Solary

1. Data: 2011-12-19 18:31:23

Temat: Solary
Od: "Pawel J" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podpowiedzcie mi proszę drodzy grupowicze
jakie solary mam wybrać do nowego budynku
Paweł

2. Data: 2011-12-19 21:01:50

Temat: Re: Solary
Od: "Kris" <k...@W...PL> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Pawel J" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Podpowiedzcie mi proszę drodzy grupowicze
>jakie solary mam wybrać do nowego budynku

Moim zdaniem:
Żadne. Ekonomicznie nieuzasadniony zakup przy dzisiejszych cenach.

3. Data: 2011-12-20 03:37:50

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:
.pl...

> Moim zdaniem:
> Żadne. Ekonomicznie nieuzasadniony zakup przy dzisiejszych cenach.

Hm...

im droższy prad i gaz tym bardziej się robią sensowne...

4. Data: 2011-12-20 08:45:25

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Hm...
>im droższy prad i gaz tym bardziej się robią sensowne...

Same solary to pomysl dobry, energia praktycznie darmowa nie licząc kosztów
zakupu.
Technologicznie to nieskomplikowane urządzenie i powinno być tanie ale
niestety paradoksalnie dzięki dopłatom, dotacjom itp. ich ceny są takie że
zakup solarów na dzisiaj nie bardzo ma ekonomiczne uzasadnienie.
Na CWU grzaną gazem wydasz pewnie miesięcznie maks 100 zł.
Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w roku.
Koszt solarów przyjmijmy 6000zł jak kupisz sam. Jak z programem dotacji
dopłat itp to powyżej 10tys.
Zwrot po min 10 latach.
Moim zdaniem za długo

5. Data: 2011-12-20 17:57:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Dec 2011 09:45:25 +0100, Kris napisał(a):

> Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w roku.

Czyli tylko od końca marca do końca sierpnia. A tak naprawdę to od końca
kwietnia do poł. sierpnia - bo dni wtedy są na tyle długie, aby było warto.
Biorąc pod uwagę deszczowe lato, w Polsce nierzadkie, sprawa nie jest warta
uwagi.
Mówię to po ...nastu latach użytkowania.

Owszem zwróciły się już, ale za TE pieniądze, jakie wywaliliśmy wtedy,
można byłoby sobie kupić 30 ton koksu po dzisiejszych cenach - wiecie, po
ile jest koks?
Albo grzac prądem ile wlezie.

--
XL

6. Data: 2011-12-20 18:04:16

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w roku.
> Koszt solarów przyjmijmy 6000zł jak kupisz sam. Jak z programem dotacji

Nikt nie powie że solary, pompy ciepła, rekuperatory mnie nakręcają. Ale jak
zobaczyłem na Alletanio panel 2m2 za niecałe 800 złotych, sztukę nówkę nie
śmiganą na dodatek, to uważam że to już jest opłacalne dla Kowalskiego.

7. Data: 2011-12-22 05:17:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> [...]
> Solary zapewnią Tobie zapotrzebowanie w 100% przez 5-6 miesięcy w
> roku. Koszt solarów przyjmijmy 6000zł jak kupisz sam. Jak z programem

a wiesz jak by ci tani wyszedł samochód jakbyś go sam zbudował?

przecież możesz kupić jakiś chiński najtańśzy szajs i będziesz miała tanie
solary, ba możesz je sam zbudować.

10 000 to cena razem z instlacją i to raczej taki lepszych solarów
(próżniowe) + zasobnik (też go trzeba zrobić)

8. Data: 2011-12-22 05:18:50

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:
> [...]
> Ale jak zobaczyłem na Alletanio panel 2m2 za niecałe 800 złotych,
> sztukę nówkę nie śmiganą na dodatek, to uważam że to już jest

kupiłeś 10 bo tanio, mieli też zasobniki po 100 zł?

9. Data: 2011-12-22 08:43:53

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

>a wiesz jak by ci tani wyszedł samochód jakbyś go sam zbudował?

Nie wiem

>przecież możesz kupić jakiś chiński najtańśzy szajs i będziesz miała tanie
>solary, ba możesz je sam zbudować.

Akurat solary to nieskomplikowane urządzenie w porównaniu np do samochodu.
Samochodów ludzie sami budują sporadycznie, samorobnych, dobrze działających
solarów jest sporo

>10 000 to cena razem z instlacją i to raczej taki lepszych solarów
>(próżniowe) + zasobnik (też go trzeba zrobić)

Czyli zwrot inwestycji jeszcze prawie dwa razy dłuższy jak napisałem
wcześniej. Czyli potwierdza się ze ekonomicznie nieuzasadnione.
Objechałem niedawno cały półwysep chalcydycki. Tam solary sa na każdym
dachy, takie trochę inne jak u nas bo na dachu od razu z solarami jest
zasobnik. Kosztują w przeliczeniu 1/4 tego co u nas. U? nas tez stanieją bo
10tys za urządzenie tak nieskomplikowane technologicznie jak solar to jest
znacznie zawyżona cena.

10. Data: 2011-12-22 08:49:14

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>Objechałem niedawno cały półwysep chalcydycki. Tam solary sa na każdym
>dachy, takie trochę inne jak u nas bo na dachu od razu z solarami jest

O dokładnie takie:

http://www.busko.net.pl/wiadomosci/news.php?id=5077

Solary
cofanie zapachów przez pralkę