowania budyniu śmietankowego
> - 2 szklanki mleka
> - 1 kostka margaryny

Fuj. Margaryna i budyń. Podejrzewam, że tę ksiązeczkę sponsorowała jakas
firma spozywcza.

> do dekoracji:
> - 3 paczki herbatników lub 1 paczka biszkoptów
> - 100 ml wódki
> - polewa czekoladowa
> - posiekane orzechy

Generalnie nie podoba mi sie nie chciałabym ani robić, ani jeść takiego
wytworu. Ale to moja opinia, a o gustach się zasadniczo nie dyskutuje,
choć niektórzy tu twierdzą inaczej ;)
--
pa, BasiaBjk, co zaraz na grzyby się wybiera :)

1. Data: 2004-10-11 07:00:44

Od: "monia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A do pracy Basia nie idzie? Dlaczego ja muszę do pracy, a Basia na
grzyby??? m.

1. Data: 2004-10-11 07:02:58

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik monia napisała:

> A do pracy Basia nie idzie? Dlaczego ja muszę do pracy, a Basia na
> grzyby??? m.

Trza mieć wolny zawód lub bogatego utrzymywacza :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-10-11 07:06:25

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMO same białka nie udźwigną tej calej reszty (mak, wiórki) i jest to
> skazane z góry na porażkę.

nie do końca, ponieważ wlałam do tortownicy na wysokości 3/4 i tyleż tego
było z tymże po 15' to dalej było surowe

> Fuj. Margaryna i budyń. Podejrzewam, że tę ksiązeczkę sponsorowała jakas
> firma spozywcza.

dokładnie "KASIA"

> pa, BasiaBjk, co zaraz na grzyby się wybiera :)

zazdroszczę grzybków, ale przecież dzisiaj jest straszliwie zimno i sądzisz,
że będą grzybki? ja w tym roku również nazbierałam sporo:)

Rene

1. Data: 2004-10-11 07:10:28

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rene napisał(a):

> moje zapytanie dotyczy "książeczki" sprzedawanej w promocji z dwoma
> kostkami margaryny Kasia.
===
Książeczka nie jest po to, by przepisy się udawały, tylko po to, abyś kupiła
kasię. Spełniła więc swoje zadanie. Mało tego. Ciasto nie wyszło, więc teraz
kupisz następne dwie kostki, aby znowu spróbować. Genialny chwyt
marketingowy.

waldek
===

1. Data: 2004-10-11 07:17:15

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> teraz
> kupisz następne dwie kostki, aby znowu spróbować. Genialny chwyt

No to ja z "antychwytem": Od niedawna zajmuję się pieczeniem/gotowaniem, ale
juz wiem, że od "kasi" podczas przygotowywania ciasta powinienem trzmać się
z daleka. Najlepsze efekty otrzymałem stosując "Palmę" z twarzą
ciemnoskórego człowieka (że tak to nazwę, żeby się ktoś nie obraził) na
obrazku. Niestety jest ona nie do dostania w moim regionie; spotykam, ją,
wędrując na południe. Na szczęście zwykła (i tańsza) MR też jest od "kasi"
(WMO!!!) lepsza.

Pozdrawiam, MarcinB.

1. Data: 2004-10-11 07:21:19

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rene" <r...@w...pl> napisała:
> Głównie chodzi o krem, ale w biszkopcie również upiekły się tylko boki i
> wierzch.

Po pierwsze to wcale nie mial byc biszkopt, ale 15 min. w piekarniku to byc
moze za malo na upieczenie tego spodu.

> ciasto:
> - 1 szklanka maku
> - 7 białek
> - 1 opakowanie cukru waniliowego
> - 1 szklanka cukru
> - 15 dkg wiórków kokosowych

Skladniki sa do zaakceptowania.

> krem:
> - 7 żółtek
> - 1 szklanka cukru pudru
> - 1 opakowanie cukru waniliowego
> - 2 opakowania budyniu śmietankowego
> - 2 szklanki mleka
> - 1 kostka margaryny

Skladniki moga byc...

> do dekoracji:
> - 3 paczki herbatników lub 1 paczka biszkoptów
> - 100 ml wódki

Obawiam sie, ze nie wystarczy tylko 100 ml wodki :)

[...]
> 3 Przygotować krem: Żółtka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym; dodać
> 1/2 szklanki mleka i budynie; całość zmiksować.
>
> 4 Pozostałe mleko zagotować, ostudzić i dolać do masy jajecznej.

Tu mi sie nie podoba.
Ja zrobilabym odwrotnie, czyli mase jajeczna wlalabym na gotujace sie mleko
i ciagle mieszajac ugotowalabym gesty budyn, a nastepnie ostudzila go.

> 5 Margarynę rozdrobnić widelcem i połączyć z masą mleczno-jajeczną; całość
> dokładnie utrzeć.

Margaryne nie ma potrzeby dziubac widelcem, lepiej od razu utrzec mikserem
i dodawac do niej po lyzce zimny budyn, ciagle ucierajac.
Ja jednak dalabym do kremu kostke masla lub pol kostki masla i pol kostki "Kasi".
Maslo sprawia, ze krem jest twardszy i jest lepsze w smaku.

> 6 Na makowo-kokosowy spód nałożyć krem. Na nim ułożyć herbatniki nasączone
> alkoholem. Polać polewą czekoladową i posypać posiekanymi orzechami. Ciasto
> wstawić na 1 godz. do lodówki.

Tu wszystko OK.

Porownaj sobie ten przepis z archiwalnym "Pijakiem", choc tam krem jest nieco inny:
http://glinki.com/?l=mxu6ri

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-10-11 08:00:39

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk wrote:

> IMO same białka nie udźwigną tej calej reszty (mak, wiórki) i jest to
> skazane z góry na porażkę.

Udzwigna, robilam tak nie raz.

Ania

1. Data: 2004-10-11 08:10:28

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 Oct 2004 09:17:15 +0200, Waćpanna lub Waćpan *MarcinB*, w
wiadomości news:<news:416a33c7$1@news.home.net.pl> zawarł, co następuje:

> No to ja z "antychwytem": Od niedawna zajmuję się pieczeniem/gotowaniem, ale
> juz wiem, że od "kasi" podczas przygotowywania ciasta powinienem trzmać się
> z daleka.

Widać kwestia kucharskiej ręki :)
Większośc moich ciast robię na Kasi i jeszcze nigdy nie miałam powodó do
narzekania, serio.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

German justice destroyed my life - help!
Patelnie ŻELIWNE najlepsze sprzedam
jak się nazywa ...
"Smakowite domowe ciasta"
zdrowe, szybkie obiady