Świerk, ciąć czy ratować?

1. Data: 2012-06-21 08:23:50

Temat: Świerk, ciąć czy ratować?
Od: " " <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.

Kolejny rok zmagania się z grzybami...
Tym razem zaatakowały świerka pospolitego. Chyba, że to jakiś mikroszkodnik?
Młode pędy na czubku tracą świeże (tegoroczne) igły. Najpierw pojedyncze,
później zaraza się rozszerza. Igły usychają.
Zaczęło się od dwóch pędów bezpośrednio pod przewodnikiem. Uciąłem je i
spaliłem. Niestety za późno. Przeniosło się na przewodnik. Na odcinku kilku
cm. od czubka nie ma już igieł (uschnięte). Sam czubek wygląda na żywy.
Opryski nic nie dają. Z resztą ciągle pada.
Teraz nie wiem, urżnąć i dać się wyprostować kolejnemu pędowi poniżej czy
jakoś ratować? Ten poniżej chyba tylko też już zaczyna zaraza atakować...
Wokół wszystko grzybieje. Kilka lat męczyłem się z jałowcami. W tym roku
dopiero jest w miarę dobrze. Derenie jadalne okropna plamistość liści od kilku
lat. Nawet wierzba Haruki Murakami czy Hakuro Nishiki czy jak jej tam, padła
na grzyba.
Pomóżcie.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv

2. Data: 2012-06-22 13:35:35

Temat: Re: Świerk, ciąć czy ratować?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Teraz nie wiem, urżnąć i dać się wyprostować kolejnemu pędowi poniżej czy
> jakoś ratować? Ten poniżej chyba tylko też już zaczyna zaraza atakować...

Hejka. Może z decyzją wstrzymaj się do świąt. :-)
Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

3. Data: 2012-06-23 00:09:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Może z decyzją wstrzymaj się do świąt. :-)
> Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

Nie wiem czy wzmiankowane grzyby nadadzą się do barszczu.

Jarek

--
Jedno co warto, to urżnąć się warto

4. Data: 2012-06-24 08:09:44

Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy wzmiankowane grzyby nadadzą się do barszczu.
Tylko do których świąt czekać? ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv

5. Data: 2012-06-24 14:12:01

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Tylko do których świąt czekać? ;-)

Hejka. Do których? Do wszystkich ... świętych. :-)
Pozdrawiam hurtem Ja...cki

6. Data: 2012-06-24 17:02:41

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Do których? Do wszystkich ... świętych. :-)
> Pozdrawiam hurtem Ja...cki

Iżby tylko czekając, nie uświerknąć samemu.

Jarek

--
Oh, when the saints go marching in
Oh, when the saints go marching in

7. Data: 2012-06-25 07:49:17

Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Iżby tylko czekając, nie uświerknąć samemu.
Chyba uświętnąć? ;-)

Jak odstraszać szpaki, kawki itp z czareśni?
MSZYCE - wszędzie i powracajace
Sosna pinia
Róża
choroba lipy