Szukam hydraulika w W-wie, który ...

1. Data: 2017-03-25 07:31:34

Temat: Szukam hydraulika w W-wie, który ...
Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty w małym
mieszkaniu. Okazało się, że wycieka woda na złączu
rurek doprowadzajcych zimną wodę pod wanną.
Jak to bywa w małych mieszkaniach, dostęp
do instalacji nie jest łatwy.
Szukam niedrogiego hydraulika, który ma
doświadczenie z tego typu instalacjami i potrafi coś
takiego naprawić/wymienić bez uszkadzania wszystkiego
dookoła.
Hydraulik, który kilkanaście lat temu tę isntalację zrobił,
jest już na emeryturze i nie pracuje.

Pozdrawiam
EZ

2. Data: 2017-03-25 12:19:32

Temat: Re: Szukam hydraulika w W-wie, który ...
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan EZ napisał:

> [...]
> dookoła.
> Hydraulik, który kilkanaście lat temu tę isntalację zrobił,

Rurki na szoner robione, czy krajcowane?

--
Jarek

3. Data: 2017-03-25 14:02:57

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rurki na szoner robione, czy krajcowane?

Nie wiem. Jak to można rozpoznać?

Pozdarwaim
EZ

4. Data: 2017-03-25 14:40:25

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Sat, 25 Mar 2017 14:02:57 +0100, EZ pisze:
> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem. Jak to można rozpoznać?

Bardzo prosto. Jeśli krajcowane, to mają kajlę na iberlaufie.

k.

PS MSPANC

5. Data: 2017-03-25 14:53:10

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest 25 Mar 2017 13:40:25 GMT, Krzysztof Gajdemski pisze:
> Bardzo prosto. Jeśli krajcowane, to mają kajlę na iberlaufie.
> PS MSPANC

A żeby nie było, że sobie tu tylko dworujemy z cudzego nieszczęścia, to
kiedy jeszcze mieszkałem w podobnym bloku, miałem zbliżony problem.

Polecany hydraulik nie dość, że nie był najtańszy, to mógł się zjawić z
holajzą dopiero po tygodniu. Korzystając z samopomocy sąsiedzkiej
zasięgnąłem opinii i okazało się, że spółdzielniany hydraulik ma
niezgorsze notowania i także dysponuje holajzą (przechowywaną zresztą w
blokowym magazynku). Do tego nie jest najdroższy. I najważniejsze:
wiedział, że w tych mieszkankach wszystkie trychtery robione są na
szoner. Może wypróbować ten sposób?

k.

PS FuT -> prw

6. Data: 2017-03-25 19:50:47

Od: "EZ" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" <s...@r...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> blokowym magazynku). Do tego nie jest najdroższy. I najważniejsze:
> wiedział, że w tych mieszkankach wszystkie trychtery robione są na
Niestety, znam hydraulikow spóldzielnianych i odpadają.

Pozdrawiam
EZ

7. Data: 2017-03-26 00:25:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
> w blokowym magazynku). Do tego nie jest najdroższy. I najważniejsze:
> wiedział, że w tych mieszkankach wszystkie trychtery robione są na

Kiedym mieszkał w gomułkowskim bloku, zepsuła mi się uszczelka w kranie
nad wanną. Sam bym sobie ją wymienił, to potrafię, potrafię nawet wyciąć
nową ze starego paska od spodni -- wtedy w sklepie uszczelek kupić nie
szło, bo to było za Jaruzela. No ale żeby to zrobić, to trzeba wprzódy
zakręcić wodę zaworkiem pod wanną. Gdy to robiłem, to mi się pokrętło
od tego kranika zostałao w ręce, a na dodatek zaczęła kapać z niego
woda. No cóż -- pomyślałem -- widać był tandetnie zablindowany, więc
ryksztosuje.

Co było robić, dzwonię do administracji. Przysłali mi hydraulika, pana
Szumskiego, bo akurat był na warstacie. Swoją droga dobre nazwisko, jak
dla faceta od rur. Pan Szumski stanął w progu i od razu zasunął cytatem
z Szekspira, czy Petrarki -- tego nie pamiętam dokładnie, tak byłem
zszokowany. Nie wiem czy był to całkiem bezinteresowny pokaz erudycji
-- mieliśmy wtedy w domu piwo i wcale tego nie kryliśmy, a z piwem było
naonczas w handlu tak, jak z uszczelkami. Piwo w każdym razie dostał,
znajomość poezji się opłaciła.

Tan Szumski ocenił, że to wszystko drobnostka. Pokrętła przy kranikach
to w zasadzie objaw zniewieścienia, on tu ma w kieszeni francuza
i zaraz sobie poradzi. Tak sobie poradził, że kranika przestało kapać.
Bo zaczęło się lać ciurkiem. Nic to, mówi pan majster, tym zajmiemy
się później, a teraz zakręcę pion i wymienię uszczelkę. Poszedł do
piwnicy. Zakręcił. Ale pion od centralnego ogrzewania. Odkręcić już
się nie dało, bo powstawała fontanna wody. Zaczęło robić się w zimno.
W jednym pokju, nie w całym mieszkaniu, więc jeszcze nie koniec świata.

