Susza i skutki

1. Data: 2015-08-20 01:04:45

Temat: Susza i skutki
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lipy gubią na potęgę liście, nawet stare iglaki zaczynają od strony
pnia przebarwiać igły.
Bez podlewania nici z warzyw - lejemy codziennie - maliny padły
Z pszczołami duży problem - brak kwiatów a więc i pyłków ograniczył
czerwienie matek ale nie ograniczyło to jednak rozwoju warrozy
Może się okazać, ze rodziny nie dojdą do odpowiedniego stanu przed zimą
- będą potężne straty w ulach a w przyszłym roku....
Pól nie ma jak zaorać a o zasiewie rzepaku nie ma nawet co marzyć - mogą
być duże problemy z siewem ozimin...
Skutki będą odczuwalne w przyszłym roku
Z rybami problemy...
--
sjs

2. Data: 2015-08-20 09:27:48

Temat: Re: Susza i skutki
Od: "Piotr" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będą potężne straty w ulach a w przyszłym roku....
> Pól nie ma jak zaorać a o zasiewie rzepaku nie ma nawet co marzyć - mogą

Nie siej defetyzmu :))
Na pewno susza jest b.odczuwalna ale dla przykładu u mnie
(wschodnia Polska) warzywa bez tragedii, podlewam tylko
pomidory, ogórki co 2-3 dni i co tydzień dyniowate.
Pięknie rosną i dojrzewają melony :)
Maliny jesienne bez podlewania, wcześniejsze owocują bez zarzutu,
późniejsze zaczynają właśnie.
Na drzewach nie widzę _żadnych_ oznak niedoboru wody
(w pobliskiej alei lipowej bez zrzutu liści - a bywały lata że spadało
więcej, co mnie nawet dziwiło). Iglaki bez zarzutu (fakt, że mam stare
bardzo wieloletnie).
Wyschła trawa na trawniku, że aż chrzęści pod nogami, ale nie będę
marnotrawił wody, odrośnie sobie później.
Pszczoły widzę wiele na roślinach, na których zwykle były (wszystkie
zioła, słoneczniki, maliny).
Myślę, że ogródki przydomowe i działkowe wytrzymają.
Źle rzeczywiście mają uprawy polowe.

3. Data: 2015-09-01 21:07:29

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> Lipy gubią na potęgę liście, nawet stare iglaki zaczynają od strony pnia
> przebarwiać igły.
>
> Skutki będą odczuwalne w przyszłym roku

Hejka. Na naszych działkach właśnie kwitną tamaryszki, zakwita nasza
jabłoń a jabłka jeszcze niedojrzałe i zaczynają kwitnąć zimowity.
Pozdrawiam fenologicznie Ja...cki

4. Data: 2015-09-02 11:53:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Sep 2015 21:07:29 +0200, Dirko napisał(a):

> zakwita nasza
> jabłoń a jabłka jeszcze niedojrzałe

Zła wróżba.
--
XL
"Dom, w którym każdą rzecz za gotowy grosz kupują, jest na podobieństwo

ul na poddaszu
śliwki robaczywki
Zbiornik na deszczówkę, jak sprawdzić czystość
Pnącze milin
paskudne owoce naktaryny