Sponsoring wad postawy :-/

1. Data: 2003-09-24 10:27:13

Temat: Sponsoring wad postawy :-/
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W przedszkolu (W-wa) badał dzieci ortopeda. Za "darmo" (o tym potem).
Każdy rodzic dostał potem śliczną karteczkę, gotowy druczek, gdzie
lekarz tylko stawiał znaczki w kratce obok wykrytej wady.
Np.
Wysunięcie głowy do przodu ..........[ ]
Koślawość pięt ......................[ ]
i.t.d. 14 pozycji
Traf chce, że moje bliźniaki (inne dzieci też) w/g tego ortopedy mają
sporo wad, między innymi "koślawość pięt" i zalecił im noszenie
sandałów ortopedycznych typu Memo z wkładką supinującą pięty.
A teraz proste pytanie, czyja to firma opłaciła darmowe konsultacje
ortopedyczne? Zgadli państwo - specjalistyczna firma ortopedyczna,
akurat produkująca takie sandały.

P.S. Nie mówię, że dzieci nie mają jakichkolwiek wad postawy, zwłaszcza
jak się dobrze poszuka, ale taką "diagnozę" traktuje tak samo, jak
ulotki reklamowe w skrzynce na listy. Do kosza

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

2. Data: 2003-09-24 10:55:37

Temat: Re: Sponsoring wad postawy :-/
Od: "xris" <x...@g...antyspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl>
napisał w wiadomości news:bks2gm.3vs9e3d.1@to.robota.cypla.jest...

> [...]
> A teraz proste pytanie, czyja to firma opłaciła darmowe konsultacje
> ortopedyczne? Zgadli państwo - specjalistyczna firma ortopedyczna,

Trochę przykre, że nie raczyłeś się wcześniej zainteresować, co się z
Twoimi dziećmi dzieje w czasie, gdy są w przedszkolu. Nie bardzo
rozumiem takich rodziców, którzy wysyłają swoje dzieci na jakieś
imprezy reklamowe.

Skoro posyłasz dzieciaki do przedszkola, w którym
każdy może przyjść, przebadać je i skierować do nich reklamę swoich
produktów to pretensje chyba powinieneś mieć wyłącznie do siebie.
Rozsądny rodzic trochę staranniej dobiera miejsce, w którym jego
dzieci spędzają znaczną część dnia.

> P.S. Nie mówię, że dzieci nie mają jakichkolwiek wad postawy,
> zwłaszcza
> jak się dobrze poszuka, ale taką "diagnozę" traktuje tak samo, jak
> ulotki reklamowe w skrzynce na listy. Do kosza

Miał szukać mniej dokładnie, żeby nie znaleźć? Wtedy byłbyś
zadowolony?

A Twój sposób traktowania zaleceń lekarskich wcale nie jest
oryginalny. Wielu rodziców równo olewa zalecenia lekarzy. I dopóki nie
będzie normalnie działającej opieki społecznej, Sądów Rodzinnych
i systemu ubezpieczeń zdrowotnych, pewnie się to nie zmieni.

Pozdrawiam,
xris

3. Data: 2003-09-24 12:22:14

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bkrt3v$9q3$1@inews.gazeta.pl tako rzecze xris

> [...]
> się z Twoimi dziećmi dzieje w czasie, gdy są w przedszkolu. Nie
> bardzo rozumiem takich rodziców, którzy wysyłają swoje dzieci na
To nie była *oficjalnie* impreza reklamowa, rodzicie otrzymali
informację, że będzie dzieci badał ortopeda.

> Skoro posyłasz dzieciaki do przedszkola, w którym
> każdy może przyjść, przebadać je i skierować do nich reklamę
> swoich produktów to pretensje chyba powinieneś mieć wyłącznie do
> siebie.
Nie każdy, lekarz, z pieczątką. Pretensje mam, do dyrekcji przedszkola,
że nie powiedziała, do siebie, że nie dociekałem.

> Rozsądny rodzic trochę staranniej dobiera miejsce, w
> którym jego dzieci spędzają znaczną część dnia.
Znasz przedzszkole bez żadnych takich imprez? A może nie masz dzieci w
przedszkolu i Ci się wydaje, że znasz?

