Szybkorosnący żywopłot?

1. Data: 2003-09-12 11:52:27

Temat: Szybkorosnący żywopłot?
Od: "KryH" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów
Bardzo proszę o poradę jaką roślinkę zastosować na żywopłot, który ma
być szybko rosnącym i formowalnym, a na dodatek tolerującym półcień i glebę
"wielko-osiedlową", na głębokości ok 40-50 cm dużo gruzu budowlanego. Ten
żywopłot ma stać za istniejącym ogrodzeniem ze sztachet drewnianych wys.
1.7m. Funkcja - zatkać dziury miedzy deskami, żeby wścibskie ludziska nie
patrzyły.
Proszę także o poradę jak najskuteczniej przygotować sadzonki bukszpanu
drobnolistnego i ligustru. Mam kilka krzaczków 60-70 -cio cm i może zrobić
żywopłot z któregoś z nich, a nie ma to jak chodować rośliny od początku
samemu (gdy potrzeba ich dużo).
Naturalnie proszę o nie przypominanie o archiwum (bez obrazy).

--
_________________________________
Pozdrawiam

2. Data: 2003-09-12 12:02:17

Temat: Odp: Szybkorosnący żywopłot?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KryH <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjsc3l$suv$...@n...onet.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczów
> Bardzo proszę o poradę jaką roślinkę zastosować na żywopłot, który ma
> być szybko rosnącym i formowalnym,

Jesli chcesz mieć ładny formowany zywopłot, to te dwie rzeczy wykluczają się
nawzajem. Jesli pozwolisz krzakom zbyt szybko rosnąć, będzie słabo
zagęszczony szczególnie z dołu.

> Proszę także o poradę jak najskuteczniej przygotować sadzonki
bukszpanu
> drobnolistnego i ligustru.

Na ligustrowe sadzonki zielne już jest za późno. Można go rozmnożyć również
z sadzonek zdrewniałych, ale to dopiero zimą. Bukszpan chyba jeszcze można
sadzonkować.

Mam kilka krzaczków 60-70 -cio cm i może zrobić
> żywopłot z któregoś z nich, a nie ma to jak chodować rośliny od początku
> samemu (gdy potrzeba ich dużo).

To daje najwięcej satysfakcji :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

3. Data: 2003-09-12 13:03:15

Temat: Re: Szybkorosnący żywopłot?
Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzonkować.
>
> Mam kilka krzaczków 60-70 -cio cm i może zrobić

Ja lubie takie naturalne nasadzenia z sorbarii - tworzy gęste krzaczory które
się łatwo rozrastają przez odrosty korzeniowe.
Albo pęcherznica - sadzonki można robić w marcu- kwietniu - rosnie szybko i
znosi kiepską glebę
A co do formowania - to oczywiście tak jak pisze Katarzyna ;)

Pozdro
Jack

4. Data: 2003-09-13 13:31:27

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
glebę
> "wielko-osiedlową", na głębokości ok 40-50 cm dużo gruzu budowlanego. Ten

Świdośliwa - Amelanchier
A. ovalix - 2m wys.
A. spicata -2-4m wys.
A. lamarckii - do 10m wys.
Ładnie kwitną na biało (rodzina Rosaceae), maja czarne lub ciemnogranatowe
owoce chetnie zjadane przez ptaki.
Zero wymagan - suche, piaszczyste i kamieniste gleby. Slonce/polcien.
Odporne na mroz. Swietnie znosza ciecie.

> [...]
> żywopłot z któregoś z nich, a nie ma to jak chodować rośliny od początku
No coz, moj sposob moze jest malo wydajny, ale prosty - przytnij krzewy
wiosna (np.w maju, chociaz mi zdarzalo sie takze robic sadzonki z letniego
ciecia formujacego w lipcu/sierpniu). Z odcietych galazek (nawet
zdrewnialych) sporzadz sadzonki. Koncowki zanurz w srodku ukorzeniajacym i
wsadz b. gesto do piaszczystej ziemi (nie muszi byc doniczka, moze byc
prosto do gruntu). Podlewaj caly rok b. oficie i na wiosne masz pelno nowych
krzaczkow.
U mnie swietnie sie przyjmowaly. W ciagu roku mialam ich tyle, ze porobilam
obwodki bukszpanowe wokol rabatek.

Elfir

5. Data: 2003-09-15 08:51:22

Od: "KryH" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bukszpan chyba jeszcze można
> sadzonkować.

A jak najlepiej to zrobić? Chętnie przeczytam o szczegółach.

"Nie przenoście nam stolicy do Krakowa"
----------> Pozdrawiam KryH <------------

6. Data: 2003-09-15 08:54:05

Od: "KryH" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - przytnij krzewy
> wiosna (np.w maju, chociaż mi zdarzało się także robiąc sadzonki z
letniego
> ciecia formującego w lipcu/sierpniu). Z odciętych gałązek (nawet
> zdrewniałych) sporządź sadzonki.

Ciebie Elfir też proszę o szczegóły. Wiedzy nigdy dość!

7. Data: 2003-09-15 19:01:37

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KryH <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk43bc$it4$...@n...onet.pl...

> A jak najlepiej to zrobić? Chętnie przeczytam o szczegółach.

Przyciac na wiosne dorosly krzew, z odcietych pedow zrobic sadzonki.
Pomoczyc w ukorzeniaczu i posadzic do wilgotnego piasku. Mnie sie przyjely
gesto rozgalezione pedy 20cm wetkniete w ziemie w ogrodku i podlewane od
czasu do czasu.

Elfir

Phyllostachys pubescens - co z tego wyszło?
rybki na przechowanie
Dupa blada Panie Januszu!!!
oczko wodne
Szczudła Basiu!, szczudła!!