Smazony Ser

1. Data: 2002-08-18 17:39:56

Temat: Smazony Ser
Od: "Stefan Elefant" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, poszperalem troche w archiwum i prawie znalazlem to co chcialem.
Mianowicie smazony ser (taki jak w czechach czy na slowacji) jest z jakiego
gatunku sera przyzadzany ? Gouda wydaje mi sie za miekka i za slona.

Ponoc traktuje sie taki ser jak kotleta schabowego, tj w jajko, bulke tarta
(make) i na patelke. Czyli calkiem prosto :-)

Jeszcze jedno pytanie: jak sie smazy, dlugo na malym czy szybko na duzym
ogniu ??

Z gory dzieki :-)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

1. Data: 2002-08-18 18:50:11

Temat: Re: Smazony Ser
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Aug 2002 17:39:56 +0000 (UTC), "Stefan Elefant"
<t...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
>(make) i na patelke. Czyli calkiem prosto :-)
>
>Jeszcze jedno pytanie: jak sie smazy, dlugo na malym czy szybko na duzym

zadnych rozsadnych informacji ode mnie nie uzyskasz, ale przyszlo
mi do glowy, ze pewnie w archiwum szukales pod nazwa "ser", a o
ile mnie pamiec nie myli, watek byl chyba "smazeny syr"...moze
srpobuj kombinacje serowe i zobacz co z tego wyjdzie.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-18 19:03:31

Od: "AnnaM" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stefan Elefant <t...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ajom5c$om$...@n...gazeta.pl...
> [...]
> (make) i na patelke. Czyli calkiem prosto :-)
>
> Jeszcze jedno pytanie: jak sie smazy, dlugo na malym czy szybko na duzym

srednio szybko sie smazy na srednim ogniu , panierka ma byc po protu
brazowa.opanieruj dokladnie, aby sie ser na patelni nie rozciapal. ja lubie
przed panierowaniem cieniutko posmarowac ser musztarda , mniam:)
==
annaM

1. Data: 2002-08-18 19:13:41

Od: "kudziu" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zadnych rozsadnych informacji ode mnie nie uzyskasz, ale przyszlo
> mi do glowy, ze pewnie w archiwum szukales pod nazwa "ser", a o
> ile mnie pamiec nie myli, watek byl chyba "smazeny syr"...moze

tak jest po czesku,po slowacku to prazeny syr :-))
Najlepiej nadaje sie do tego ser o mniejszej zawartosci tluszczu,niz nasz
polski 40%-owy. Tak bynajmniej tlumaczyl mi kiedys czeski kucharz.

1. Data: 2002-08-18 19:49:15

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

w Austrii funkcjonuje toto jako Gebackene Ementaler, wiec chyba ementaler
bylby na miejscu (tzn na patelni:))

Pozdrawiam

Kaczucha

1. Data: 2002-08-19 07:58:20

Od: Jaroslaw Lech <e...@N...SPAM.yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Stefan Elefant wrote:

> [...]
> Mianowicie smazony ser (taki jak w czechach czy na slowacji) jest z
> jakiego gatunku sera przyzadzany ? Gouda wydaje mi sie za miekka i za

Ja kupowalem na Slowacji 1 cm plastry pakowane pojedynczo. Na opakowaniu
stalo 'Eidam', czyli po naszemu edamski. Z polskimi serami jeszcze nie
probowalem.

Po podwojnym opanierowaniu wrzucalem na dobrze rozgrzany olej. Na srednim
ogniu trzymalem chwile z jednej strony i potem przewracalem. Najtrudniejsze
jest to przewracanie - wymaga chwili treningu, bo jesli 'uszkodzi' sie
panierke, ser wyplynie. Wygodnie jest to robic dwoma nozami. Jednym lekko
podwazamy na rogu ser, podkladamy drugi noz. Wyciagamy pierwszy,
przytrzymujemy ser z wierzchu (od spodu caly czas drugi noz) i przewracamy.
Ser rozpuszczal sie w srodku bardzo szybko - jak tyko panierka sie
zarumienila, mozna bylo zdejmowac.

Do tego oczywiscie tatarska omacka. U nas nie widzialem, ale bardzo podobny
w smaku jest sos tatarski. Surowka ze swiezych pomidorow i cebulki jak
najbardziej wskazana.

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-08-19 08:10:35

Od: "AniaG" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja kupowalem na Slowacji 1 cm plastry pakowane pojedynczo. Na opakowaniu
> stalo 'Eidam', czyli po naszemu edamski. Z polskimi serami jeszcze nie
> probowalem.
najlepsze zólte sery do wyprazania to wszelkiego rodzaju "podeszwy" (czyli
takie bez dziur). Sery z dziurami (Np. Gouda) sa za miekkie i sie
"rozciapuja" na patelni. nie mniej jednak i z takich da sie zrobic (mozna
owinac szyneczka, mocna panierke a potem delikatnie przewracac). Dla
chcacego nic trudnego :))
pozdrawiam
Anka
--
"Niepewnosc jest jak sól.
Zadna potrawa bez niej nie nadaje sie do zjedzenia,

1. Data: 2002-08-19 09:29:12

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

taki ser jest do nabycia w hipermarkecie Tesco w Preszowie na Slowacji.
wczorqj kupilam sobie zapasik :-) 3 sztuki kosztuja 2 zlote. nie trzeba ich
panierowac, bo po wrzuceniu na patelnie same nabieraja pysznej skorki.

maja

1. Data: 2002-08-19 12:26:41

Od: "piotr-ek" <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W PL ser salami jest najlepszy... i należy go konsumować z frytkami i
ciapovanym pivem - w ostateczności flaszkowym. Żadnych tam jajek itp - to
jest grzech!! Najlepiej panierować 2-3 razy i luuu na gorący olej. Nie można
za długo smarzyć bo wypłynie.

*p*
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-08-19 19:22:14

Temat: Re: Smazony Ser - jezyk [OT]
Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...) Tak bynajmniej tlumaczyl mi kiedys czeski kucharz.
^^^^^^^^^

No zaraz mnie szlag trafi. Przepraszam ale juz nie moge. Wszedzie to
"bynajmniej". W ZLYM ZNACZENIU. Teraz wyjasnienie. Za slownikiem języka
polskiego PWN:

"bynajmniej

bynajmniej <wcale, zupełnie, ani trochę, zgoła (zwykle w połączeniu z
następującą partykułą nie)>

Głos miał donośny, ale bynajmniej nie przykry.
Z miłością bynajmniej się nie taił."

Wiec teraz przeczytaj, co napisales.

Ja bardzo prosze, nie zamieniajmy slowa "przynajmniej" slowem "bynajmniej".
Jest to po prostu jezykowo niepoprawne

--
Mattik

ciastka z platkami owsianymi
ciasto z orzechami i miodem a'la mazurek
Lemon Curd
Gofry
muffins z marmolada