> Miał szukać mniej dokładnie, żeby nie znaleźć? Wtedy byłbyś
> zadowolony?
"Nie ma zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani" ;-)

> [...]
> Rodzinnych
> i systemu ubezpieczeń zdrowotnych, pewnie się to nie zmieni.
A tuś mi, sąd rodzinny zmusi mnie do zakupu dla dziecka sandkałków x,
materacyka y i chodzenia na zajęcia xyz. Komuno-kapitalizm ?
Zalecenia *niektórych* lekarzy istotnie olewam. Tych, co do których nie
mam jasności, czy występują jako lekarze, czy :akwizytorzy, naganiacze
i.t.p.

P.S. Akcja odbywa się nie tylko w "moim" przedkszkolu. Szybkie
odpytanie koleżanek z pracy i proszę, epidemia nas zalewa. Wszyscy do
korekty pięt.

4. Data: 2003-09-24 15:35:53

Od: "Olka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Po pierwsze z tego co wiem to kazdy rodzic mial prawo zglosic, ze nie zyczy
sobie, zeby jego dziecko bylo badane. Jesli o tym nie wiedziales, to juz
pretensje to przedszkola tylko mozesz miec, ze Cie nie powiadomili.
Po drugie, mysle, ze taka akcja, w ktorej za darmo ktoś przebada dziecko i
da o tym informacje rodzicom jest pozytywna.. do niczego Cie to przeciez nie
zmusza, a jesli chcesz mozesz isc do innego lekarza i sprawdzic opinie
poprzedniego. Wiem jednak, ze wielu rodzicow w ogole nie wie, jakie wady
dzieci moga miec i na co zwracac uwage. Jesli Ty wiesz wszytsko to oczywscie
nikt Cie nie zmusi zebys dal przebadac dziecko specjaliscie..
Mysle, ze takie akcje reklamowe nie moga zaszkodzic nikomu, a moze nawet
pomoga jakimus dziecku.

pozdrawiam

Ola

5. Data: 2003-09-24 17:42:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Sep 2003, Robert Pyzel wrote:

> jak się dobrze poszuka, ale taką "diagnozę" traktuje tak samo, jak
> ulotki reklamowe w skrzynce na listy. Do kosza

moze niezuelnie, poniewaz moze akurat Twoje dzieci powinny
nosic jakies obuwie ortopedyczne?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-09-24 18:19:24

Od: "xris" <x...@g...antyspam.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:bks952.3vvl1r9.1@to.robota.cypla.jest...

> To nie była *oficjalnie* impreza reklamowa, rodzicie otrzymali
> informację, że będzie dzieci badał ortopeda.

no to może zamiast pisać tutaj powinieneś zwrócić się do kuratorium,
czy kto tam się zajmuje przedszkolami?

> Znasz przedzszkole bez żadnych takich imprez? A może nie masz dzieci
> przedszkolu i Ci się wydaje, że znasz?

Nie mam dzieci w ogóle.
Mam znajomych, którzy mają dzieci i pierwsze słyszę, żeby jakiekolwiek
przedszkole przeprowadzało akcje reklamowe.

> "Nie ma zdrowych, są tylko źle zdiagnozowani" ;-)

zależy, jak zdefiniować zdrowie.

> [...]
> nie
> mam jasności, czy występują jako lekarze, czy :akwizytorzy,

Może mógłby zmusić Cię do lepszej opieki nad dzieckiem i nie
zostawiania go na kilka godzin w warunkach, w których nie wiesz, co
się z nimi dzieje. Być może mógłby też zmusić do przestrzegania
zaleceń lekarskich. Choć teoretycznie już teraz może - a być może i
powinien.

xris

7. Data: 2003-09-24 19:39:56

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości

No i widzisz jak na Ciebie naskoczyli! Przykro mi :(. Dobrze, że o tym
napisałeś - warto o tym wiedzieć. Żal mi naiwnych/naciągniętych rodziców...
Ja bym tylko sprawdziła, ile za te "darmowe" badanie wzięła kierowniczka
przedszkola.... no chyba, że pieniądze poszły legalnie dla przedszkola. Ale
w to wątpię.

Może rzeczywiście warto skonsultować się z "obiektywnym" ortopedą. :)

pozdrawiam
barbarella

8. Data: 2003-09-25 09:07:29

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:gqmcb.85174$hd6.935573@news.chello.at tako rzecze BarBarella

> No i widzisz jak na Ciebie naskoczyli! Przykro mi :(.
Też jestem zaskoczony. Winni jesteśmy ja i przedszkole. Ciekawe.

