Suknia szydełkowa.

21. Data: 2009-05-16 13:06:02

Temat: Re: Suknia szydełkowa.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 May 2009 05:30:43 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Cielistą! Tylko i wyłącznie cielistą!
>
> - wydobędziesz urodę wzoru - jak już dłubać, to po to, żeby efekty
> można było podziwiać! A zwłaszcza - na zdjęciach może być tak, że
> sukienka na czarnej podszewce po prostu wyjdzie na nich czarna - i nie
> będzie widać, że jest ręcznie robiona.
> - zniknie problem długości podszewki - po prostu - nie widać, gdzie
> kończy się cielista. Czarna - musiałaby koniecznie być długości
> sukienki, jeśli miałoby być elegancko. To samo dzieje się na rękawach
> i przy dekolcie.

Tak właśnie myślałam, ale zawsze lepiej się poradzić kogoś mądrego i
patrzącego obiektywnie :-)
Dzięki!

> - a odrobina pieprzu - nie zaszkodzi. W takiej sytuacji /tzn. gdy
> podszewka jest cielista/ pierwsze co przychodzi na myśl - nic nie ma
> pod spodem!

"Mniód" na moje serce "seksistki-ekshibicjonistki" ;-)

PS. Dłubię NA TRÓJKACH! Hie, hie...

22. Data: 2009-05-16 14:21:13

Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Dłubię NA TRÓJKACH! Hie, hie...

Jakim wzorem robisz? Może byś dała fotkę bo pękam z ciekawości!
Naprawdę na szydełku nie wychodziło dobrze? Maria

23. Data: 2009-05-16 15:35:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 May 2009 16:21:13 +0200, j...@o...eu napisał(a):

> Jakim wzorem robisz? Może byś dała fotkę bo pękam z ciekawości!
> Naprawdę na szydełku nie wychodziło dobrze? Maria

Nie no, ładnie, ale pomimo ażurowego wzoru tak jakoś pogrubiająco (wielkość
wzoru) i w ogóle grubiej (włóczka nie jest bardzo cienka) i jakoś mało
elastycznie, a mnie zależy na tym, aby wzór był płaski, baaaardzo
elastyczny, aby sukienka ładnie i miękko opływała ciało, dopasowujac się w
każdym miejscu tak niemal rajstopowo ;-)
Spróbuję zeskanować wieczorem, ciekawe, czy się da wprost z robótki, bo
błyszcząca włóczka jest - podłożę jakąś tekturkę pod wzór, żeby jakoś się
ukłądał, bo póki co zwija się :-)

24. Data: 2009-05-16 17:15:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakim wzorem robisz? Może byś dała fotkę bo pękam z ciekawości!
> Naprawdę na szydełku nie wychodziło dobrze? Maria

Już zeskanowałam, choć wyszlo matowo (w realu aż niemal oczy bolą) blasku
włoczki nawet połowy nie widać (a jest bardzo mieniąca się) i kolory takie
sobie wyszły, i krzywo upięte - strasznie trudno toto napiąć równo, bez
prasowania, i upiąć na tekturce, aby się jako tako trzymało i nie spadło
przy tym z drutów, i jeszcze potem podłożyć pod pokrywę skanera (córka
wywiozła z domu aparat fotograficzny, a skanowanie jak wyżej - paskudnie
niewygodne).
Bezpośredni link do zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c7eb1f000c2457
.html
Zdjęcie przedstawia dolny brzeg sukienki, tak samo będą wyglądały brzegi
rękawów (waham się, czy przypadkiem nie zrobić krótkich rękawów - lepiej
wyeksponuje się ten falisty brzeg, a i chłodniej będzie) lub długich i
wąskich, jak w prototypie, ale przy samych nadgarstkach rozkloszowanych dla
wyeksponowania wzoru.

Link do albumu - będę w nim dokumentować kolejne etapy pracy (ale nie za
szybko - nie mogę sie spieszyc, a czas mam, póki co):
http://mazam.fotosik.pl/albumy/634955.html

25. Data: 2009-05-16 18:01:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 May 2009 19:15:38 +0200, Ikselka napisał(a):

> (...)
> Bezpośredni link do zdjęcia:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c7eb1f000c2457
.html
> Zdjęcie przedstawia dolny brzeg sukienki(...)

