Szukam - bułki cynamonowe

1. Data: 2003-06-07 20:03:30

Temat: Szukam - bułki cynamonowe
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zdarzyło mi się cos fantastycznego - jadłam najlepszą w swoim
życiu drożdzówkę - cynamonową.

Miała kształt ślimaka (była zwinięta po prostu) i na powierzchniach
stykania się pasków ciasta była posmarowana cynamonem z cukrem.

Po prostu niebo w gębie!

Czy ktoś wie , jak się takie cudo przyrządza?
Ciasto na moje oko/jęzor drożdzowo - serowe. Pochodzenie :
wielkopolska.

pozdr

cherokee
znad michy truskawek ze śmietaną znikających w zastraszającym tempie -
nic to, że mam uczulenie na truskawki:)

1. Data: 2003-06-07 20:35:29

Temat: Re: Szukam - bułki cynamonowe
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cherokee gd wrote:

> Czy ktoś wie , jak się takie cudo przyrządza?
> Ciasto na moje oko/jęzor drożdzowo - serowe. Pochodzenie :
> wielkopolska.

Na grupie jakis czas temu przepis na te bulki byl hitem. Ja osobiscie
musialam robic kilka razy te bulle, gdyz pomimo mojej "drugiej lewej
reki" do ciast drozdzowych, te buleczki wychodza super :-)
Przepis podala Adiola.

bulle szwedzkie
5 dag drozdzy
15 dag margaryny
3 dl mleka
2 dl cukru
10 dl maki
szczypta soli
Drozdze rozetrzec z lyzeczka cukru, polaczyc z cieplym mlekiem,
rozpuscic
cukier. Wymieszac z maka + sol i dodac roztopiona margaryne. Wyrobic
ciasto,
postawic w cieple do wyrosniecia. Podzielic na czesci (2 lub 3 ),
rozwalkowac, posmarowac czym lubicie :
cynamon + cukier+ margaryna
margaryna + cukier + orzechy wloskie
margaryna + cukier + wiorki kokosowe
powidla sliwkowe
marmolada
czekolada
itd.
Nie polecam tylko dzemu, bo wyplywa :((((((
Zwinac rolade i kroic w plasterki 2,5 - 3 cm.
Powkladac do papiurkow muffinkowych, posmarowac rozbeltanym jajem,
poczekac
az podrosna i do pieca 250 st.
na 5-10-15 min, az beda ladnie przypieczone ( wszystko zalezy do kuchni
).
Jak nie ma papierkow muffinkowych, to mozna klasc na papier do pieczenia
(
troche sie rozjada ).

Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-06-07 20:40:51

Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bbtgeh$ivv$1@absinth.dialog.net.pl...

> Czy ktoś wie , jak się takie cudo przyrządza?

przypadkowo uchował mi się przepis, który kiedyś ściągnąłem z grupy,
więc jeśli autorka/autor zobaczy niech nie wiesza na mnie psów, że nie
podaję żródła, bo Bóg mi świadkiem - nie pamiętam kto to był...
życzę smacznego w autora i swoim imieniu...
pozdrawiam
pp

Bułeczki cynamonowe:

ciasto:
150g masla
800g maki
500ml mleka
50 gr swiezych drozdzy
100g cukru
szczypta soli

masa:
6 lyzek masla
4 lyzki cukru
2 lyzki cukru waniliowego
1 lyzka cynamonu

2 zoltko do smarowania buleczek
cukier krysztal do posypania

1. Drozdze rozdrobnic, wymieszac z 100 ml mleka, 1 lyzka cukru, oproszyc
maka. Odstawic w cieple miejsce.
2. Rozpuscic maslo, dodac mleko, ogrzac do temp.35 st.C, wymieszac z
przesiana maka, dodac zaczyn z drozdzy, cukier i sol. Zagniesc ciasto i
wyrabiac je ok 10 minut, odstawic na 30 minut pod przykryciem w cieplym
miejscu.
3. Przygotowac mase: rozetrzec maslo z cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem
(moim zdaniem powinno sie dac wiecej cynamonu, zeby bylo bardzie cynamonowe,
ja w kazdym razie takie bardziej lubie, bo uwielbiam cynamon:) ).
4. Ciasto podzielic na 4 czesci i kolejno rozwalkowywac je na placji o
grubosci 1 cm. Placki posmarowac masa i zwijac w rulony. Rulony ciasta
pokroic na krazki o grubosci ok 1,5-2 cm, ulozyc na papierze do pieczenia i
posmarowac rozmaconym zoltkiem oraz posypac cukrem gruboziarnistym. Piec
ok.15-20 minut w temp. 200-220 st.C.
Podawac na zimno lub cieplo.

1. Data: 2003-06-07 20:47:44

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj, dziękuję Wam bardzo, kochani. Jutro lecę po ingredniencje i
zabieram się do roboty!

pozdr

cherokee
ucieszona niezmiernie, a także z niepokojem zerkająca, z której strony
brzęczy chrabąszcz, co wleciał za meble

1. Data: 2003-06-08 18:05:04

Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Jun 2003 22:40:51 +0200 , "PEPE" <p...@p...fm> wrote:

>masa:
>6 lyzek masla
>4 lyzki cukru
>2 lyzki cukru waniliowego
>1 lyzka cynamonu

Robie co tydzien z dokladnie tego przepisu, ale zawsze daje co
najmniej dwie lyzki cynamonu, bo lubie takie bardziej aromatyczne.

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-06-09 17:17:35

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak sie maja proporcje w przypadku drozdzy instant?

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-12 10:50:20

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bulle szwedzkie
> 5 dag drozdzy
> 15 dag margaryny
> 3 dl mleka
> 2 dl cukru
> 10 dl maki
> szczypta soli

Hej :)
Mam jedno pytanie, dotyczące rozszyfrowania skrótu 'dl' - czy oznacza od po
prostu "duże łyżki"? :))

1. Data: 2003-06-12 10:57:07

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn:

> Hej :)
> Mam jedno pytanie, dotyczące rozszyfrowania skrótu 'dl' - czy oznacza od po
> prostu "duże łyżki"? :))

dość duże. Za moich czasów w szkołach na to decylitr mówiono, ale jak
chcesz duża łyżka, to czemu nie ;-)
Aha, w bramach mówią na to seta.

Waldek

1. Data: 2003-06-12 12:33:52

Od: Grzegorz Mucha <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poobcinałem odrobinę:

On Thu, 12 Jun 2003 12:57:07 +0200, Waldemar Krzok wrote:

> Kinga Macyszyn:
[.....]

> dość duże. Za moich czasów w szkołach na to decylitr mówiono,

podesłał
mucher

Kurczak z bananem (P)
Co dziś jadłam na obiad (P)