Stawek

1. Data: 2003-04-15 13:05:47

Temat: Stawek
Od: "Marcin Kowalski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy ktoś z grupowiczów posiada stawek wykopany w glinie? Jak sobie poradzić
ze zmącona wodą? Moze na dno wsypać żwiru? Nie mam w dodatku żadnego filtra
i pomy etc.

U mnie folie odpadają. Stawek ok 30m3 pelni funkcję zbiornika retencyjnego i
osusza mi działkę, ponadto jest zasilany źródełkiem, które pod nim bije. Do
wykopu woda naszła w ciągu miesiąca.

Jeśli ktoś z Grupowiczów miał podobny problem z mętną wodą to proszę o
wskazówki.

Marcin
Skórka k/Piły

2. Data: 2003-04-15 15:21:18

Temat: Re: Stawek
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Kowalski" <m...@w...pl> napisał:

> Czy ktoś z grupowiczów posiada stawek wykopany w glinie? Jak sobie
poradzić
> ze zmącona wodą? Moze na dno wsypać żwiru?

Pierwsza myśl najlepsza! Wsypać żwiru, ale grubego, przemytego.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

3. Data: 2003-04-15 20:02:43

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2003-04-15 21:18:02

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> ja u siebie w jedna z zatoczek wysypalem grubym  zwirem
> z mysla o brodzeniu i kapanie sie  tam w upalne dni

Co za fatalny pomysł z tą kąpielą,ajajaj!Chyba zapomniałeś,że gdy
wejdziesz do wody to stawek wyleje:)))

Pozdrawia boletus

5. Data: 2003-04-15 21:30:51

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Co za fatalny pomysł z tą kąpielą,ajajaj!Chyba zapomniałeś,że gdy
> wejdziesz do wody to stawek wyleje:)))
>
> Pozdrawia boletus
:)
nie ma zlego coby na dobre nie wyszlo
bede mial podlewanie z glowy
:)

6. Data: 2003-04-16 06:10:52

Od: "Marcin Kowalski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znasz to z autopsii? Czy gdzieś słyszłeś?
Wolałbym metody 100%, ponieważ stawek jest spory i wolałbym unikać
niesprawdzonych i drogich sposobów.

Marcin

7. Data: 2003-04-16 07:24:28

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2003-04-16 19:21:00

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał:
> [...]

Głowy nie dam! Moim zdaniem w przyrodzie nie ma 100% metod.

> odpowiem za Jana
> tak robia studniarze po wykopaniu studni w glinie
> zapobiega to maceniu wody podczas czerpania
Tadziu,dzięki za wyręczenie mnie.

> [...]
> mialbys trudnosc w nasypaniu zwiru na skarpach
> a po drugie
> splywajaca deszczowka i tak bedzie macila wode

Tadziu, czy przeczytałeś tą wiadomość (pierwszą) uważnie? Marcin napisał, że
wodę mąci mu źródełko bijące w dnie oczka. W tym przypadku żwir (wysypany na
dno!) powinien pomóc. Zmącenie wody po deszczu to zjawisko chwilowe, którym
nie ma się co przejmować (bo i tak nie ma na to lekarstwa).

9. Data: 2003-04-16 20:21:32

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
którym
> nie ma się co przejmować (bo i tak nie ma na to lekarstwa).
nie doczytalem zbyt dokladnie
masz racje te "zrodelko" w tej glinianej dziurze
to nic innego jak szersza studnia
ale z drugiej strony
maci nie tyle sama woda wyplywajaca
a ruch wody nia powodowany
:)
zwykle falowanie wody wywolane wiatrem
tez bedzie macilo wode
:)

10. Data: 2003-04-16 20:39:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:008e01c303df$8f027880$a27c63d9@d3h6c1 Tadeusz
Smal<s...@s...pl> napisał(a):

> maci nie tyle sama woda wyplywajaca
> a ruch wody nia powodowany
> :)

Hejka. Całkiem zamąciłeś mi w głowie :-)
Pozdrawiam mętnie Ja...cki

H.Z: Nagle żołnierze usłyszeli potężny huk i oślepiający blask. :-)

Trawa pampasowa
Do znawców róż - QUIZ
spathiphyllum kwitnie!
brazowiejace tuje