Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni

1. Data: 2014-07-15 22:14:21

Temat: Świeży koperek, natka pietruszki - przechowywanie przez parę dni
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Pytanie z gatunku może śmiesznych, ale trochę mi się wyczerpały pomysły. Nie
żebym ich miał jakoś przesadnie wiele, ale osiągnąłem rezultaty
niezadowalające mnie, dlatego pytam.

Rzecz niby banalna. Kupię pęczek koperku, pęczek natki pietruszki. Jak to
przechowywać, żeby po trzech dniach nie wyglądało jak ortografia Stokrotki?
Próbowałem:
- wstawić w szklankę z wodą (woda co dziennie zmieniana) i tak sobie to
stało na blacie w kuchni. Efekt? Po dwóch dniach koperek smętnie zwiędnięty,
a pietruszka zżółkła dosyć konkretnie;
- wstawić w szklankę z wodą (woda co dziennie zmieniana) i do lodówki.
Pietruszka wprawdzie nie zżółkła, ale i ona, i koperek, smętności nabrały
straszliwej po dwóch dniach.

Jedyne co mi jeszcze do głowy przychodzi, to nie wstawiać do wody, tylko po
prostu końcówki w wilgotny papierowy ręcznik zawinąć i po prostu na półce w
lodówce położyć. Są wtedy szanse na jakieś dłuższe zachowanie świeżości, czy
po prostu trzeba się przestawić na działanie ,,kupić i zużyć w ciągu maksimum
doby"?

[ Kobiety nie zmienisz. Możesz zmienić kobietę, ale to i tak niczego ]
[ nie zmieni. (Andrzej Poniedzielski) ]

2. Data: 2014-07-15 22:20:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jul 2014 22:14:21 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
> po prostu trzeba się przestawić na działanie ,,kupić i zużyć w ciągu maksimum

Jest sposób bardzo prosty - ale gdybyś się tu (ni z gruszki, ni z nomen
omen pietruszki) Stokrotki nie czepił, to może bym Ci i poradziła. A tak to
niech Ci to zielone schnie czy tam gnije, skoro nie potrafisz bez obrażania
normalnie się wypowiedzieć.

3. Data: 2014-07-15 22:23:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Jul 2014 22:20:19 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> niech Ci to zielone schnie czy tam gnije, skoro nie potrafisz bez obrażania

j.w.
--
XL z ciętymi liśćmi selera świeżymi od miesiąca

4. Data: 2014-07-15 22:45:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-15 22:14, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
> po prostu trzeba się przestawić na działanie ,,kupić i zużyć w ciągu maksimum

Ja zwykle płuczę zimną wodą, lekko otrząsam (ale tak, żeby na natce
zostały kropelki wody), wsadzam do woreczka foliowego i do lodówki.
Trzyma się kilka dni do tygodnia.

Ewa

5. Data: 2014-07-15 23:23:50

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> po prostu trzeba się przestawić na działanie ,,kupić i zużyć w ciągu maksimum

Ja po umyciu i otrząśnięciu zawijam w całości w papierowy ręcznik, na to
woreczek foliowy i do lodówki. Ewentualnie po przycięciu końcówek
wkładam do kubka z wodą, na to woreczek foliowy i również do lodówki. W
każdym przypadku staram się kontrolnie sprawdzać co parę dni (o ile nie
zapomnę) stan wody w kubku/wilgotności ręcznika. Jeżeli widzę, że żadną
miarą nie zużyję przed końcem ważności, to siekam drobno i zamrażam.

- -

Nika

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

6. Data: 2014-07-16 01:59:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ja zwykle płuczę zimną wodą, lekko otrząsam (ale tak, żeby na natce
> zostały kropelki wody), wsadzam do woreczka foliowego i do lodówki.
> Trzyma się kilka dni do tygodnia.

Próbuję zsyntezować informacje i rady nabyte w tym wątku. Zastanawiam
się, czy można w ten sam sposób potraktować zerwane stokrotki, czy
również zachowają wtedy świeżość.

Jarek (może nie jest to pomysł całkiem do bani)

--
Drewniany, drobny, w cyfrę powiązany płotek
Połyskał się wstążkami jaskrawych stokrotek.

7. Data: 2014-07-16 09:29:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> również zachowają wtedy świeżość.
>
> Jarek (może nie jest to pomysł całkiem do bani)

A nie lepiej, żeby te stokrotki w wazoniku stół zdobiły?

Stokrotka to chyba kwiatek odporny na zimno, więc temperaturę 5 stopni
(tyle jest u mnie w lodówce) powinna wytrzymać. Tylko raczej wybrałabym
tę wersję bez folii, bo kontakt płatków z mokrą folią mógłby im
zaszkodzić. Kwiaty kwiaciarniane też przechowuje się w chłodniach.

W podobny sposób przechowywałam szparagi. Owijałam całą wiązkę
nasączonym zimną wodą ręcznikiem kuchennym (tkaninowym), do worka i do
lodówki. Jedne takie zapomniane (bo nawet największemu smakoszowi w
końcu się znudzi) nawet po tygodniu trzeszczały jak zupełnie świeże.

Ewa

8. Data: 2014-07-16 10:26:33

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

l...

[...]

Stokrotki po zerwaniu natychmiast tracą urok, jako stare chabezie zbliżają
się urokiem do ostów i pokrzyw:))))
pozdr
Stefan
PS. podobno w Rosji rżną stokrotki, wtedy są dłużej świeże...

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-07-16 11:16:38

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>... Zastanawiam
> się, czy można w ten sam sposób potraktować zerwane stokrotki, czy
> również zachowają wtedy świeżość.

Stokrotka to zioło lekko trujące.
Nadaje się po ususzeniu do kąpieli.
Do picia w niewielkiej ilości. Może się komuś po takiej herbatce zakręcić w
głowie.
Ma słabe właściwości moczopędne i zułciopędne.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny NOWA WERSJA Ananas1_03f

10. Data: 2014-07-16 11:38:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Jul 2014 11:16:38 +0200, Stokrotka napisał(a):

> [...]
> głowie.
> Ma słabe właściwości moczopędne i zułciopędne.

U niektórych powoduje notoryczną zgagę i sraczkę oraz gwałtowny rzut żółci
na mózg - cóż, niektórzy mają niesprawne (bo wyeksploatowane na skutek
miotania nimi przez paskudną mentalność) wszelkie posiadane zwieracze...
:-))

Trucizna nasza powszechna.
Napaliłam dziś...
I na moje wyszło!