Sos bearneński - kiszka, nie wyszedł :-(

1. Data: 2001-04-12 04:56:25

Temat: Re: Sos bearneński - kiszka, niewyszedł :-(
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisa":1erpx7o.1iwna5t1o1eftzN%w...@t...com.pl...
> A cóż to za problem jak ma się dzia"kę?
> pozdr. Jerzy

A jak sie nie ma?

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-12 07:53:19

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyznam się szczerze ze "szalotki z szalotki" :-) to jeszcze na zywo nie
widzialem :-(

Adam
a...@k...pl

1. Data: 2001-04-12 07:58:59

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A jak sie nie ma?
>
>Wladyslaw

to sie lasi do czlowieka co ma, albo daje ogloszenie w
prasie...przepraszam, jestem we frywolnym nastroju - mezowi nos
ie juz naprawil, wiec i mi lepiej...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-12 08:32:50

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> prasie...przepraszam, jestem we frywolnym nastroju - mezowi nos
> ie juz naprawil, wiec i mi lepiej...
>
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

A co sie mezowi stalo?
agi-ciekawska

1. Data: 2001-04-12 09:36:28

Temat: Re: Sos bearne?ski - kiszka, teraz: nos
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Apr 2001 10:32:50 +0200, fghfgh <a...@p...onet.pl>
wrote:

>A co sie mezowi stalo?
>agi-ciekawska

wygla mu sie znow w srodku - przegroda nosowa. Mial operacje
tydzien temu. Polamali, naprostowali i wstawili mu 2 plastik
deszczulki w nozdrza...
spal srednio 2-3 godz na noc, jak przez nos probowal oddychac to
gwizdal, warkotal, szumial i szelescil... spi zazwyczaj
nakierowany na mnie..
Od wczoraj moze dmuchac w chusteczke. Zjadl ze 2 opak. srodkow
przeciwbolwych.

Zeby bylo On Topic... o cholera, nic mi do glowy tym razem nie
przychodzi.... hehe.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-12 12:36:07

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> Zeby bylo On Topic... o cholera, nic mi do glowy tym razem nie
> przychodzi.... hehe.

Alez jest on topic-cytuje: "Zjadl ze 2 opak. srodkow
przeciwbolwych." ;)))
W koncu to grupa o jedzeniu :)
pozdrów meza i zycze spokojnych snów Wam obojgu :)
pzdr
agi

1. Data: 2001-04-13 01:58:15

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote

<cach>

> Zeby bylo On Topic... o cholera, nic mi do glowy tym razem nie
> przychodzi.... hehe.

To moze Ci podpowiem...
Obiecalas kiedys przepis na ciasto cytrynowe :))))

Ania

1. Data: 2001-04-13 06:12:22

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> to sie lasi do czlowieka co ma,

Dealera? ;-)

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-15 15:46:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Dealera? ;-)
>
>Wladyslaw

to tak sie tera, panie dzieju, nazywaja wlasciciele dzialek
pracowniczych??? hehe

a swoja droga widzialam dzialki w Szwecji (Gothenberg, czy jak to
po naszemu). Sa to wylizane dzialeczki, z domkami tak
luksusowymi, ze chetnie bym w kazdym, co go widziala,
zamieszkala... Byleby wlasciciel przychodzil raz na tydzien i
dzialke ( DZIALKE!) dopieszczal..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-04-15 16:32:59

Temat: Re: Sos bearne?ski teraz: nos, a teraz babka cytrynowa
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>To moze Ci podpowiem...
>Obiecalas kiedys przepis na ciasto cytrynowe :))))
>
>Ania

O choroba, rzeczywiscie. Ide szukac kasiazki...

Dobra, laduje:
175g masla/margaryny, miekkie ma byc
175g cukru
3 jajka
175g maki,
2 lyzeczki proszku do pieczenia (teraz dylemat - czy polski
proszek jest jak angielski, czy nie...)
2 lyzeczki startej skorki z cytryny
1 lyzka soku z cytryny
2 lyzki naturalnego jogurtu
8 kardamomow/monow

Utrzec maslo z cukrem. Wbijac po jednym jaju, ucierac. Po kazdym
jaju dodac lyzke przesianej maki wymieszanej z proszkiem, zeby
sie nie warzylo. Metalowa lyzka wmieszac reszte maki, dodac sok,
skorke i jogurt. Nalezy rozbic kardamomy/mony, wyjac nasionka i
dodac do ciasta (ja nie mialam i tez bylo pycha...).
Podzielic ciasto na dwie okragle male blaszki (takie srednica
18cm, jak sie ma, jak nie - to improwizowac, prosze panstwa -
moze byc duze i plaskie i kwadratowe...). Blaszki maja byc
natluszczone (kojarzy mi sie to z Alcestem z "Rekreacji
Mikolajka" - czytal kto?) i posypane maka.
Piec ok 25 minut w 190 stopniach. - w dotyku maja byc elastyczne
i troche odstawac od blaszki. Musza tez byc ladnie wyrosniete i
zlote w kolorku.. Schlodzic w blaszkach. Jak zimne przelozyc
czyms takim: 4 lyzki nat. jogurtu. 4 lyzki cukru-pudru, lyzeczka
startej skorki z cytryny, mozna troszke soku z cytryny, ale
jogurt pownien zadzialac jako KWAS!

No i tak - pierwszy raz, jak to robilam, mialam wysoka
temperature (alem ambitna!!) i chyba majaki. Bo wszystko
wpakowalam do foremki na keks i wyszlo sliczne. A , jak Boga
kocham, czesci przepisu o "wkladce" w ogole nie widzialam. I tez
bylo bardzo dobre!

A teraz ide smazyc lososia. Bedzie utoczony w mace z sola, zeby
byla chrupka skorupka. Bedzie z cytryna do posikania oraz, wbrew
wszystkiemu, frytkami z piekarnika. I pewnie to zapijemy ... o
zgrozo... piwem. Na niektorych juz chyba moje wybryki kulinarne
nie robia wrazenia. I dobrze.

Wesolych Swiat

Krysia

K.T. - starannie opakowana