Szczepienie przeciw żółtaczce zakaźnej

1. Data: 2007-04-14 06:06:56

Temat: Szczepienie przeciw żółtaczce zakaźnej
Od: "Maria" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zamierzam zaszczepić się przeciw wirusowemu zapaleniu
wątroby typu B (żółtaczce zakaźnej).

Interesuje mnie po jakim okresie zdobędę wystarczjącą
odporność na wypadek jakiegoś zabiegu chirurgicznego
lub wizyty u dentysty?
Ponadto proszę o informacje czy są jakieś przeciwwskazania
do takiego szczepienia (istniejące schorzenia lub dolegliwości)?
Czy przed szczepieniem trzeba przejść jakieś badania?

Pozdrawiam
Maria

2. Data: 2007-04-14 09:16:51

Temat: Re: Szczepienie przeciw żółtaczce zakaźnej
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <m...@k...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do takiego szczepienia (istniejące schorzenia lub dolegliwości)?
> Czy przed szczepieniem trzeba przejść jakieś badania?

www.zoltytydzien.pl

zalecam rozwazyc zaszczepic sie od razu na A i B - przed szczepieniem
internista bada i robi wywiad.

3. Data: 2007-04-14 19:53:26

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana <t...@o...pl> napisał(a):

> zalecam rozwazyc zaszczepic sie od razu na A i B - przed szczepieniem
> internista bada i robi wywiad.

Z tym to różnie bywa...

Mam zaplanowany zabieg chirurgiczny - internistka zaleciła trzykrotne
zaszczepienie się przeciw WZW B /6 lat temu wzięłam 2 dawki szczepienia/.
Pielęgniarka zasugerowała zbadanie poziomu przeciwciał w Sanepidzie. Okazało
się, że wciąż mam wysoką odporność /dolną granicę stanowiło 10 mLU/ml,
cokolwiek to by miało znaczyć - u mnie wyszło 49,8/. Chirurg potwierdził, że
nie muszę się doszczepiać.

I tak oto dzięki pani pielęgniarce uniknęłam niepotrzebnego wprowadzenia
paskudztw do mojego organizmu - i niepotrzebnych wydatków.

Zatem - zamiast od razu się szczepić - sprawdzić poziom przeciwciał?

Ania

4. Data: 2007-04-14 23:48:06

Od: "Maria" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedzi.

> [...]

> paskudztw do mojego organizmu - i niepotrzebnych wydatków.
>
> Zatem - zamiast od razu się szczepić - sprawdzić poziom przeciwciał?

W moim przypadku chyba na przeciwciała nie ma szans, bo nigdy jeszcze
nie byłam szczepiona. Jedynie co mogło mnie uodpornić to przebywanie
jako małe dziecko z mamą, która przechodziła zakaźną żółtaczkę. Ale
wątpię czy to wystarczy.

A propos wprowadzania do organizmu paskudztw - czy są jakieś przeciwwskazania
do szczepienia z powodu stanu zdrowia?

Pozdrawiam
Maria

5. Data: 2007-04-15 08:55:29

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria <m...@k...com.pl> napisał(a):

> [...]
> nie byłam szczepiona. Jedynie co mogło mnie uodpornić to przebywanie
> jako małe dziecko z mamą, która przechodziła zakaźną żółtaczkę. Ale

Może wystarczyło? A może dostarczyłaś sobie wirusy z niedomytym jabłkiem?
Skoro można to sprawdzić...

> A propos wprowadzania do organizmu paskudztw - czy są jakieś
przeciwwskazania
> do szczepienia z powodu stanu zdrowia?

Pewnie tak - ale mnie się nikt o stan zdrowia nie pytał. Aha, poza pytaniem
o ewentualne niedawne stany zapalne, przeziębienia itp.

Ania

6. Data: 2007-04-15 14:33:09

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Z tym to różnie bywa...
> Zatem - zamiast od razu się szczepić - sprawdzić poziom przeciwciał?

to powinien zlecic lekarz.

7. Data: 2007-04-15 14:34:00

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos wprowadzania do organizmu paskudztw - czy są jakieś
> przeciwwskazania
> do szczepienia z powodu stanu zdrowia?

jest kilka takich przeciwskazan np nie mozesz byc przeziebiona lub musi
minac chyba 2 tygodnie od wziecia antybiotykow z jakiegokolwiek powodu.

8. Data: 2007-04-15 19:08:46

Od: "Maria" <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

> jest kilka takich przeciwskazan np nie mozesz byc przeziebiona lub musi minac chyba
2 tygodnie od wziecia antybiotykow z
> jakiegokolwiek powodu.

Mnie chodziło o przeciwwskazania w przypadku jakichś (potencjalnych,
niekoniecznie stwierdzonych) schorzeń wątroby, pęcherzyka żółciowego,
jelit czy żołądka. Czy w takim przypadku szczepienie to może być
niewskazane lub nawet groźne? Tylko proszę nie pisać, że wszystkie schorzenia
powinny być leczone, a przynajmniej zdiagnozowane - to teoria.
Chodzi o to by przezornością wyrażoną szczepieniem p/żółtaczce nie zaszkodzić
sobie w inny sposób. W końcu zostało to nazwane "paskudztwem".

Pozdrawiam
Maria

Lista poslow, ktorzy nie poparli zycia
wazne - podaj dalej