Warto kliknąć w zdjątko dla obejrzenia dużej wersji zdjęcia - chyba lepiej
widać.

26. Data: 2009-05-16 18:43:53

Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

.html

No to zgadłam, słowo daję, że domyśliłam się, że takim mniej więcej wzorem
polecisz!
Pomysł na rękaw wykrystalizuje się w trakcie pracy, chyba teraz nie da się
tego przewidzieć. Dzięki za fotkę. Powodzenia, Maria

27. Data: 2009-05-16 19:25:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 May 2009 20:43:53 +0200, j...@o...eu napisał(a):

.html

> No to zgadłam, słowo daję, że domyśliłam się, że takim mniej więcej wzorem
> polecisz!

:-)

> Pomysł na rękaw wykrystalizuje się w trakcie pracy, chyba teraz nie da się
> tego przewidzieć. Dzięki za fotkę. Powodzenia, Maria

Dzięki za obejrzenie. Sam wzór nie jest może zbyt odkrywczy, po prostu jest
roślinny (o to mi chodziło), dosyć płaski, elastyczny, a jednak i dosyć
solidnie spleciony, nie rozciaga się, bardzo dobrze go opanowałam i nie
sprawi mi kłopotu przy kształtowaniu wszelkich podkrojów pach i talii - z
szydełkowym, przyznam, miałabym kłopot w tym względzie.
Natomiast największe znaczenie ma, że ta konkretna BARDZO (czego nie widac
na skanie) błyszcząca i mieniąca się włóczka i delikatna, trochę też
reliefowa faktura wzoru w naturze wygląda niesamowicie efektownie, wręcz
zawrót głowy - przy sztucznym świetle zwłaszcza, a przeciez to właśnie
suknia na wieczór :-)

Pozdrawiam Cię i wszystkie inne życzliwe ciekawskie :-)

28. Data: 2009-05-16 22:19:52

Od: "Abigeil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ech...
a ja tylko siędzę, patrzę w ekran, pazury obgryzam z zazdrości :-(
ja nie mam cierpliwości na nic większego niż lalka barbie :-( a i tak masa
tego czeka na pozszywanie :-( ale to pewnie dlatego że 14 igłę w tym roku
zgubiłam :-( moje panie w pasmanterii ąmieją się jak mnie widzą w drzwaich
sklepu :-(

Ikselko, dorzuć jescze parę linków do Twoich arcydzieł... mało-siwa jestem a
tak to już równo osiwieję... ze złości, że nie mam tyle ciepliwości :-(

--
Pozdrawiam cieplutko
Abigeil [z wrednym złośliwym sierściuchem]

29. Data: 2009-05-17 08:58:34

Od: "j...@o...eu" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> --
> Pozdrawiam cieplutko
> Abigeil [z wrednym złośliwym sierściuchem]
> http://picasaweb.google.com/abigeil.sator/Kiciusiowe
Fotki?feat=directlink

Jak nie masz cierpliwości to się nie męcz, ja zabawiam się w to wszystko bo
baaaardzo lubię i mam mnóstwo cierpliwosci (ale tylko do robótek, szycia itp.).
Może zacznij robić biżu, daje szybki efekt no i jest z czego (sklepy internet.
z koralikami). Śliczna kicia, moze koleżanki nie pogniewaja się za nasze
spamowanie bo też przesyłam linka do mojej kitki. Pozdro, Maria
http://jakto.fotosik.pl/albumy/527330.html

30. Data: 2009-05-17 10:31:58

Od: "Abigeil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@o...eu> napisał w wiadomości

> Może zacznij robić biżu, daje szybki efekt no i jest z czego (sklepy
internet.
> z koralikami).

a no ja już robię biżu ;-) ostatnio jeszcze z igłą do frywolitki się
przeprosiłam ;-)
do tego origami, iris folding, quilling, pergamano, filcowanie...

ale teraz jak babci zabrakło... będę musiała znaleźć ciepliwość na ciuszek
dla siebie... coś w rozmiarze 52/54 baaaaardzo ażurowe...

a Twój rudzielec jest przepiękny :-)

pozdrawiam
Iza

biżu-drucik miedziany
Szycie. Znowu się chwalę.
FAQ - zaproszenie do dyskusji
FAQ kolejny raz - zaproszenie do wniosków
warsztaty frywolitkowe w Krakowie