Szybkowar

21. Data: 2018-11-26 20:03:30

Temat: Re: Szybkowar
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-25 o 19:40, FEniks pisze:

> Nie pamiętam żadnego
> wypadku związanego z tym garem, ale też nie był on w częstym użytku.

Ja też. ;)
Ale moja żona dość energicznie wyraża swój protest, jeśli ośmielę się
wspomnieć o szybkowarze. :D

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

22. Data: 2018-11-26 20:58:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.11.2018 o 20:03, Akarm pisze:

> Ja też. ;)
> Ale moja żona dość energicznie wyraża swój protest, jeśli ośmielę się
> wspomnieć o szybkowarze. :D

Musi trauma jakaś.

Ewa

23. Data: 2018-11-27 12:32:45

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-11-23, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Ja też. I to mnie właśnie przed szybkowarem trochę powstrzymuje jak do
> tej pory. O konieczności wygospodarowania dla niego miejsca w kuchni już
> nie wspomnę.

Też mam z tym problem. Miałem już ze 2 podejścia i nadal kusi, ale
obiektywnie nie mam żadnego powodu aby kupić. A jak się taka wołowinka
gotuje to grzech nie sprawdzać co jakiś czas co i jak. Gdyby jeszcze nie
był to taki kloc...

--
Marcin

24. Data: 2018-11-27 13:58:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

> [...]
> obiektywnie nie mam żadnego powodu aby kupić. A jak się taka wołowinka
> gotuje to grzech nie sprawdzać co jakiś czas co i jak. Gdyby jeszcze nie

Tak źle nie jest. Tzn. ten kloc jest przydatny szerzej - ja wykorzystywałam
,,dół" od szybkowara jako dodatkowy duży garnek/rondel.

--
XL

25. Data: 2018-11-27 16:12:59

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... nie mam żadnego powodu aby kupić.

Profilaktyka raka jelita grubego. Ta wymaga fasoli, groszku, grohu,
kalerepy, kapusty, brokuła, kalafiora.
A połowa z tego wymaga szybkowaru.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

26. Data: 2018-11-27 18:47:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Profilaktyka raka jelita grubego. Ta wymaga fasoli, groszku, grohu,
> kalerepy, kapusty, brokuła, kalafiora.
> A połowa z tego wymaga szybkowaru.

Wręcz przeciwnie - profilaktyka wymaga surowizny: kalarepa, kapusta,
brokuł, kalafior, groszek...

--
XL

27. Data: 2018-11-28 09:57:49

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wręcz przeciwnie - profilaktyka wymaga surowizny: kalarepa, kapusta,
> brokuł, kalafior, groszek...

Bzdury piszesz.
I niby dlaczego pozbawiasz ludzi grohu, fasoli i kalafiora?
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

28. Data: 2018-11-28 13:38:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Bzdury piszesz.

Nie.
Vide - błonnik i antyoksydanty. I inne takie, ktorym gotowanie niezbyt
sprzyja.

> I niby dlaczego pozbawiasz ludzi grohu, fasoli i kalafiora?

Kalafior wymieniłam, a groch i fasola na surowo to zły pomysł.

--
XL

29. Data: 2018-11-29 20:00:54

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie.
> Vide - błonnik i antyoksydanty. I inne takie, ktorym gotowanie niezbyt
> sprzyja.

> Kalafior wymieniłam, a groch i fasola na surowo to zły pomysł.

No właśnie, więc dlaczego ludzi pozbawić pragniesz dietą opartą na
surowiźnie
dobroczynnej fasoli i grohu?

A co do tracenia witamin itp w wyniku gotowania, to czasem należy się z tym
pogodzić,
by pszyswajalne były inne substancje, te właśnie niepszysfajalne na surowo.
Tym ludzie wypszedzili małpy, że opanowali ogień, gotowanie
i powinni czerpać z tego kożyści.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

30. Data: 2018-11-30 23:14:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> by pszyswajalne były inne substancje, te właśnie niepszysfajalne na surowo.
> Tym ludzie wypszedzili małpy, że opanowali ogień, gotowanie

Gotowanie ma na celu uzdatnienie skrobi z masowej produkcji zbóż. Spożycie
skrobi wzrosło nadmiernie. Trywializując - małpy nie uprawiają zbóż i
dlatego nie obżerają się skrobią - przez to są wolne od chorob
cywilizacyjnych.

--
XL

Budyń