Szybkowar

31. Data: 2018-11-30 23:21:23

Temat: Re: Szybkowar
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Gotowanie ma na celu uzdatnienie skrobi z masowej produkcji zbóż. Spożycie
> skrobi wzrosło nadmiernie. Trywializując - małpy nie uprawiają zbóż i
> dlatego nie obżerają się skrobią - przez to są wolne od chorob
> cywilizacyjnych.

Aha, a co do surowej fasoli i grochu, to zawierają one szkodliwą substancję
lektynę, a także fazynę, białko powodujące sklejanie się erytrocytów.
Dlatego wyłączyłam te nasiona z surowizn polecanych w diecie antyrakowej.

--
XL

32. Data: 2018-12-01 20:17:37

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lektynę, a także fazynę, białko powodujące sklejanie się erytrocytów.
> Dlatego wyłączyłam te nasiona z surowizn polecanych w diecie antyrakowej.

Zapominasz, zboża można jeść na surowo - np będąc dzieckiem podjadałam
ziarna żyta i pszenicy, prosto z kłosa.
Płatki owsiane masz w sklepie w formie na pszetwożonej termicznie i do
zjedzenia wystarczy je zalać surowym, zimnym jogurtem, a nawet wodą , byle
zdatną do picia.
Więc nieprawdą jest, że umiejętność gotowania wywodzi się z uprawy zboża.
Umiejętność obrubki termicznej pierwotnie wywodzi się ze zjadania mięsa
upieczonego naturalnie w wyniku np pożaru lasu po buży lub po wybuhu
wulkanu.
Potem człowiek opanował ogień, jego rozpalanie, i na pewno zaczynał od
pieczenia, nie od gotowania.

Co zaś się tyczy zmian substancji w wyniku gotowania na substancje łatwo
pszyswajalne, to mamy tego bardzo wiele.
Najbardziej znane są pewnie pomidory, ale to obecnie.
Dawniej pewnie ludzie by wymienili żelatynę uwalniającą się kości itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2018-12-02 21:08:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> Zapominasz, zboża można jeść na surowo - np będąc dzieckiem podjadałam
> ziarna żyta i pszenicy, prosto z kłosa.

To kup sobie parę kilo owsa czy pszenicy na miesiąc i jedz w naturalnej
postaci - po co chleb.

> [...]
> Najbardziej znane są pewnie pomidory, ale to obecnie.
> Dawniej pewnie ludzie by wymienili żelatynę uwalniającą się kości itp.

Nawet mi się nie chce odpowiadać na te bzdety.

--
XL

34. Data: 2018-12-03 09:19:23

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To kup sobie parę kilo owsa czy pszenicy na miesiąc i jedz w naturalnej
> postaci - po co chleb.

I tak nie raz robię. W pobliskiem sklepiku pieczywo jest niejadalne,
a w supermarkecie jestem powiedzmy 1-2 razy w tygodniu.
Jak mi się pieczywo skończy jem płatki i inne formy mąki.

> Nawet mi się nie chce odpowiadać na te bzdety.

Jednak z dżewa nie zeszłaś, ognia nie opanowałaś.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

35. Data: 2018-12-03 19:15:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@i...pl> wrote:

> [...]
> Jak mi się pieczywo skończy jem płatki i inne formy mąki.

> Jednak z dżewa nie zeszłaś, ognia nie opanowałaś.

Idź już Ty lepiej i jedz ten swoj owies.
http://www.tlustezycie.pl/2012/07/jak-jednak-zjesc-t
o-zboze.html

--
XL