Stolnica silikonowa

11. Data: 2009-02-10 05:41:01

Temat: Re: Stolnica silikonowa
Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 06:28, Panslavista <p...@g...com> wrote:

> [...]
> bardzo praktyczne rozwiązanie - stolnica może mieć szerokość większą
> niż blat - wtedy opiera się tylnym bokiem, a listwa chroni ścianę
> przed zabrudzeniem. Jeżeli nie będziesz używała drugiej strony można
> na krótszych bokach też dać listwy - burty, i podkleić wkładki
> przeciwpoślizgowe...
>      Na odmianę nawet mając robota używa się różnych ręcznych
> maszynek, młynków itp. W tym przypadku można od przodu zostawić
> miejsce wolne od listwy oporowej - będzie miejsce na przykręcenie
> imadła maszynki...- Ukryj cytowany tekst -

Pozostaje jeszcze miejsce przechowywania - moja zamrażarka
krótszym bokiem przylega do okna i tam moja stolnica ma schowek -
częściowo pod parapetem. Ale spokojnie można zastosować uchwyt przy
drzwiach - zwłaszcza stale otwartych, albo chować za nimi. Można
wkręcic śrubę z uchem i wieszać. Dawniej domu miały spiżarnie -
najczęściej z wejściem z kuchni i te stolnice tam miały swoje
miejsce...
Inna mozliwość - szafki kuchenne o konstrukcji szkieletowej i
dokręcane fronty. W takim przypadku można część blatu zrobić
podnoszoną - wtedy pod nim może być blat "stolnicowy", a bliżej
zlewozmywaka tzw."mokry stół" z nierdzewki - z odpływem poprzez syfon
do kanalizacji, z burtami do około 5cm wysokości - doskonałe miejsce
do robienia przetworów, wędlin itp. Niestety - trudne do pogodzenia z
granitem - chyba, żeby zastosować siłowniki pneumatyczne czy
hydrauliczne - te drugie mogę polecić - cichsze w działaniu. :-))))

12. Data: 2009-02-10 09:21:05

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> Chyba sobie taką drewnianą też kupię - podkleję gumą i już :-)

Może nie trzeb podklejać - może wystarczy podłożyć matę taką jak ta:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80012853

Ja takiej używam do podkładania pod maszynę do szycia - bez niej jeździłaby po
stole jak szalona ;-)

Ania

13. Data: 2009-02-10 11:01:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:28:58 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> [...]
> mocować siatki do pracy z tynkiem (przy malowaniu mieszkania)) i
> przykręcić listwy (można je dodatkowo przykleić np. Wikolem).

Wszystko to umiem, a jak nie ja, to ma kto, ale myślę, że guma będzie dobra
i prostsza w użyciu - granit jest wyszlifowany na błysk, więc guma się
"przyssie" wystarczająco i o to chodzi.

> To jest
> bardzo praktyczne rozwiązanie - stolnica może mieć szerokość większą
> niż blat - wtedy opiera się tylnym bokiem, a listwa chroni ścianę
> przed zabrudzeniem.

Nie ma ściany - mam tzw wyspę, tj. dostępną z 3 stron roboczą część blatu
(cały blat to litera L), więc nie ma o co się martwić, że się zabrudzi.
Czyli po drugiej stronie tej roboczej części blatu jest podłoga - mop i po
krzyku.

> [...]
> maszynek, młynków itp. W tym przypadku można od przodu zostawić
> miejsce wolne od listwy oporowej - będzie miejsce na przykręcenie

To już sobie obmyśliłam - też dam gumę (twardą) na wierzch i pod spód
blatu, po prostu taki płatek gumy, aby objął cały brzeg od spodu i od góry
:-)
Niektóre maszynki mają przy imadle takie gumy fabrycznie podklejone.
Dzięki za sugestie :-)

14. Data: 2009-02-10 11:06:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2009 21:41:01 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> [...]
> wkręcic śrubę z uchem i wieszać. Dawniej domu miały spiżarnie -
> najczęściej z wejściem z kuchni i te stolnice tam miały swoje

Dawniej??? Tak właśnie mam :-)
Już 30 lat temu przy wybieraniu projektu domu marzyłam o spiżarni przy
kuchni i - mam. To moje ulubione pomieszczenie, nawet mam tu biurko i swoją
biblioteczke podręczną (nie tylko kulinarną) oraz kompa tu trzymam, kiedy
nie urzęduje w kuchni na stole - taki mój cały kantorek mam w spiżarni :-)
Stolnica sobie wisi na ścianie spiżarni za otwartymi drzwiami...

15. Data: 2009-02-10 11:10:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2009 09:21:05 +0000 (UTC), czeremcha napisał(a):

> [...]
> http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80012853
>
> Ja takiej używam do podkładania pod maszynę do szycia - bez niej jeździłaby po

O, o, o, widzisz, takie coś mi się też przyda do róóóóóżnych rzeczy, w tym
pod maszynę też, bo na razie podkładam flanelę, żeby stołu nie porysować -
jak będę jechać do Warszawki, to wstąpię do Ikei. Dzięki, nie wiedziałam,
że coś takiego tam jest :-)

16. Data: 2009-02-10 12:20:37

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 12:10, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> jak będę jechać do Warszawki, to wstąpię do Ikei. Dzięki, nie wiedziałam,

Spojrzyj na inną matę - wpisz hasło mata w Ikei - tam jest taka do
wanny... Może przykryje ten cały nagrobek...
A złote litery już kazałaś oprawić?
Takie epitafium:

Tu jest kuchnia naszej IXelki
Żal po sobie zostawiła wielki
Tęsknią wszyscy Panowie,
Pienią się Panie, że Ixelce
Już od nich się nie dostanie.
Tylko Hrabia jak zwykle daleki
Pan na odchłani, ten trwa wieki
A duch Ixelki wolny baraszkuje
Na łuku tęczy rozkosz szykuje.

17. Data: 2009-02-10 16:23:53

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> Spojrzyj na inną matę - wpisz hasło mata w Ikei - tam jest taka
> do wanny... Może przykryje ten cały nagrobek...

Nie sądzę, nawet na całą wannę nie starcza. I straszliwie "strzela"
(hałasuje, znaczy) przy odklejaniu tych przyssawek, nawet na mokro.

--
Pozdrawiam - Aicha

18. Data: 2009-02-10 17:31:55

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 17:23, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> Nie sądzę, nawet na całą wannę nie starcza. I straszliwie "strzela"
> (hałasuje, znaczy) przy odklejaniu tych przyssawek, nawet na mokro.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

Zawsze można straszyć ośmiornicą...

19. Data: 2009-02-10 17:51:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2009 04:20:37 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> Spojrzyj na inną matę - wpisz hasło mata w Ikei - tam jest taka do
> wanny... Może przykryje ten cały nagrobek...
> A złote litery już kazałaś oprawić?

Jeszcze nie, ale dzieci maja zapowiedziane, że jak umrę, to tylko każą
wykuć napisy i gotowe ;->
Piękny jest, złotorudy w ciemne i jasne brązowe i czarne smugi i kropeczki,
zroobiony jak z miodu wrzosowego; takich granitów w Polszcze nie ma - ten
przyjechał z Iranu. tak serio, to chyba szkoda na grobowiec. Grobowca nie
będe potrzebowała w ogóle (mam być rozsypana na łąkach wokól domu, hie,
hie...) i to za życia, a nie po śmierci, korzystam z przyjemności, w tym z
przyjemności posiadania takiego blatu :-)

20. Data: 2009-02-10 18:44:56

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Lut, 18:51, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

Cieszę się, że się cieszysz...