Szatański solipsyzm

1. Data: 2017-07-03 20:02:17

Temat: Szatański solipsyzm
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Solipsyzm nazywany jest "grzechem satanistów" ponieważ satanista musi
być na tyle cwany, by nie wierzyć w takie bzdury jak solipsyzm, ale ma
za zadanie propagować go wśród innych.
Mniej skrajną wersją jest filozofia Berkeleya.
Zaprzecza ona realności świata: krzesło według niej nie istnieje, jest
to tylko halucynacyjny zwid.
Idealiści współcześni poszli jeszcze dalej, O ile wiem, w traktacie
swoim Berkeley nie zajmował się bytami platońskimi. Współcześni
idealiści nawet im odmawiają realności: matematyka to tylko język opisu,
Pi to tylko "koncept".
Filozofia ta charakteryzuje się tym, że nie ma realności. W centrum stoi
ubóstwiany Wielki Człowiek czy Kolektywna Świadomość.

2. Data: 2017-07-03 20:07:43

Temat: Re: Szatański solipsyzm
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2017 o 20:02, pinokio pisze:
> [...]
> swoim Berkeley nie zajmował się bytami platońskimi. Współcześni
> idealiści nawet im odmawiają realności: matematyka to tylko język opisu,

Nowożytni filozofowie, neomarksiści pragną "wyzwolenia" ostatecznego
człowieka, wyzwolenia z okowów logiki.
człowiek staje się centrum, nie ma nad nim praw logiki, Prawdy.
potrzebny jest przewrót kopernikański, który strąci człowieka z tego
szatańskiego tronu.

3. Data: 2017-07-04 12:52:15

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> [...]
> nie ma nad nim praw logiki, Prawdy. potrzebny jest przewrót
> kopernikański, który strąci człowieka z tego szatańskiego tronu.

Znaczy się według Ciebie Człowiek i Stwórca to nie to samo....?
Człowiek ma być podnóżkiem, niewolnikiem Stwórcy?

LeoTar Gnostyk

4. Data: 2017-07-04 13:17:14

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.07.2017 o 12:52, LeoTar Gnostyk pisze:
> Znaczy się według Ciebie Człowiek i Stwórca to nie to samo....?
> Człowiek ma być podnóżkiem, niewolnikiem Stwórcy?

Uznajesz się z Boga Stwórcę??

5. Data: 2017-07-04 14:47:51

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 03.07.2017 um 20:07 schrieb pinokio:

> [...]
> człowiek staje się centrum, nie ma nad nim praw logiki, Prawdy.
> potrzebny jest przewrót kopernikański, który strąci człowieka z tego

Co ty wypisujesz, dziwny czlowieku? Zaczynasz od solipsyzmu, a nagle
zbaczasz na neomarksistow i "wyzwolenia czlowieka". Gdzie Rzym, gdzie
Krym? Tu nawet dobry urolog nie pomoze! :-)
Btw. W tytule jest "szatanski solipsyzm", wiec suponuje, ze sa inne,
nieszatanskie solipsyzmy? Moze sie jednak myle? ;-)

--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

6. Data: 2017-07-04 16:34:32

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Uznajesz się z Boga Stwórcę??

Za (s)twórczą uważam Świadomość, i w tym sensie możesz mnie uważać za
absolutnie świadomego (S)Twórcę. Nie Boga - Bóg kojarzy mi się z mściwym
i nieświadomym człowiekiem, który ugrzązł w świecie przemocy i nie
potrafi się od tej przemocy uwolnić.

LeoTar Gnostyk

100 miliardów od Facebooka?
Hidden Brain - "Schadenfacebook"