Sos beszamelowy

1. Data: 2003-01-30 14:49:50

Temat: Sos beszamelowy
Od: "News tpi" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zrobic?? poradzcie bo czesto slysze ze dodaje sie to cos do roznych
potraw a ja jestem poczatkujaca kucharka i nie wiem czy moze mozna takie
cos kupic w sklepie czy samemu przyrzadzic, pewnie tak i tak.Czekam na pomoc
bo dzis mam dobry przepis tylko ze dodaje sie ten nieszczesny sos
beszamelowy :-)

1. Data: 2003-01-30 15:44:38

Temat: Re: Sos beszamelowy
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zrobic??
=========
To sie robi samo.
Na patelni rozpuszcasz lyzke masla, dosypujesz lyzke maki,
mieszasz, jak zacznie bulgotac dolewasz "na raz" pol litra
zimnego mleka. Mieszasz caly czas, az zgestnieje.
Potem sol i juz. Sa tez warianty, np z dodatkiem galki muszkatolowej...

waldek
=========

1. Data: 2003-01-30 16:12:16

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak.Czekam na pomoc
> bo dzis mam dobry przepis tylko ze dodaje sie ten nieszczesny sos

Hej !
Ja robię to tak 3 łyżki mąki, 3 łyżki masła i przygotowuję mleko które
dolewam w zależności od gęstości jaką chcę uzyskać, sól pieprz czarny albo
biały, jajko i można jeszcze żółtego sera dodać . W rondelku rozpuszczam
masło na niedużym ogniu do tego wsypuję mąkę i mieszam żeby się gładka masa
zrobiła następnie w niewielkich partiach dolewam mleka i mieszam jak już
uzyskasz odpowiednią gęstość dosypujesz soli i pieprzu do smaku. Zdejmujesz
z ognia i wrzucasz jajko i mieszasz. Jak robię ten sos do piersi z indyka
grilowanych albo w curry to dodaję do sosu starty ser po jajku i mieszam
żeby się rozpuścił. Jest pycha. Życzę smacznego i udanego gotowania.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-30 17:41:13

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "News tpi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
pomoc
> bo dzis mam dobry przepis tylko ze dodaje sie ten nieszczesny sos

To ja jeszcze dodam troszeczke inaczej - jakw spomniali przedmowcy,
generlanie sos beszamelowy robi sie mieszajac rowna czesc masla z maka. Do
tego mleko - moment dolania jest istotny - maka z maslem powinna sie troche
przesmazyc - im masa bedzie ciemniejsza, tym ciemniejszy sos. Z drugiej
strony im dluzej przesmazysz make, tym krocej musisz ja potem gotowac w
mleku. Co kto potrzebuje.

Teroia mowi, aby wlewac zimne mleko do goracej masy lub na odwrót. Najlepiej
sie miesza.

Jak juz te kilka minut pogotujesz, dodajesz sol, pieprz, galke muszkatalowa.
gestosc wedle uznania, ale jest to raczej gesty sos.

V.

1. Data: 2003-01-31 13:43:23

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zimnego mleka. Mieszasz caly czas, az zgestnieje.
> Potem sol i juz. Sa tez warianty, np z dodatkiem galki muszkatolowej...

a precz silo nieczysta, jak to na patelni?? Toz to zgroza i chlod mnie
przejal az do kosci, w rondelku sie toto robi, hehehe ;-P, bo patelnia za
duza powierzchnia i trudno ewentualne grudki rozprowadzic :)
Kazdy z nas pochodzi z innego odlamu szkoly uczacej robienia beszamelu, hihi

wkn

1. Data: 2003-01-31 14:29:29

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duza powierzchnia i trudno ewentualne grudki rozprowadzic :)
> Kazdy z nas pochodzi z innego odlamu szkoly uczacej robienia beszamelu, hihi
===========

????

W zyciu nie mialem problemu z zadnymi grudkami. O czym Ty piszesz?
Jakos zawsze po wsypaniu do goracego maselka maka
sama mi sie "rozuszcza".Byc moze stosujesz jakas podejrzana make?
Albo masło jakis mix?

waldek
===========

1. Data: 2003-01-31 16:07:14

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)
- maka z maslem powinna sie troche
> przesmazyc - im masa bedzie ciemniejsza, tym ciemniejszy sos. Z drugiej
> strony im dluzej przesmazysz make, tym krocej musisz ja potem gotowac w
> mleku. Co kto potrzebuje.

A ja zawsze slyszalam i czytalam ze absolutnie maka nie powinna sie
zrumienic, ze to blad. Beszamel jest lagodnym sosem, ktory nabiera smaku
przez ewentualne dodanie przypraw (bialy pieprz lub galka muszkatolowa) Jak
przysmazysz make to wyjdzie Ci zasmazka i nawt dodanie mleka nie zabije jej
smaku. Jak na takiej bazie robic inne sosy?
Pozdrawiam-
Kasia L.

1. Data: 2003-01-31 18:14:23

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jej
> smaku. Jak na takiej bazie robic inne sosy?

teoretycznie tak, ale zrumienienie to nie przesmazenie - moze byc lekko
zolta lub ciemnozolta, caly czas niespalona. A slabszy/mocniejszy beszamel
to juz kwestia gustu - ja wole jasniejsze, ale np. jeden z mych znajomych
"topowych chefs" preferuje ciemniejsze beszamele.

V.

1. Data: 2003-01-31 21:55:02

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to juz kwestia gustu - ja wole jasniejsze, ale np. jeden z mych znajomych
> "topowych chefs" preferuje ciemniejsze beszamele.

I nie psuje mu to smaku sosu? Pytam retorycznie bo jesli preferuje to widac
mu nie przeszkadza:))

Kasia L.

1. Data: 2003-02-01 10:35:30

Od: "Jędrek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podam Ci przepis zupełnie inny, niż te, które tu przeczytałam. A więc przede
wszystkim bezpieczny, bo nie ma żadnego SMAŻENIA! Wykorzystuję go do
lazanii.
1 litr mleka zagotować z solą i pieprzem (do smaku - ja lubię łagodny),
zagęścić mieszaniną zimnego mleka i 5 łyżek mąki krupczatki.Mieszać
tzw.rózgą i na końcu dodac paczkę startego parmezanu.
Ula
> [...]
pomoc
> bo dzis mam dobry przepis tylko ze dodaje sie ten nieszczesny sos

Muffinki
Jak przygotowac krewetki?
kawa z przyprawami
kołduny litewskie