Suszenie ziół w domu

1. Data: 2005-09-04 17:52:26

Temat: Suszenie ziół w domu
Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie wróciłam ze wsi obdarowana przez teściową kupką mięty i kupką tymianku.
Chciałabym te ziółka ususzyć - czy macie jakiś patent na szybkie ususzenie?
Może w piekarniku?

Maszynki do suszenia grzybów i tym podobnych niestety nie posiadam ...

Dziękuję za pomoc :)
Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-09-04 18:02:05

Temat: Re: Suszenie ziół w domu
Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

| Właśnie wróciłam ze wsi obdarowana przez teściową kupką mięty i kupką
| tymianku. Chciałabym te ziółka ususzyć - czy macie jakiś patent na
| szybkie ususzenie? Może w piekarniku?
[..]
| Ewa

Wystarczy rozlozyc ziola na papierze i polozyc to na parapecie na sloncu..
a slonca mamy ostatnio dosc...
Tylko przeciagu nie zrob, coby nie pofrunely te ziolka :)

barbara

3. Data: 2005-09-04 18:08:36

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wystarczy rozlozyc ziola na papierze i polozyc to na parapecie na sloncu..
> a slonca mamy ostatnio dosc...
> Tylko przeciagu nie zrob, coby nie pofrunely te ziolka :)

No cóż - właśnie niestety nie mam zupełnie miejsca w kuchni czy gdziekolwiek na
to, żeby rozłożyć tam ziółka.
Ddo tego to mieszkanie jest bardzo ciemne i słońca w nim nie uświadczysz...
Stąd moje pytanie o piekarnik.

Ewa

4. Data: 2005-09-04 18:14:46

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 4 septembre 2005 ŕ 20:08:36, dans
<1...@n...onet.pl> vous écriviez :

> [...]
> to, żeby rozłożyć tam ziółka.
> Ddo tego to mieszkanie jest bardzo ciemne i słońca w nim nie uświadczysz...

A nie mozesz zamrozic ? To lepiej niz suszyc.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-09-04 18:20:51

Od: "Ewa" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie mozesz zamrozic ? To lepiej niz suszyc.

Nie ma lekko - moja zamrażarka ma 10 na 10 cm zapchanych mięskami mojego męża...

6. Data: 2005-09-04 18:29:34

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 4 septembre 2005 ŕ 20:20:51, dans
<1...@n...onet.pl> vous écriviez :

> Nie ma lekko - moja zamrażarka ma 10 na 10 cm zapchanych mięskami mojego męża...

Jezli masz mikrofalowke to mozesz w niej ususzyc tysz...

Ewcia

--
Niesz

7. Data: 2005-09-04 18:41:06

Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jezli masz mikrofalowke to mozesz w niej ususzyc tysz...

Mam jedynie standardowy piekarnik, a do tego mikroskopijną zamrażalkę i brak
miejsca oraz słońca w kuchni ;)
No cóż - spróbuję jakoś w tym piekarniku jutro ...\

Ewa

8. Data: 2005-09-04 18:50:13

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** e...@o...pl:

> Mam jedynie standardowy piekarnik, a do tego mikroskopijną zamrażalkę
> i brak miejsca oraz słońca w kuchni ;) No cóż - spróbuję jakoś w tym
> piekarniku jutro ...\

IMHO mają szanse wyschnąć po prostu w gazecie, tzn. porobić takie
saszetki z gazet i wsypać do środka zieleninę, tylko niezbyt gęsto i ją
rozpłaszczyć, w suchym miejscu powinny wyschnąć, papier wchłania wilgoć.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

9. Data: 2005-09-04 19:14:45

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

ja tez dostałam ziółka,powiesiłam je na suszarke do prania, wisiały sobie
tydzien i ususzyły sie znakomicie.
Pozdrawiam.J.

10. Data: 2005-09-04 22:21:40

Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| saszetki z gazet i wsypać do środka zieleninę, tylko niezbyt gęsto i ją
| rozpłaszczyć, w suchym miejscu powinny wyschnąć, papier wchłania wilgoć.

calkiem dobry pomysl :)
a miejsce ?
moze sprobujesz na gorze szafki w kuchni?
poza tym czemu nie na oknie w pokoju, skoro inaczej sie nie da?

Barbara

Bekon a boczek
Ciasto marchewkowe - pomocy (jak zetrzeć marchewkę)
ryby w smazalni
Chefmoz
płyta czy indukcja?