Szybkowar

11. Data: 2018-11-23 14:13:58

Temat: Re: Szybkowar
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.11.2018 o 10:20, d...@g...com pisze:

> Zwróć uwagę na ciężar i stal. Im cięższy tym lepszy. Im bardziej błyszczy tym
lepiej.

Hm, hm, a podobno nie wszystko złoto, co się świeci.

Ewa

12. Data: 2018-11-23 14:56:43

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam. Wprawdzie ostatnią grochówkę robiłam jakiś rok temu, ale bez
> szybkowaru mi się udało. Łyżka może nie stała, bo takiej gęstej grochówki
> nie lubię, ale groch się rozgotował idealnie. Wystarczy tylko kupić
> łuskany.

Zawsze kupuję łuskany i dzielony.
Potem moczę na noc połowę paczki.
Zwykle jeszcze odlewam wodę i zalewam świeżą (w zależności od instrukcji na
opakowaniu).
A potem wlewam do szbkowaru,
i jak pszestawię szybkowar na mały ogień nastawiam budzik w budziku,
telefonie, lub czymś co mam pod ręką
i mam wszystko głęboko gdzieś.
Jak zadzwoni to jest realnie gotowe.

Bez pracy prawie i bez zdenerwowania o ciągłe miszanie.
Można połowę odlać na do słoiczka "za kilka dni".
Wiosną zwykle taką gotuję pszynajmniej raz na miesiąc.
Mycie szybkowaru nie jest dolegliwe, ale prawda, więcej z tym pracy niż po
gotowaniu fasoli lub kapusty - tu właściwie po gotowaniu nie widać, że coś
było gotowane, wystarczy opłukać dla pszyzwoitości.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2018-11-23 17:23:59

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 23 listopada 2018 14:12:46 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:
> Wydaje mi się, że niektóre mięsa, niekoniecznie stare, lepiej by się
> ugotowały w szybkowarze (o, np. taka ośmiornica w szybkowarze nie byłaby
> szybciej?).
Jak jeszcze pracowałem w gastronomii to tylko i wyłącznie w szybkowarze,
15 minut, otworzyć, wystudzić, gotowe. Pewnie, szybko, efekt nawet lepszy
niż przy gotowaniu w garnku. Nawet nie o szybkość chodziło, bo ośmiornicę
i tak się robi na zapas (bo najczęściej podaje się na zimno w sałatce,
grillowaną albo podsmażoną w daniu z makaronem) ale po prostu o powtarzalność
i brak konieczności zaglądania do garnka i macania czy już miękka przez
godzinę;)

Karol Piotrowski

14. Data: 2018-11-23 18:12:12

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownikiem to ja jestem, ale byłym. To znaczy miałem
> kiedyś szybkowar

U mnie w domu kiedyś też był, radziecki.
Ale żona go wyrzuciła, kiedy mi wystrzeliła zawartość 10l bańki na
mleko. Nie dała sobie wytłumaczyć, że to był efekt zatkanej rurki
wskutek załamania i ukrycia tego przez poprzedniego użytkownika pod
warstwą materiału nasączonego mąką. Według niej, w szybkowarze też może
zawór się zatkać.
Teraz, po tylu latach od stanu wojennego, nadal boi się ciśnieniowego
sprzętu. Może ma trochę racji?

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

15. Data: 2018-11-23 21:33:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Tłumaczysz wszystko jak dziecią.

Komą?

> Przecież wiadomo o co chodzi.

Jak widać po pytaniu - nie wiadomo.

--
XL

16. Data: 2018-11-24 21:40:57

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Czyli, jak zwykle, w jednym w klubie jesteśmy.

Jakżeby inaczej. Jakoś trudo mi sobie wyobrazić, bym miał coś *komuś*
pisać w *jego* miejscu -- a na tym to fejsowanie w gruncie rzeczy
polega. Podobnie trudno mi sobie wyobrazić, iżbym swoją skromną osobą
kogoś tak ujął, aby akutat *u mnie* miał pisać to, co ma *ważnego*
do powiedzenia. Starożytni Grecy wynaleźli fora, które do nikogo nie
nałeżały, gdzie wszyscy mogli na równi wymieniać myśli. Przez wieki
uzanwano, że to jest dobre, a takie miejsca są potrzebne. Ostatnio
jednak coś się zmieniło. Może właśnie dopiero teraz obserwujemy
zmierzch kultury antycznej?

