Suszone pomidory - gdzie kupic ?

1. Data: 2005-07-08 20:55:14

Temat: Suszone pomidory - gdzie kupic ?
Od: "AniaM" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam smaka na piersi z kurczaka /grill/ wg przepisu Wandy sprzed paru dni.
Niestety w najblizszym markecie nie ma suszonych pomidorow. Co robic ?
Anna

2. Data: 2005-07-09 06:48:26

Temat: Re: Suszone pomidory - gdzie kupic ?
Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety w najblizszym markecie nie ma suszonych pomidorow. Co robic ?
> Anna

Pomidory przekroic na polowki, wieksze na cwiartki i wysuszyc w piekarnku
( nastawionym na 80 st i uchylonym w trakcie suszenia) albo w maszynie do
suszenia grzybow.
Ja susze na zapas i zalewam oliwa z suszonymi czosnkiem i ziolami. Mniam
mniam

3. Data: 2005-07-09 07:08:07

Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcysia" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> suszenia grzybow.
> Ja susze na zapas i zalewam oliwa z suszonymi czosnkiem i ziolami. Mniam

I właśnie w tej postaci (suszone i zalane oliwa z suszonymi czosnkiem i
ziolami) się konsumuje???
Nigdy tego nie robiłem i nie jadłem. Podejrzewam, że susz dodaje się do
zupek w proszku. Ale ..... ?
Zirhan

4. Data: 2005-07-09 07:57:18

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziolami) się konsumuje???
> Nigdy tego nie robiłem i nie jadłem. Podejrzewam, że susz dodaje się do

W tamtym roku przesuszylam pomidory -powinny byc po ususzeniu o konsystencji
suszonej sliwki.
Dlatego tez po wyjeciu z oliwy musialam je chwilke we wrzatku potrzymac
A oliwa ktora zostanie w sloiczku- to cudny bardzo aromatyczny dodatek do
roznych dan np. slatek
Wrzuc w google haslo "suszone pomidory" a wyskoczy Ci wiecej....
Kilka osob eksperymentowalo z przechowywaniem pomidorow bez oliwy, z roznym
skutkiem.
Zalewam moje pomidorki oliwa glownie ze wzgledu na konserwacje, boje sie ze
niedosuszone splesnieja.....
Wlosi sprzedaja orginalene suszone na sloncu pomidoru zarowno w oliwie, jak
i suche..
Jadam suszone pomidory jako dodtaek do dan, albo robie sobie z nich moja
wersje caprese.
Jeste wiele przepisow na gorace dania z ich udzialem- google Twoj przyjaciel
( w tych przepisach raczej nie ma znaczenia to czy sa z oliwy czy nie.
O zupkach w proszku mam niewielkie pojecie....
pzdr

5. Data: 2005-07-11 06:38:27

Od: "maciej debski" <mac@not_for_spammers.tv> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zirhan" <z...@o...pl> napisał...

> I właśnie w tej postaci (suszone i zalane oliwa z suszonymi czosnkiem i
> ziolami) się konsumuje???
> Nigdy tego nie robiłem i nie jadłem. Podejrzewam, że susz dodaje się do
> zupek w proszku. Ale ..... ?

suszone z oliwy je się od razu, suszone suszone (tak naprawdę nie są całkiem
suche)
nadają się do zup, sosów i ogólnie do obróbki termicznej.
acha, suszone włoskie smakują jednak inaczej niż z piekarnika.

mac.

6. Data: 2005-07-11 07:08:44

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam smaka na piersi z kurczaka /grill/ wg przepisu Wandy sprzed paru dni.
> Niestety w najblizszym markecie nie ma suszonych pomidorow. Co robic ?
> Anna

W duzych miastach mozna kupic np. Bomi lub w jakis delikatesach z wloskim
jedzeniem.Niestety te robione w domu smkuja zdecydowanie inaczej.

7. Data: 2005-07-11 12:28:23

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Niestety te robione w domu smkuja zdecydowanie inaczej.

Masz absolutna racje. Ale roznia sie zdecydowanie kosztem...... Orginalne
pomidorki suszone na sloncu sa bardzo drogie- malenki sloiczek, k torym
miesci sie mniej niz 100 g produktu to wydatek rzedu kilkunastu zlotych....

pozdrawiam
Marcysia lubiaca suszone we wlasnym domu pomidory.....

8. Data: 2005-07-11 12:47:22

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie piszesz w jakim miescie

w Warszawie polecam restauracje/sklep libanski i libijski (oba niedaleko
siebie)

pola mokotowskie.
Libanczycy sa od al. Niepodleglosci, a libijczycy na tylach biblioteki
narodowej (uliczka
wglab pol mokotowskich i w lewo (jak sie ta ulica nazywa nie moge
zapamietac, ale to pierwsza w prawo od trasy
idac alejami w kierunku BN. -- okolica nie wyglada zachecajaco)

wychodzi znacznie taniej niz w sloikach i lepsza jakosc (moja kobita
twierdzi ze u libijczykow
sa jeszcze troche lepsze)

pozdrawiam WM

9. Data: 2005-07-11 13:52:49

Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AniaM napisał:

> Mam smaka na piersi z kurczaka /grill/ wg przepisu Wandy sprzed paru dni.
> Niestety w najblizszym markecie nie ma suszonych pomidorow. Co robic ?
> Anna

W warszawie w warzywniaku pod halą Wola ul. Człuchowska występują
suszone, smaczne.
tomaso

10. Data: 2005-07-12 00:47:00

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Jul 2005 08:38:27 +0200, "maciej debski"
<mac@not_for_spammers.tv> wrote:

>suszone z oliwy je się od razu, suszone suszone (tak naprawdę nie sš całkiem
>suche)

Bez oliwy tez mozna pogryzc :) Mialam szczescie probowac takich swiezo
ususzonych pod Sycylijskim sloncem... marzenie :)

>acha, suszone włoskie smakujš jednak inaczej niż z piekarnika.

Kiedys tu Dario chyba namowil mnie na suszenie pod naszym sloncem.
Nawet to wyszlo, tylko troche to trwalo i denerwowalam sie czy muchy
siadac nie beda. Teraz mamy takie piekne slonce, ze poszloby to, ale
do sezonu na dobre tanie pomidory trzeba chyba troche poczekac.
Mysle ze moznaby zastosowac technike laczona - troche piekarnika,
troche slonca, tylko nie wiem w jakiej kolejnosci lepiej, mysle ze
najpierw na slonce, potem dosuszyc w piekarniku.

Acha, oryginalnie to sie te pomidory suszy przekrojone w poprzek na
pol (przynajmniej ja znam taka metode), ale mysle ze jak na mniejsze
kawalki to wieksza szansa ze to u nas wyjdzie.

--
Sabina

Jaki przepis na owoce... nalewkowych ;-)
co zrobić z łososiem ?
chlodnik mazurski
Ciasto na pizzę:)
Ogórki małosolne, Sopot, solanka, źródło Św. Wojciecha - jeszcze raz - rok później...