Sos do ryb

1. Data: 2009-09-16 09:09:59

Temat: Sos do ryb
Od: "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Jako że ostatnio mam w zasadzie nieograniczony dostęp do świeżej rybki
(pstrąg, łosoś, sola, karmazyn, dorada - te dostaję filetowane więc
najczęściej biorę) to bardzo bym potrzebował Waszej pomocy w kwestii sosów.
Rybkę wcinamy zarówno smażoną jak i parowaną a nie chciałbym truć małżonki i
maluchów jakimś kupnym świństwem.
Jeżeli macie jakieś sprawdzone przepisy na ciekawe sosy do rybki to bardzo
bym poprosił
pozdrowienia znad zatoki
Sławek

2. Data: 2009-09-16 13:58:20

Temat: Re: Sos do ryb
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Lewandowski" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:h8qa16$v8h$1@news.onet.pl...
> [...]
> maluchów jakimś kupnym świństwem.
> Jeżeli macie jakieś sprawdzone przepisy na ciekawe sosy do rybki to bardzo

Ja kiedyś zmieszałem chrzan z majonezem i może czegoś brakowało, ale już
samo to było wcale niegłupim pomysłem.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

3. Data: 2009-09-16 22:00:54

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Lewandowski pisze:
> [...]
> maluchów jakimś kupnym świństwem.
> Jeżeli macie jakieś sprawdzone przepisy na ciekawe sosy do rybki to bardzo

Ja do ryby parowanej jak i smażonej (bez panierki) robie zazwyczaj sos
Czosnkowo-ziołowy:

jeden mały jogurt naturalny, majonez, oregano, koperek, sól, cukier, 2-3 ząbki
czosnku

Jogurt dokładnie zmieszać z dwoma czubatymi łyzkami majonezu, dodać 2-3 pokaźne ząbki
czosnku
przecisniete przez praske, dodac szczypte soli, plaska lyzeczke cukru, szczypte
oregano i koperku
(ja dodaje także odrobine bazylii),
dokladnie wymieszac i odstawic do lodówki na 15-20min żeby sie przegryzło

15-20min przed podaniem warto sos wyjąc z lodówki ponieważ w temperaturze pokojowej
jest bardziej płynny

Lub też wymagający więcej pracy sos brokułowo-serowy (najlepiej smakuje z białą
rybą):

1 świeży brokuł lub paczka mrożonych brokułów, ser pełnotłusty np. morski, 3-4łyzki
śmietany, sól,
pieprz (najlepiej świeżo zmielony), 1/2 szklanki bulionu warzywnego (można zastąpić
1/2 kostki
rosołowej)

Zagotować garnek lekko osolonej wody, brokuł podzielić na małe 'dzwoneczki' (o ile
świeży) i wrzucic
do wrzacej wody, świeży gotować okolo 3-4min mrożone 6-8min, nalezy sprawdzac
widelcem - jesli
wchodzi gładko to jest gotowy,

nastepnie odlać większośc wody, dodać bulion i zmiksować na jednolitą kremową masę,
lub jak kto woli
zostawic wiecej 'cząstek stałych', ja osobiscie nie miksuje tylko rozgniatam
tłuczkiem do
ziemniaków, nastepnie dodać 3-4łyzki smietany aby się ładnie zbieliło, doprawić solą
i pieprzem,
nastepnie postawic garnek na niewielkim ogniu i starkować pokaźną ilośc sera (ile kto
woli) ciągle
mieszając,

konsystencja powinna być kremowa, jeśli jest zbyt rzadkie dodać odrobine mąki,
gotować do
całkowitego roztopienia sie sera, i podawać na ciepło, sos po schłodzeniu robi sie
gęsty (zależy od
ilości sera)

Ilości składników podałem orientacyjnie, bo sam dodaje na wyczucie

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

4. Data: 2009-09-19 17:05:41

Od: "Iw" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (pstrąg, łosoś, sola, karmazyn, dorada - te dostaję filetowane więc
> najczęściej biorę) to bardzo bym potrzebował Waszej pomocy w kwestii

Do smazonej dorady i miecznika robilam sosik z dobrze dojrzalego awokado,
rozgniecionego i zmieszanego ze smietanka i przyprawami jakie sie lubi -
czasem tylko sol. Czasem dodawalam troche podsmazonej cebulki, jak rybka
byla zgrilowana na sucho bez tluszczu.
Do pstraga bardzo mi pasuja wszelkie sosy czosnkowe, nawet taki gotowy ze
sloika.
Smacznego!
iw

Płyta indukcyjna czy ceramiczna?