Pion od ciepłej wody też udało się zkręcić. Ale wymienić uszczelki
już nie. Coś takiego wyszło, że w baterii był szprajc na urerlaufie,
więc przy lochowaniu pufra kajla się utentegowała. Pan Szumski mówi
wprost: zmień pan sobie barertię, tej nie ma co dłużej trzymać.
Ja mam kolegę, zo akurat ma, rzucili koło niego w sklepie, więc
kupił cztery. Kolega mieszka na Żoliborzu, śmignę w autobus i zarz
będę. Ja z Saskiej Kępy, więc faktycznie drobnostka. Pojechał zatem.

Baterię udało się wymienić w trymiga. Kosztowała mnie trzy razy tyle
co w sklepie, ale to przecież okazja. Teraz czas na kranik pod wanną.
Przy dalszych próbach pokręcania urawł się cały. Widać był krajcowany.
Trzeba wymienić. Ale to oznacza odkręcenie od rury ponu. Ta przy próbie
pokręcenia trychterem ukręciła się na poziomie drugiego piętra (ja
mieszkałem na parterze). Trudno, wymienimy pion, nie takie rzeczy się
robiło. Ale nie mam holajzy, muszę jechać na warstat.

Pojechał. Wrócił dnia następnego. Ale z rurą długości właściwej, nie
ma co się czepiać, trzeba brać się za wkręcenie jej do pionu. Wkręcił.
Tyko ten zawór w piwnicy od pionu, to też zaczął ryksztosować. Ale
jak pion nowy, to i zawór powinien być nowy. Ciurkiem po klucze do pana
Majewskiego, dozorcy, zakręcimy na chwilę zawór główny w bloku i już
będizie nowe odcięcie w pionie.

Zawór głowny zakręcić łatwo. Ale w druga stronę odpuścić już nie chce.
W kranach w całym bloku sucho. My chociaż to piwo mamy, ale też już
się kończy. Przy kolejnej próbie walenia młotem droselklapa odpuszcza.
Tyle że woda leje się też do piwnicy, sięga już kostek.

Pogotowie wodociągowe na szczęście przyjeżdża szybko. Zakręcają zawór
na ulicy. Ale tylko tyle, bo dzień pracy się kończy. Wieczorem przyślą
beczkowóz.

Poranek, dzień trzeci. Po próbie otwarcia zaworu na ulicy przyjeżdża
koparka w celu odkopania przyłącza. Do wieczora udaje się przywrócić
dopływ wody w całym bloku. Wymiana zaworu do zentralnego ogrzewania,
to już drobnostka. Wystarcza tylko spuścić wodę z obiegu.

Jarek

PS
Z hydraulików spółdzielnianych mogę polecić wyłącznie pana Szumskiego,
innych nie znam. Ale on chyba też jest już na emeryturze.

--
- Jasiu jako mój uczeń kształcisz się u mnie na nauce. Co to jest, mój chłopczę?
- To jest rura, panie majster.

8. Data: 2017-03-26 10:48:00

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Sun, 26 Mar 2017 00:25:21 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
> Kiedym mieszkał w gomułkowskim bloku, zepsuła mi się uszczelka w kranie
> nad wanną.

[ ... ]

> [...]
> Z hydraulików spółdzielnianych mogę polecić wyłącznie pana Szumskiego,
> innych nie znam. Ale on chyba też jest już na emeryturze.

Z tego, hmm... wypływa tylko jeden wniosek. Warto zaryzykować i brać
spółdzielnianego. Przy odrobinie szczęścia przyczyniamy się w ten sposób
-- niejako w czynie społecznym -- nie tylko do likwidacji przecieków
własnych, ale i do szeroko zakrojonej akcji modernizacyjnej wszelakich
instalacji całego osiedla.

k.

9. Data: 2017-03-26 22:21:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -- niejako w czynie społecznym -- nie tylko do likwidacji przecieków
> własnych, ale i do szeroko zakrojonej akcji modernizacyjnej wszelakich

-- Halo, administracja? Moje nazwisko Starynkiweicz. Proszę pana,
pękła mi rurka przy zlewie, trzeba wstawić nową rurkę, kranik
przelotowy, wejście do baterii...

-- Nasz konserwator, pan Lindley, już do pana jedzie z holajzą.
On jest bardzo ambitny i robotny.

Historia lubi się powtarzać, a czsem sprawy potrafią przekroczyć nawet
granice osiedli.

--
Jarek

10. Data: 2017-03-28 10:28:13

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może tym
http://www.meie.com.pl/produkty/14-bandaze-naprawcze
.html

test
Fuga
Renowacja wanny
Wykonanie elewacji budynku jednorodzinnego
Brama automatyczna pytanie