> Może rzeczywiście warto skonsultować się z "obiektywnym" ortopedą.
Są zapisane już ponad mięsiąc temu. Tyle trwa oczekiwanie. Skierował je
dobry rejonowy pediatra, do którego mam zaufanie.

P.S. Odbierając dzieci miałem możność porozmawiać z innymi rodzicami.
Super sandałki zostały też zaordynowane dziewczynce, która je nosi już
od kilku mięsięcy i chodzi w nich w przedszkolu. Ale pan doktor
przeoczył co ona nosi, może logo nie było dość wyraźne :->

9. Data: 2003-09-25 09:07:29

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bksn3c$got$1@inews.gazeta.pl tako rzecze xris

> Mam znajomych, którzy mają dzieci i pierwsze słyszę, żeby
> jakiekolwiek przedszkole przeprowadzało akcje reklamowe.

To znaczy nie masz telewizji, nie czytasz gazet i żyjesz oderwany od
rzeczywistości. Wszystkie państwowe szkoły i przedszkola biorą w tym
udział. W sposób mniej lub bardziej bezczelny.
Weź np. "szlachetną" akcję WSiP darmowych podręczników dla biednych
dzieci w klasie. Po cztery komplety na klasę. Piękna reklama, piękna
idea, która oznacza, że pozostała dwudziestka dzieci też powinna kupić
podręczniki WSiP, bo przecież muszą być jednakowe w klasie. Ale ja to
widzę, a Ty twierdzisz, że nic takiego nie istnieje.

10. Data: 2003-09-25 19:30:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Sep 2003, Robert Pyzel wrote:

> [...]
> od kilku mięsięcy i chodzi w nich w przedszkolu. Ale pan doktor
> przeoczył co ona nosi, może logo nie było dość wyraźne :->

wiesz co - ale jednak troche sie czepiasz.
Cala akcja miala na celu zwrocenie uwagi rodzicow na dzieci,
ktore maja wade postawy, poniewaz sa one bardzo czeste
i wymagaja wczesnego leczenia. I to jest to, na czym
moglo Twoje i inne dzieci skorzystac. Moze i ortopeda
byl znajomym pani dyrektor (i co z tego) i moze akcje
w jakism sensie sponsorowala ta firma od sandalkow
ale nikt nikogo nie zmusza aby je kupowac. Jest wiele
podobnych akcji sluzacych wykrywaniu roznych chorob
takze sponsorowanych przez firmy liczace na to, ze
jesli taka chorobe sie wykryje to moze bedzie leczona
ich lekiem - czesto jednak ma to charakter obopolnej
korzysci takze dla chorego - i tak firma produkujaca
insuline i inne leki stosowane w cukrzycy organizuje
bezplatne badanie glukozy dla ludzi i jesli wylapie
sie osobe wymagajaca diagnostyki cukrzycy to sie
ja diagnozuje. Jesli cukrzyca jest lepiej wykryc
ja wczesniej a ze bedzie leczona insulina lub
jakims srodkiem doustnym to jest to korzysc
nie tylko firmy ale chorego.

Lekarz mogl nie patrzyc w jakim obuwiu chodzi
dziewczynka bo ogladal gole stopy. Jesli zalecil
te same sandalki to jest to dowod, ze postawil
taka sama diagnoze jak poprzedni - wiec swiadczy
to korzystnie o nim - przeciez nikt nie bedzie
kazal kupowania takich samych sandalkow jeszcze raz

I tyle - bardzo "niebezpiecznie" nastawiasz sie
przeciw lekarzom. Czyzby bylo to psychologiczne,
podswiadome zjawisko zlosci, ze ktos zwrocil
uwage, ze Twoje dziecko wymaga uwagi w tym
kierunku?

Ja jestem lekarzem ale tez nam zdarzylo
sie przeoczyc termin szczepienia czy
jakiegos badania i nie mielismy pretensji,
ze ktos to odkryl i nam przypomnial albo
ze wychowawczyni w przedszkolu zwrocila,
ze dziecko ciagle ma katar i ze moze
warto byloby pojsc z nim do laryngologa!

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz