Średnica kabla elektrycznego??

1. Data: 2006-01-06 08:55:20

Temat: Średnica kabla elektrycznego??
Od: "Hero" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko odnośnie średnicy kabla elektrycznego pod gniazdka elektryczne.
Ekipa która remontuje mi mieszkanie położyła kabel gr. 1,5.
Natomiast słyszałem, że pod gniazdka elektryczne powinno kłaść się kabel
2,5.
Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??
Dodam że mieszkam w bloku.

Hero

2. Data: 2006-01-06 09:01:50

Temat: Re: Średnica kabla elektrycznego??
Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hero" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kabel 2,5.
> Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Może zostać, tyle, że raczej tylko urządzenia o niezbyt wielkiej mocy
podłączysz.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

3. Data: 2006-01-06 09:15:40

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kabel 2,5.
> Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Jakie masz zabezpieczenie na tych gniazdkach? Jeśli bezpiecznik ma
10A, to 1,5mm2 wystarczy, jeśli to jest 16A, to powinno być 2,5mm2.
Poważne uchybienie to to nie jest, na 1,5mm2 instalacja będzie
normalnie funkcjonować, niemniej jednak przy większych obciążeniach
(wszelkiej maści farelki, mikrofalki, czajniki bezprzewodowe) mogą
pojawić się spadki napięcia, przegrzewania na złączach i inne cuda.

J.

4. Data: 2006-01-06 09:44:22

Od: "Tomasz Dryjanski" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2,5.
> Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Przyjmuje się, że powinno być 5 A/mm^2, więc 1,5 mm^2 daje 7.5 A.
Dla napięcia 230V jest to 1725 W. Po podłączeniu pralki lub kuchenki
elektrycznej
możesz (ale nie musisz) spodziewać się takich efektów, jak grzanie
kabla - szczególnie w miejscach gorszych styków, czyli
wewnątrz gniazdka lub w puszce.

Pocieszę Cię, że mi kiedyś "elektryk" zrobił podłączenie zbiorczego
przewodu zerowego w mieszkaniu kablem 1,5 mm^2 (!). Nie licząc usmażonej
śrubki na szynie nie stało się nic szczególnego, mimo kilku lat
eksploatacji.

T. D.

5. Data: 2006-01-06 09:50:03

Od: "Hero" <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2,5.
> Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Dzieki za odpowiedź.
troche mnie pocieszyliście.
Na szczęście nie zrobili mi całego mieszkania na tym kablu.
Została mi jeszcze łazienka i kuchnia więc tam im powiem że położyli
2,5mm^2.:)

Hero

6. Data: 2006-01-06 09:50:16

Od: "Tomasz Dryjanski" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> możesz (ale nie musisz) spodziewać się takich efektów, jak grzanie
> kabla - szczególnie w miejscach gorszych styków, czyli

Uzupełnienie: w ramach reklamacji możesz sobie zażyczyć wymiany
tego kabla przynajmniej przy gniazdku łazienkowym i kuchennym.

> Pocieszę Cię, że mi kiedyś "elektryk" zrobił podłączenie zbiorczego
> przewodu zerowego w mieszkaniu kablem 1,5 mm^2 (!). Nie licząc usmażonej
> śrubki na szynie

oczywiście "na listwie"

T. D.

7. Data: 2006-01-06 11:28:49

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Jan 2006 09:55:20 +0100 I had a dream that Hero <g...@t...pl> wrote:
> [...]
>2,5.
>Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Na takim kablu spokojnie możesz uruchomić pralkę, kuchenkę ALBO coś podobnego.
Nie możesz na tym kablu wpiąć np. całej kuchni.

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2006-01-06 13:53:16

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hero" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

> Na szczęście nie zrobili mi całego mieszkania na tym kablu.
> Została mi jeszcze łazienka i kuchnia więc tam im powiem że położyli
> 2,5mm^2.:)

Kwestia jeszcze ważna - jak długi jest ten przewód. Ma to kluczowe
znaczenie. Bo jesli jest to odcinek typu 2 metry, to mozesz tam podłączyc
chocby 2500W.

Np piekarnik jednofazowy 2800W posiada kabel przyłączeniowy 3x1,5mm2

9. Data: 2006-01-06 14:20:08

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w
wiadomości news:dplsl2$mb1$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Np piekarnik jednofazowy 2800W posiada kabel przyłączeniowy 3x1,5mm2

Tak, ale jest to linka a nie drut, przy linkach można przyjmować
większe gęstości prądu.

J.

10. Data: 2006-01-07 21:27:39

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Jan 2006 09:55:20 +0100, Hero napisał(a):

> [...]
> 2,5.
> Czy jest poważne uchybienie czy może tka zostać??

Też planuję wymianę instalacji. 1,5mm2 w pokojach
a w kuchni i łazience 2,5.
Do pokojów 1,5 powinno wystarczyć spokojnie, chyba że
planujesz podpiąć farmę serwerów, albo jednocześnie
odkurzać, grzać jakimś porządnym grzejnikiem, oglądać TV na
plazmie o przekątnej 50" i siedzieć w ogrzewanych bamboszach
(to podobno ostatnio hit - podłączane do USB więc chyba
dużo nie żre :) - do 500mA )

Mam pytanie do ciebie - ile metrów przewodu
położyła do tej pory ta ekipa i w ilu pokojach?
Chciałbym oszacować zakup. W hurtowni przy kupnie
100m jest rabat 50% :)

Mam pytanie do wszystkich- skąd wiadomo, że dany przewód 3x1,5
np z praktikera spełnia normy? Tzn czy stop zawiera wystarczającą
ilość miedzi żeby zapewnić odpowiednią przepływność
pradowi. Czy podobnie jak z innymi towarami nie ma
tu jakichś "chińskich" przekrętów?

Miroo

Licznik dwutaryfowy
problem z administracja mieszkaniem itp.
Instalacja elektryczna w łazience- bezpieczeństwo
kręcone schody
co pisza uzytkownicy