Stulecian wykiełkował!

1. Data: 2005-02-03 23:38:12

Temat: Stulecian wykiełkował!
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale radość!
Może ktoś pamięta moją zagadkę z nasionami Brachychiton populneus?
Właśnie wykiełkowały dwa! Cud narodzin, wola życia, tak daleko od domu.
Chyba otworzę szampana ;-)

http://nazca.com.pl/pub/stulecian/

--
richo

PS. Stulecianem ochrzciła je moja dzidzia
(http://nazca.com.pl/images/magda/6.jpg) bo oryginalna nazwa - Kurrajong
- jakoś jej nie przypadła ;-)

2. Data: 2005-02-04 02:36:34

Temat: Re: Stulecian wykiełkował!
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> wrote in message

> Może ktoś pamięta moją zagadkę z nasionami Brachychiton populneus?

Pamietam :)

> Właśnie wykiełkowały dwa!

To dopiero polowa drogi do sukcesu ;)
Doniczka stala w normalych domowych warunkach? Po jakim czasie od siewu?

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2005-02-04 08:41:35

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):

> To dopiero polowa drogi do sukcesu ;)
> Doniczka stala w normalych domowych warunkach? Po jakim czasie od siewu?

Podzieliłem nasiona na dwie części. Jedną część potraktowałem gorącą
wodą (taki sposób znalazłem w Internecie), drugą wysiałem bezpośrednio.
Znów połowa jednej części i połowa drugiej do jednego pojemnika,
pozostałe analogicznie. Pojemnik powiedzmy A stanął w dość wysokiej
temp. 25-28oC, B na zimnym parapecie przy rozszczelnionym oknie -
8-12oC. Ziemia cały czas wilgotna, pojemnik B pod folią, ale raczej ze
względu na Plamkotkę. Siew 5.12.2004.

I właśnie w pojemniku B pokazały się maluchy :-))

Tylko co dalej?

--
richo

4. Data: 2005-02-05 00:57:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> I właśnie w pojemniku B pokazały się maluchy :-))

Ale nie wiesz, czy to te traktowane goraca woda, czy tez nie?

> Tylko co dalej?

Dalej? Ja dalej z moim Brachychitonem nie doszedlem, bo nasiona
sprezentowalem :)
Poszly w dobre rece, a Twoje doswiadczenia przydadza sie nam :)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2005-02-05 10:29:21

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):

> Ale nie wiesz, czy to te traktowane goraca woda, czy tez nie?

Tak się o nie troszczyłem, tyle razy brałem pojemniki do ręki, że starły
się wszystkie napisy :-(

Wykiełkowały na razie te, które miały tę zewnętrzną łuskę z włoskami,
ale może jeszcze za wcześnie na wyrok dla pozostałych. Korci mnie, żeby
tam pogrzebać :-)

Zostawiłem jeszcze trochę nasion to zrobię to porządnie. Przydałoby się
jakieś urządzenie, w którym łatwiej kontrolować warunki. Jak to się może
nazywać?

Acha! Pojawił się trzeci w pojemniku A :-)

--
richo

Szukam lilaka
Miłka ;-)