Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych

1. Data: 2009-03-26 22:26:59

Temat: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
Od: "Grzegorz Szutka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe. Wiem ze min na 3m
wys. otworem na pld.-wsch.Ale jak fizycznie zamocować budke do drzewa? Mam
do tylnej ścianki budki przybitą pionową beleczkę o przekroju 5x3cm. I jak
ją do drzewa?
Przybić chyba nie bardzo bo gwoździe w żywe drzewo...
Wiązać - też nie bo się sznur/drut będzie wrzynał w drzewo...
Więc jak?
No i do jakiej gałęzi/pnia żeby uchronić przed kotami?
Będę wdzięczny za pomoc.
pzdr grzesiek

2. Data: 2009-03-27 01:19:39

Temat: Re: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka wrote:
> Witam,
> mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe.

a dlaczego właściwie chcesz mocować budki lęgowe?
zaburzasz przez to szanse przeżycia wewnątrz świata zwierząt.
one same sobie znajdują miejsca do lęgu.
co by było gdybym znajdował miejsca do lęgu szczurów?
pewnie zostałbym potępiony.
a czemu ptaszek jest od szczura "lepszy" i zasługuje na naszą pomoc w
żywocie???

moon

3. Data: 2009-03-27 02:32:58

Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> a dlaczego właściwie chcesz mocować budki lęgowe?
> zaburzasz przez to szanse przeżycia wewnątrz świata zwierząt.

Ale poprawia sobie jakość ogrodu. Taki ptaszek to i gąsienicę łyknie, i
za oknem poćwierka. A szanse przeżycia wewnątrz świata zwierząt - nic
ciekawego dla niego nie zrobią...

Pozdrawiam,
Arkadesh

4. Data: 2009-03-27 06:09:51

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon pisze:

> [...]
> pewnie zostałbym potępiony.
> a czemu ptaszek jest od szczura "lepszy" i zasługuje na naszą pomoc w
:)
Lepszy - gorszy to są to pojęcia umowne.Jeśli się komuś bardziej
podobają ptaszki to niech buduje im budki lęgowezachęcajać do
zamieszkania w swoim ogrodzie
Jeśli zaś Tobie podobają się bardziej szczur to nic nie stoi wszak na
przeszkodzie (chyba???) abyś im nie budował legowisk
:)
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

5. Data: 2009-03-27 07:05:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Szutka" <g...@w...pl> wrote in message

Najprostsze i mało inwazyjne jest zastosowanie na tylna scianę dłuższej od
budki lęgowej deski. Wtedy można za koniec lub obydwa przywiązać lub
zastosować opaskę.

6. Data: 2009-03-27 07:08:28

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szutka pisze:

> Przybić chyba nie bardzo bo gwoździe w żywe drzewo...
> Wiązać - też nie bo się sznur/drut będzie wrzynał w drzewo...
> Więc jak?

Montujemy opaskami samozaciskowymi płaskimi - nie wiem, czy tak się to
fachowo nazywa - w dwóch miejscach. Na wysokości, jak pisałeś. Przy
pniu. Już przymierzają się do nich sikory rozmaite i kowaliki.
Zeszłoroczne budki trzeba oczyścić.
Koty do nas nie zaglądają, bo ganiają trzy ON.

Psss...
Ważna jest wielkość otworów, choć np. kowaliki sobie zmniejszają,
zamurowując wilgotną gliną, czy ziemią, jeśli za duże.
--
Basia

7. Data: 2009-03-27 08:55:25

Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Mar 2009, Bbjk wrote:

> [...]
> trzeba oczyścić.
> Koty do nas nie zaglądają, bo ganiają trzy ON.

Opaska jest do niczego, za dwa lata i tak wrośnie się w pień. Ja mocuje
budki cienkim drutem ale pod drut podkladam pionowo 3 listewki o takiej
dlugosci jak ta przymocowana do budki. Drut w zadnym miejscu nie dotyka do pnia.

Trzeba pamietac, zeby dlugość korytarza wejsciowego wynosiła około 4 cm.
Oznacza to, że ścianka przednia ma być zbita z dwoch desek.

D.P.

8. Data: 2009-03-27 09:28:55

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@d...abc.com.pl pisze:

> Opaska jest do niczego, za dwa lata i tak wrośnie się w pień.

Wcale na to się nie zanosi. Na razie nic nie wrasta,to starsze drzewa i
może już nie rosną szybko. Jeśli zauważymy, by wrastała, będziemy
zmieniać. Na razie jest to optymalne rozwiązanie.
Tak to wygląda:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d3510e934876d540
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ee14a90d458d313
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dcdae046cccf153
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28189bb1491218a1
.html

Ta budka na płocie jest pojedyncza, tylko ma dwa otworki, w zeszłym roku
mieszkały tam modre sikory. Na starej gruszy bogatki, a ta na lipie
jest, jak widać nowa, już szykuje się do niej kowalik. Mamy jeszcze
kilka budek, wszystkie były w zeszłym roku zasiedlone i wyprowadzone
pisklęta, nie licząc gniazd luzem.
--
Basia

9. Data: 2009-03-27 09:43:49

Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Mar 2009, Bbjk wrote:

> [...]
> wszystkie były w zeszłym roku zasiedlone i wyprowadzone pisklęta, nie licząc

Zdjęcia fajne. U mnie niestety budki dla sikorek są prześladowane przez
dzięcioly, które wydziobują w nich ogromne dziury i nie zawsze się potem w
takiej budce lęgną.

D.P.

10. Data: 2009-03-27 10:00:06

Od: Bbjk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@d...abc.com.pl pisze:

> Zdjęcia fajne. U mnie niestety budki dla sikorek są prześladowane przez
> dzięcioly, które wydziobują w nich ogromne dziury i nie zawsze się potem
> w takiej budce lęgną.

"Nasze" dzięcioły mają dziuple w lesie, ale wiem, ze w Twoim przypadku
należy otwór wejściowy do budki obić blachą.
Dwie dobre książki na ten temat: Ptaki Polski Kruszewicza i Ptaki w
ogrodzie,poradnik Lohmanna.
--
Basia

tillansia na zewnątrz