Sposob na czarne slimaki?

1. Data: 2000-04-11 23:59:43

Temat: Sposob na czarne slimaki?
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Czarne slimaki zaczynaja mi zjadac roslinki ,czy znacie jakis skuteczny
humanitarny
sposob pozbycia sie tych stworzen?Zbieranie odpada bo slimaki sa jeszcze
bardzo male i trudno je zlokalizowac poza tym sa obrzydliwe i nie chcialabym
ich w ogole dotykac.Na rynku (Norwegia) byl jeszcze w tamtym roku preparat
Florina ,niestety zostal wycofany .
pozdrawiam Magda

2. Data: 2000-04-12 05:57:05

Temat: Odp: Sposob na czarne slimaki?
Od: "JF" <f...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna polozyc polowki ziemniaka lub marchewki, strona cieta do ziemi.
Powinny noca
pod niego wejsc. Mozna polozyc spodeczek z niskim brzegiem, wypelniony
piwem. Powinny tam wlezc. Jest jeszcze preparat Mesurol w granulkach.
W Polsce tez chyba wycofywany.Byl - lub moze jeszcze jest - Puzomor
(Pużomor).
Pozdrowienia
Jerzy F.
Użytkownik Magda <p...@o...no> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:YYOI4.724$B...@n...online.no...

3. Data: 2000-04-12 06:06:45

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <p...@o...no> napisał w wiadomości
> Czarne slimaki zaczynaja mi zjadac roslinki ,czy znacie jakis skuteczny
> humanitarny

Sprowadź żaby. Ty "będziesz humanitarna" mając czyste ręce i będziesz miała
dobre zdanie o swoim podejściu do przyrody.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2000-04-12 09:56:20

Od: "ML" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno w telewizji w jakimś programie widziałem jak angielski ogrodnik
radził zostawiać skórkę pomarańczy na ziemi.

5. Data: 2000-04-12 09:57:32

Od: "ML" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest jakieś miejsce w internecie skąd można pobrać (darmowy) program do
projektowania i wizualizacji ogrodów?

Pozdrawiam
ML

6. Data: 2000-04-12 13:39:14

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ML <m...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8LXI4.62464$a...@n...tpnet.pl...
> Niedawno w telewizji w jakimś programie widziałem jak angielski ogrodnik
> radził zostawiać skórkę pomarańczy na ziemi.

Niezależnie od metody - skórka cytrusa, piwo, stare deski, styropianowe
pudełka - i tak trzeba je wyzbierać ręcznie i wyeliminować na zawsze bądź
wyrzucić. Po paru latach grzebania w ziemi nabiera się odporności. Kiedyś na
widok ślimaka mój wrzask słychać było w całej okolicy. Teraz na ogół pada
tylko hasło "krótkie jest życie ślimaka" i ślimak, wzięty w dłoń, ląduje
daleko za płotem.

Gdzieś poleca się też wrzucanie słimaków do wiadra z rozcieńczonym
detergentem.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-04-15 11:05:25

Temat: Re: Odp: Sposob na czarne slimaki?
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

"krótkie jest życie ślimaka" i ślimak, wzięty w dłoń, ląduje
>daleko za płotem.
Rzucasz na odleglosc czy na celnosc.
Podaj wyniki
Juras

8. Data: 2000-04-17 09:10:39

Temat: Odp: Odp: Sposob na czarne slimaki?
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Kozlowski <j...@e...opi.org.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...opi.or
g.pl...
> "krótkie jest życie ślimaka" i ślimak, wzięty w dłoń, ląduje
> Rzucasz na odleglosc czy na celnosc.
> Podaj wyniki

Tylko na odleglosc. Z tym, ze ostatnio nestety przeszlam na bardziej
radykalne metody. Opisywac nie bede, moze ktos akurat je sniadanie :)

Mam wrazenie, ze lagodna zima spowodowala wyjatkowo duzy i szybki wzrost
populacji zlimaków :-(((((

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2000-04-24 23:33:16

Temat: SV: Sposob na czarne slimaki?
Od: "Magda" <p...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> skrev i
meldingsnyheter:8d3gul$o1l$...@a...webcorp.com.pl

> Sprowadź żaby. Ty "będziesz humanitarna" mając czyste ręce i będziesz
miała
> dobre zdanie o swoim podejściu do przyrody.

Pomysl dobry tylko uprzednio trzeba chyba wykopac dla tych zab jakis
zbiornik wodny a na to niestety nie mam miejsca.Moglabym rowniez wypozyczac
zaby z jeziora oddalonego o trzy kilometry ,tylko jak te gadziny wroca same
do jeziorka?;))
pozdrawiam Magda Hellsten

10. Data: 2000-05-04 05:22:18

Temat: Re: SV: Sposob na czarne slimaki?
Od: e...@k...net.pl (apix) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Apr 2000 01:33:16 +0200, "Magda" <p...@o...no> wrote:

> [...]
>zaby z jeziora oddalonego o trzy kilometry ,tylko jak te gadziny wroca same

ropucha potrzebuje tylko wilgotne zacienione miejsce
ale niestety nie jest w stanie zjesc wszystkich slimakow :-(
u mnie byla ale slimaki tez :-)
slimaki nie lubia podobno ostrego zuzlu i wysypujac go wokol
chronionego miejsca odstraszamy je od chronionego miejsca
hej

Zaproszenie - bis.
Podrasowanie trawnika
Oczko wodne - dzieki !
Pomoc przy zalozeniu ogrodu poszukiwana (Krakow)
Do Jerzego Zająca