Smażone udka kurczaka - jak?

1. Data: 2005-08-26 06:54:02

Temat: Smażone udka kurczaka - jak?
Od: "K" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, dobry przepis na wysmażone i soczyste udka z kurczaka?

K.

2. Data: 2005-08-26 07:16:27

Temat: Re: Smażone udka kurczaka - jak?
Od: "Darek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej najpierw natrzec je oliwa i przyprawa do kurczaka
Kamis(sprawdzona) i odstawic do lodowki na kilka godzin pod przykryciem zeby
przeszly aromatem.Najlepiej zawinac folia spozywcza wtedy zapach nie
ucieknie do lodowki i do innych rzeczy,obsmazyc na dobrze rozgrzanym
tluszczu z obu stron ja osobiscie mieszam oliwe z margaryna, podlac
niewielka iloscia wody i dusic pod przykryciem ok 15-20 min. na wolnym ogniu
od czasu do czasu zagladajac czy plyn nie wyparowal.
pozdrawiam i smacznego

3. Data: 2005-08-26 07:19:06

Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja to robię tak:
Najpierw dobra marynata, sok z cytryny, oliwa, sól pieprz, magi w płynie,
można obłozyc cebulką i czosnkiem, i inne przyprawy wg gustu.
Po jakims czasie zależy jak bardzo mamy ochote na te udka, acha i udko
dziele na pałkę i podudzie:)
podsmażam na patelni na złoto, potem do brytwanki odkrytej i do piekarnika
wkładam, podlewam tym co zostało na patelni i piekę piekę piekę i co jakiś
czas marynata która została smaruje i przewracam nogi... nie moje
oczywiście, i juz po wszystkim, zawsze dmi wychodzi jak mam ochotę na
pieczone soczyste udzisko-to dla kota i sowy. Pa
PS. wczoraj zrobiłem kurczaka w śmetanie i tu odkryciwe słodko kwaśny mi
wyszedł.

--
Maciek

4. Data: 2005-08-26 10:07:23

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ogniu
> od czasu do czasu zagladajac czy plyn nie wyparowal.

Do w/w przepisów dodałabym jeszcze to:

Udka z kurczaka (lub kurczaka)włożyć na kilka godzin do wody z solą - potem
smażony kurczak rozpływa się w ustach, gwarantuję.

Ania

5. Data: 2005-08-27 11:32:53

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do w/w przepisów dodałabym jeszcze to:
>
> Udka z kurczaka (lub kurczaka)włożyć na kilka godzin do wody z solą -
> potem
> smażony kurczak rozpływa się w ustach, gwarantuję.

Przed, po czy w trakcie ? :))
W jakiej proporcji ta solanka - 1kg soli na 1 litr wody ?

pozdr.

6. Data: 2005-08-28 11:20:26

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przed, po czy w trakcie ? :))
> W jakiej proporcji ta solanka - 1kg soli na 1 litr wody ?
>
> pozdr.

Mogą być np. dwie łyżki stołowe na 1,5 litra wody.

Pozdrawiam,
Ann

7. Data: 2005-08-29 13:27:08

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najlepiej najpierw natrzec je oliwa i przyprawa do kurczaka
> Kamis(sprawdzona)

Ale ktorą Kamis? Dziś byłam w sklepie i były trzy przyprawy Kamis do
kurczaka.

Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

8. Data: 2005-08-29 21:29:54

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Udka z kurczaka (lub kurczaka)włożyć na kilka godzin do wody z solą -
potem
> smażony kurczak rozpływa się w ustach, gwarantuję.

Dziś przetestowane, dziś zjedzone. :)
Pycha.
Namoczyłam w soli, a potem natarałam olejem i przyprawą ale Knorra.

Pozdrawiam Hania

9. Data: 2005-09-02 14:02:06

Od: c...@g...pl (coreczka-1966) szukaj wiadomości tego autora

K napisał(a):

> Jak w temacie, dobry przepis na wysmażone i soczyste udka z kurczaka?

Ja robie tak: nacieram kurczaka sola, chili, curry i rozmarynem. Potem
wkladam to do glebokiego naczynia, zalewam olejem i odstawiam na kilka
godzin do lodowki. Potem smaze na suchej i mocno rozgrzanej patelni.
pzdr
A.
P.S. Pozostale przyprawy mozna dobierac wg smaku.
A.

niekonwencjonalne smaki
jaki gatunek ziemniakow uwazacie za najlepszy?
Ceramika z Boleslawca w Warszawie - gdzie?
Prodiż - czym zastąpić
krytyka na kuchenych stolach