Szczepienie wierzby

1. Data: 2000-05-29 08:14:21

Temat: Szczepienie wierzby
Od: "Andrzej" <w...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc All

Na jakiej podkladce sa szczepione wierzby ?
Widzialem w sklepie ladne wierzby szczepione na prostym patyku na wysokosci
okolo 1.5 m. Podobno wierzby takie nie rosna juz wzwyz, ale uzyskuje sie
ladna forme placzaca.
A moze ktos wie, jak to uzyskac wlasnymi silami i srodkami ?

Pozdrowienia, Andrzej

2. Data: 2000-05-31 04:24:32

Temat: Re: Szczepienie wierzby
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <w...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> Widzialem w sklepie ladne wierzby szczepione na prostym patyku na
wysokosci
> okolo 1.5 m. Podobno wierzby takie nie rosna juz wzwyz, ale uzyskuje sie
> ladna forme placzaca.

Formy szczepione wierzb nie są zbyt długowieczne.
Możesz spróbować ukorzenić sobie pęd takiej wierzby a następnie wyprowadzić
jej pień prowadząc przy paliku.
Jest to dużo ciekawsze niż kupowanie gotowego "drzewka".
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-05-31 12:41:46

Temat: Odp: Szczepienie wierzby
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8h28jn$1gt$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]
wyprowadzić
> jej pień prowadząc przy paliku.
> Jest to dużo ciekawsze niż kupowanie gotowego "drzewka "

Doskonały pomysł. Właśnie zastanawiałam się, co będę robić z krzaczkiem
wierzby S.integra, który właśnie się ukorzenia. Wielkie dzięki .

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2000-05-31 20:18:08

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyprowadzić
> jej pień prowadząc przy paliku.
> Jest to dużo ciekawsze niż kupowanie gotowego "drzewka".
próbowałem z jedną taką co ma duże koty i długie przyrosty ale skubana nie
chce się ukorzenić.
Jak to zrobić i kiedy aby się udało?
pozdr jerz

5. Data: 2000-06-01 05:39:53

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> próbowałem z jedną taką co ma duże koty i długie przyrosty ale skubana nie
> chce się ukorzenić.
> Jak to zrobić i kiedy aby się udało?

Najlepiej wypróbować to samemu. Wbrew ogólnej opinii o łatwym ukorzenianiu
się wierzb, rezultaty są różne w zależności od gatunku.
Najlepiej prowadzić ukorzenianie stosując sporą ilość materiału. Z wierzby o
której mówimy , na wiosnę pozyskuje się wiele gałęzi w czasie jej niemal
obowiązkowego przycinania.
Ukorzeniać można na wiele sposobów. Dobre rezultaty daje ukorzenianie
zarówno sadzonek zdrewniałych jak i półzdrewniałych
W stosunku do wierzb, należy także próbować ukorzeniać w wodzie.
Szczegółów nie będę podawał bo wiesz przecież gdzie szukać o ukorzenianiu w
Internecie.
Paweł na pewno podałby stronę:
http://ogrod.to.jest.to/ogrody/r_rozmnazanie.htm :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

6. Data: 2000-06-01 09:22:23

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8h3s1j$qb$...@s...icm.edu.pl...
> wyprowadzić
> próbowałem z jedną taką co ma duże koty i długie przyrosty ale skubana nie
> chce się ukorzenić.
> Jak to zrobić i kiedy aby się udało?

Mandżurską ukorzenia suę rewelacyjnie w wodzie albo wilgotnym gruncie -
znakomicie wiosną. Na "nosa" powinno się udać i teraz. W każdym razie S.
integra ukorzeniła mi się jakiś tydzień temu.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2000-06-02 09:25:41

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> której mówimy , na wiosnę pozyskuje się wiele gałęzi w czasie jej niemal
próbowałem, wszystkie obcięte gałęzie ukorzeniać i żadnego rezultatu,
zarówno w wodzie i w glebie.

> Ukorzeniać można na wiele sposobów. Dobre rezultaty daje ukorzenianie
> zarówno sadzonek zdrewniałych jak i półzdrewniałych
sprawdzę tegoroczne półzdrewniałe już niedługo będą,

> W stosunku do wierzb, należy także próbować ukorzeniać w wodzie.
> Szczegółów nie będę podawał bo wiesz przecież gdzie szukać o ukorzenianiu
> [...]
Paweł podałby stronę do "Ogrodnika"
ale problem nie w tym, że nie wiem jak i robię coś nie tak tylko w tym, że
robię wszystko dobrze i zgodnie z regułami a od trzech lat brak rezultatu.
Dlaczego?
pozdr jerz
PS
inne "trudniejsze" rośliny ukorzeniają się, kompletnie bez dozoru w 50-70%.

8. Data: 2000-06-03 04:04:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> robię wszystko dobrze i zgodnie z regułami a od trzech lat brak rezultatu.
> Dlaczego?

Bez czarów, Jerzy.
Dobrze robi ten, komu się udaje.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

9. Data: 2000-06-03 05:58:51

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze podzielic Twoje doswiadczeniaw ukorzenianiu. Duze koty ma zwykla Iwa,
kilka razy probowalam na róznesposoby ją ukorzenic i nici. Podczas, gdy
np.mandzurska, nie mówiąc juz o wiciowej, czy bialej "puszcza sie"
natychmiast bez wiekszego wysiłku. .
Czy taTwoja z dużymi kotami to tez Iwa?
Anka
---------------Z motyką na słońce---------------
<s...@f...edu.pl>

10. Data: 2000-06-05 08:58:21

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kilka razy probowalam na róznesposoby ją ukorzenic i nici. Podczas, gdy
> np.mandzurska, nie mówiąc juz o wiciowej, czy bialej "puszcza sie"
tak mi się wydaje,
pozdr jerz

borowka wysoka (amerykanska)
KOMUNIKAT (o komunikatach)