> Wydaje mi się, że niektóre mięsa, niekoniecznie stare, lepiej by
> się ugotowały w szybkowarze (o, np. taka ośmiornica w szybkowarze
> nie byłaby szybciej?).

A czy w gotowaniu o szybciej chodzi? Zauważyłem, że biedronkowej
ośmiornicy dobrze służy głębokie mrożenie. Łatwiej ją do miękkości
doprowadzić, niż świeżo złowioną, również bez szybkowara. Tradycyjnie
proces wstępnego zmiękczania prowadzi się waląć zapamiętale dopiero
co złowionym głowonogiem o skałę. Mam pewne przypuszcznia, że istota
ta wyposażona w jednostkę centralną i osiem autonomicznych koprocesorów
ma tylko pozory wyższej inteligencji, ale cieszy mnie, że w tym przypadku
nie muszę udawać Greka, by mieć dobrze sprawioną ośmiornicę (zwykle
zapiekam).

Jarek

--
Nie zadzieraj nosa
Nie rób takiej miny

17. Data: 2018-11-24 21:42:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> szybkowaru mi się udało. Łyżka może nie stała, bo takiej gęstej
> grochówki nie lubię, ale groch się rozgotował idealnie. Wystarczy

Zwykle mam więcej problemów, by nie rozgotować grochu całkiem na papkę
-- bo taki powinien trafić do wigilijnej kapusty. Kiedyś było inaczej,
nawet moczony gotował się długo. Wtedy szybkowar był mi pomocny.

Jarek

--
Cicer cum caule.

18. Data: 2018-11-25 14:49:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Komą?

> Jak widać po pytaniu - nie wiadomo.

,,Nie wiadomą" miało być.

--
XL

19. Data: 2018-11-25 19:40:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.11.2018 o 18:12, Akarm pisze:

> [...]
> wskutek załamania i ukrycia tego przez poprzedniego użytkownika pod
> warstwą materiału nasączonego mąką. Według niej, w szybkowarze też

Teraz sobie przypomniałam z czasów dzieciństwa, że taki radziecki mieli
moi rodzice. Mama gotowała w nim głównie fasolową. Nie pamiętam żadnego
wypadku związanego z tym garem, ale też nie był on w częstym użytku.

Ewa

20. Data: 2018-11-25 19:51:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzanwano, że to jest dobre, a takie miejsca są potrzebne. Ostatnio
> jednak coś się zmieniło. Może właśnie dopiero teraz obserwujemy

Teraz stawia się na indywidualizm, każdy może każdego indywidualnie ze
swojego miejsca wyrzucić. ;)
Chyba też coś podobnego mnie powstrzymuje przed fejsem.  Ale bardziej
nie podoba mi się ta powszechna inwigilacja i powiązanie wszelkich kont
i profili, "zasysanie" jednych przez drugie itd. Potem już człowiek sam
nie wie, gdzie jest, a gdzie go nie ma. Dochodzi do takich sytuacji, że
nawet jeśli nie używam i nigdy nie instalowałam na swoim telefonie fb,
to i tak informuje mnie o aktualizacjach.
Pod tym względem najbezpieczniej czuję się tutaj. I w ogóle nie czuję
się dobrze w zatłoczonych miejscach.

> A czy w gotowaniu o szybciej chodzi?

Czasami tak. Chociaż niekoniecznie od razu o fast food.

> [...]
> ma tylko pozory wyższej inteligencji, ale cieszy mnie, że w tym przypadku
> nie muszę udawać Greka, by mieć dobrze sprawioną ośmiornicę (zwykle

Ja akurat ośmiornicy w ogóle nie jadam. Taki przykład podałam, bo wiem,
że Ty lubisz. Czasami natomiast zjadłabym sobie dobrej wołowiny, a ta
najbardziej pasuje mi do szybkowara. Choć z drugiej strony stwierdzam,
że człowiek z czasem odzwyczaja się od trawienia produktów, które jada
rzadko.

Ewa

Budyń
Kilkuletnie jabłka w sklepach!