Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie

1. Data: 2003-05-15 07:28:55

Temat: Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie
Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar pierwszy raz w zyciu zrobic moja ukochana zupe. Powiedzcie, kiedy
sie ten szczaw wrzuca? Pod koniec gotowania?

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-05-15 07:38:49

Temat: Re: Szczawiowa - beznadziejnie lamerskie pytanie
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Kruszynka <l...@w...pl> wrote:

> Mam zamiar pierwszy raz w zyciu zrobic moja ukochana zupe. Powiedzcie, kiedy
> sie ten szczaw wrzuca? Pod koniec gotowania?
>
> Kruszyna

A to zalezy od tego jak szczawiowa chcesz miec. Sa takie, w ktorych
posiekany szczaw dusisz wpierw na masle i gotujesz z wywarem, rosolem,
czy na czym te zupe chcesu miec. W innych grubo posiekane liscie
wrzucasz pod koniec na rosol. Sa jeszcze inne.

Przepis z kuchni rosyjskiej:

40 dkg szczawiu parzy sie i przeciera, dodaje do wrzacego wywaru wraz z
jedna poszatkowana podsnazona cebula i gotuje 10 min. Drugie 40 dkg
szczawiu siekamy grubo i dodajemy przed koncem gotowania. Przyprawiamy
pieprzem, sola, lisciem bobkowym. Na wydaniu zaprawiamy zoltkiem i
podajemy z jakiem na twardo i grzankami.

A nadto Twoje pytanie zdradza, ze w ogole przedtem nie zainteresowalass
sie jak sie robi twoja ukochana zupe. Gdybys zajrzala do jakijkolwiek
ksiazki kucharskiej, to bys sie i tego dowiedziala.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-15 07:47:07

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> Przepis z kuchni rosyjskiej:

Dzieki, bardzo mi sie przyda :)

> A nadto Twoje pytanie zdradza, ze w ogole przedtem nie zainteresowalass
> sie jak sie robi twoja ukochana zupe. Gdybys zajrzala do jakijkolwiek
> ksiazki kucharskiej, to bys sie i tego dowiedziala.

Rzeczywiscie, kompletnie sie tym wczesniej nie interesowalam. Gdy mieszkalam
z babcia, to babcia nie dawala mi szans i w kuchni krolowala niepodzielnie.
Zupa po prostu juz byla. A ja sie nie pytalam i pochlanialam.
Pomysl przyszedl mi to glowy teraz. W domu zagladne do ksiazki kucharskiej
i - oprocz Twojego przepisu - dowiem sie czegos wiecej.

Kruszyna
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-05-15 07:50:01

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A nadto Twoje pytanie zdradza, ze w ogole przedtem nie zainteresowalass
> sie jak sie robi twoja ukochana zupe. Gdybys zajrzala do jakijkolwiek
> ksiazki kucharskiej, to bys sie i tego dowiedziala.

Wladyslawie, a moze Kruszynka nie ma ksiazki kucharskiej? ja na ten
przyklad nie mam. to nie lektura obowiazkowa...

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2003-05-15 11:01:05

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

anna <a...@r...fm> wrote:

> Wladyslawie, a moze Kruszynka nie ma ksiazki kucharskiej? ja na ten
> przyklad nie mam. to nie lektura obowiazkowa...

To jest lista dla osob interesujach sie kuchnia. Nie dla ignorantow
szukajacych pomocy w elementarnych sprawach. Ponadto zasady netykiety
wymagaja, zeby przed zadanie pytania na liscie wlozyc troche wysilku w
samodzielne rozwiazanie problemu. W naszym mwypadku moze to byc ksiazka
kucharska.

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-15 11:31:01

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To jest lista dla osob interesujach sie kuchnia. Nie dla ignorantow
> szukajacych pomocy w elementarnych sprawach.

Kto ustalil ta zasade? I kiedy?

> Ponadto zasady netykiety
> wymagaja, zeby przed zadanie pytania na liscie wlozyc troche wysilku w
> samodzielne rozwiazanie problemu.  W naszym mwypadku moze to byc ksiazka
> kucharska.

Szkoda, ze nie jest okreslona zasada, ze niezgodne z netykieta jest rozdawanie
zlosliwosci na lewo i prawo.
Mysle, ze inwektywy sa tu jak najbardziej zbedne. Jezeli chcesz pomoc
dziewczynie, to podaj jej przepis albo rade, a jesli nie - to moze lepiej sie
nie odzywaj? Po co sprawiac ludziom przykrosc bez potrzeby? I tak zycie jest
ciezkie, a potem sie umiera. ;)
Oczywiscie w przypadku chamstwa lub totalnego ignoranctwa uzasadnione jest
zwrocenie uwagi, ale ten przypadek moim zdaniem do nich nie nalezy.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-05-15 13:15:40

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 May 2003 13:31:01 +0200, a...@p...onet.pl wrote:

>Szkoda, ze nie jest okreslona zasada, ze niezgodne z netykieta jest rozdawanie
>zlosliwosci na lewo i prawo.

To jest chyba jedna z podstawowych zasad IMO.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-05-15 16:07:44

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To jest chyba jedna z podstawowych zasad IMO.

Wiec chyba jest najczesciej lamana zasada.

Pozdrawiam,

Ania

1. Data: 2003-05-15 17:19:36

Od: maruda <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> rozdawanie

> Wiec chyba jest najczesciej lamana zasada.

Ależ Aniu, nie ma o co się denerwować. Zazwyczaj, na przyzwoitych
grupach, pierwsze lamerskie pytanie, jest traktowane dokładnie tak, jak
zrobił to Władysław: podał przepis i wtrącił uwagę.

Na grupach mniej przyzwoitych lamer a priori odsyłany jest do wszystkich
diabłów.

Z jednej strony: brak uwag powoduje, że te same pytania mnożą się w
nieskończoność, bo ktoś nie zadał sobie trudu, by sięgnąć po elementarz.
I grupa zaczyna tracić swa merytoryczna wartość, stają się kolejną areną
słownych potyczek.

Z drugiej strony: uprzejme, choć lamerskie, pytanie, trudno po prostu zbyć.

Pozdrowionka

1. Data: 2003-05-15 18:18:51

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> słownych potyczek.
>
> Z drugiej strony: uprzejme, choć lamerskie, pytanie, trudno po prostu zbyć.

No wlasnie, pytanie bylo uprzejme, a czy bardzo lamerskie... Pojawiaja sie tu
pytania, jak gotowac jajka, albo jak przygotowac bulke tarta z maslem do
polania kalafiorow. I zauwazylam, ze grupa cierpliwie na te pytania odpowiada.
A jezeli chodzi o zupe szczawiowa - coz, ja jej nigdy nie gotowalam, nie
jadalo sie tego u nas w domu i to pytanie uswiadomilo mi, ze mozna sprobowac
zrobic cos takiego. Ponadto jest pewnie kilka sposobow, na jej przyrzadzanie,
wiec mozna tu rozwinac swoja wiedze na ten temat.

Pozdrawiam,
Ania

Kuchnię przedpokój odnowię w Wa-wie
gęś św Marcina pilne!!!
ślimaki jakieś ciekawe przepisy???
Co do kotletów sojowych?
Dawno nie było żadnej relacji na żywo... ;-)