Stacja pogody - jaka?

1. Data: 2012-02-11 18:36:58

Temat: Stacja pogody - jaka?
Od: MS <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,

chciałbym zasięgnąć opinii w sprawie stacji pogodowych. Jaką wybrać:
analogową (wskazówkową) czy cyfrową? Słyszałem taką opinię, że analogowe
są dokładniejsze ale wymagają puknięcia lekko w szybkę zegara w celu
zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe są praktyczniejsze
bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

Dzięki z góry

Marek

2. Data: 2012-02-11 21:18:47

Temat: Re: Stacja pogody - jaka?
Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Quoted:
MS (g...@o...pl)
in news:jh6cg8$gpt$1@inews.gazeta.pl

> [...]
> zegara w celu zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe
> są praktyczniejsze bo niemal cały czas podawane są aktualne dane.

Niektórzy ten temat traktują bardzo poważnie:
http://stacjepogody.waw.pl/
http://stacje-pogody.pl/

:)
Pozdrawiam,
Marcin Sz.

3. Data: 2012-02-12 08:05:41

Od: MS <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za linki ale jak widze to tam mowa jest głównie o drogich i
profesjonalnych zestawach.Nieprecyzyjnie sie troche wyraziłem bo miałem
na myśli taką pseudo-stację, czyli bez instalacji zewn. do pomiaru np.
pręd. wiatru czy wielkości opadu. Wystarczy mi 3 zegary: termometr,
higrometr i barometr. :)

4. Data: 2012-02-12 08:34:22

Od: "Kris" <k...@W...PL> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>zaktualizowania wskazania pomiaru, natomiast cyfrowe są praktyczniejsze bo
>niemal cały czas podawane są aktualne dane.

http://allegro.pl/stacja-pogodowa-stara-pamiatka-prl
-gory-zakopane-i2068476454.html

-- Pozdrawiam
Kris

5. Data: 2012-02-12 08:51:18

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"MS" jh7rsi$9ks$...@i...gazeta.pl
> [...]
pręd. wiatru czy wielkości opadu. Wystarczy mi 3
> zegary: termometr, higrometr i barometr. :)

SP METEO 10

Mam. Nie jest zła, choc wygląd ma słaby.

A ja dybię na stację z Carrefoura. Teraz kosztuje 62 złote, ja chcę
ją kupić za mnij niż 50. Ma: DCF, temperaturę wewnętrzną i zewnętrzną
oraz wilgotność względną powietrza wewnętrzną.

Taką też mam.

I taką -- TFA Diva Go 30.3018 -- także mam.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2012-02-12 08:59:39

Od: "xxx" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam,

Mam cyfrowa, kupiona w Castoramie za 170 PLN, spisuje sie calkiem dobrze,
tylko baterie w czujniku zewnetrznym dosc szybko (gora po pol roku) sie
rozladowuja. W samej stacji dzialaja przez rok, tylko w miare ich
rozladowywania najpierw zaczynaja sie losowe problemy z lacznoscia miedzy
czujnikiem a stacja, pierwszy raz myslalem ze sie psuje, bo po zmianie z
jednego kanalu na drugi stacja czujnik "widziala", pare tygodni potem
dopiero padla calkiem, ale po wymianie baterii w stacji wszystko wrocilo do
normy.

Pukanie w szybke zegara stosuje sie na przyklad na pokladzie szybowca, go
wysokosciomierz, a wlasciwie cisnieniomierz wyskalowany w metrach, ma
bezwladnosc i tam faktycznie po stuknieciu wartosc pokazanej wysokosci o
kilkadziesiat metrow sie zmienia. W stacji stojacej na stale na ziemi,
podlegajacej naturalnym zmianom cisnienia te zmiany sa chyba za wolne, by
stukanie mialo sens. Ale to tylko moje zdanie.

7. Data: 2012-02-12 10:23:07

Od: MS <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grunt to dobry humor z samego rana :D

8. Data: 2012-02-14 18:35:23

Od: "Ktos" <k...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Polecam te cyfrowe, co od czasu do czasu są w Lidlu za około 65-70 PLN.
Ważne, aby stacja miała pomiar ciśnienia (nie wszystkie to mają).
Reszta to raczej standard (temperatura wewn/zewn, wilgotność wewn/zewn.,
etc.).

Uwaga: działanie synchonizacji z zegarem DCF zależy jeszcze gdzie i w czym
mieszkasz :-)
W domku nie ma problemu z zegarem DCF oraz komunikacją radiową między
czujnikiem zewnętrznym oraz 'bazą' (mało zakłóceń, ściany tak nie tłumią).
W wielkiej płycie i innych blokowiskach z tymi funkcjami może być różnie i
okaże się, że np. zegar trzeba ustawiać ręcznie.

Główną wadą 'cyfrowych' jest konieczność wymiany baterii tak co 6-12
miesięcy (zależnie od modelu- im mniej funkcji, tym oczywiście rzadziej).

A co do analogowych barometrów i higrometrów 'zegarowych' - faktycznie,
trzeba popukać w szybkę aby 'odświeżyć' wskazania takiego urządzenia. Poza
tym, te za kilkadziesiąt złotych są mało dokładne.

9. Data: 2012-02-15 07:18:35

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ktos" <k...@n...net> wrote:

> [...]
>Główną wadą 'cyfrowych' jest konieczność wymiany baterii tak co 6-12
>miesięcy (zależnie od modelu- im mniej funkcji, tym oczywiście rzadziej).

Zbytnie uogolnienie, z ktorym sie nie zgodze.
Moja stacja juz ponad rok chodzi na bateriach - takze tych
w czujniku zewnetrznym (a mrozy przeciez podczas dwoch ostatnich zim
przekraczaly temp. -20 st. C.). Ale przy zabawkach z Castoramy czy Lidla
to pewnie jest jak piszesz.
Dla chetnych maly test stacji pogodowej TFA Laluna mojego autorstwa
http://www.xaltuton.com/inne/testy/tfa.laluna/index.
html

I ogolnie skarbnica wiedzy dla chcacych zglebic temat:
http://stacjepogody.waw.pl/

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

10. Data: 2012-02-15 08:32:39

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Ktos" jhe9go$5ro$...@m...internetia.pl

> Ważne, aby stacja miała pomiar ciśnienia (nie wszystkie to mają).

Po co? :)

http://www.gismeteo.com/city/daily/3187/ 748 mm Hg
http://www.wunderground.com/auto/wxmap/global/statio
ns/12295.html 991 hPa (spada)

Niemal identycznie -- zważywszy na przelicznik.

760 mmHg to 1013 hPa

Po co mierzyć ciśnienie? Meteo podaje dokładniej. :)

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

plamy na blacie frontowym szafek
Skutecznie uszczelnic stare drzwi
Jak sie przygotowac do ewentualnego procesu z ubezpieczycielem?
fronty lakierowane - jakie tanio?
szyby a mróz