Soczewki cylindryczne

1. Data: 2012-12-04 15:44:32

Temat: Soczewki cylindryczne
Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

W astygmatyzmie ważny jest kąt oś, natomiast przy zakładaniu soczewek
cylindrycznych podobno jest obojętny. Jak to jest?

2. Data: 2012-12-04 16:02:17

Temat: Re: Soczewki cylindryczne
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-04 16:44, Borneq pisze:
> W astygmatyzmie ważny jest kąt oś, natomiast przy zakładaniu soczewek
> cylindrycznych podobno jest obojętny. Jak to jest?
Coś mieszasz.
Astygmatyzm, to wada, którą się koryguje soczewkami cylindrycznymi. Kąt
jest tu tak samo ważny, jak moc soczewki.
Nie pomyliłeś tak soczewek sferycznych z cylindrycznymi?
Jacek

3. Data: 2012-12-04 22:50:16

Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Astygmatyzm, to wada, którą się koryguje soczewkami cylindrycznymi. Kąt
> jest tu tak samo ważny, jak moc soczewki.
> Nie pomyliłeś tak soczewek sferycznych z cylindrycznymi?

Też się dziwiłem ale podobno nie. Skoro kąt byłby ważny, soczewka taka
powinna mioeć narysowaną kreskę, którą by się ustawiało w odpowiedniej
pozycji.

4. Data: 2012-12-24 10:01:36

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Też się dziwiłem ale podobno nie. Skoro kąt byłby ważny, soczewka taka
>
> powinna mioeć narysowaną kreskę, którą by się ustawiało w odpowiedniej
>
> pozycji.

Soczewki toryczne mają delikatną kreskę, ale nie trzeba się nią przejmować przy
zakładaniu. Są tak wyważone, że same obracają się do odpowiedniej pozycji na oku. Oś
jest więc jak najbardziej ważna.

Związek wady serca z nieostrym widzeniem
gps statyczny
Obciazenie genetyczne rakiem jelita grubego vs kolonoskopia
Kto ma się opiekować staruszkiem
Re: odzywki dla cwiczacych