TAMATAR PANIR MALAI - smażone pomidory z serem

1. Data: 2001-08-17 07:09:57

Temat: TAMATAR PANIR MALAI - smażone pomidory z serem
Od: Marzenka <m...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tamatar panir malai podawaj z purisami (to są takie pycha placuszki z
mąki pszennej - przepis podam później) jako część posiłku albo jako
lekkii posiłek sam w sobie.
czasami dla odmiany możesz zredukować ilość sera do połowy i w zamian
dać 200 g ugotowanego na parze zielonego groszku lub usmażonego w
tłuszczu kalafiora (dodaj je w tym samym czasie co ser).

450 g sera domowej roboty (taki biały serek robi się bardo prosto -
przepisu nie podaję bo jest banalny, jak ktoś nei wie proszę pisać
podam przepis, lub ser biały kupny)
6 średniej wielkości pomidorów
3 łyżki oleju roślinnego
3 łyżeczki nasion kminku
1 łyżeczka kurkumy
2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki pipeprzy
150 ml kwaśnej śmietany
2 łyżki posiekanycj liści kolendry lub natki pietruszki

Zawinięty w woreczek (gazę) ser opłukać pod zimnąwodą, a następnie
trochę odcisnąć. Gdy ser jrst jeszcze wilgotny, podzieclić go na 2,5
centymetrowe kawałki i odstawić.
Teraz umyć pomidory i pokroić każdy na 8 części. W woku lub garnku
średniej wielkości rozgrzać tłuszcz.
Wrzucić kminek. Gdy tylko sięzbrązowi (po ok. 30 sekundach), dodać
kawałki pomidorów. przewracać je łyżką dotąd, aż się lekko zbrązowią.
Teraz wrzucić kawałki sera. Doprawićkurkumą, solą i pieprzem. Mieszać
delikatnie 2-3 minuty, starając się nie rozbijać kawałków sera i
pomidorów.
Na końcu dodać śmietanę i wymieszać wszystkie składniki. Podawaćna
gorąco, przystrojone posiekaną kolendrą lub natką pietruszki.

Jest to szybka, tania, smaczna potrawa.
Ja przygotowuję ją w upalne dni gdy nie mam chęci stać przy garach
godzinami. Czasem podajędo potrawy purisy najczęściej jednak podaję
pokrojoną w kawałki wekę (to sięchyba nazywa teżbułka wrocławska???)
posmarowaną masełkiem.
życzę wszystkim smacznego :))))))))

ps. dziś napiszę jeszcze przepis na purisy - ale najpierw ide na akupy
i coś zjeść :)))))))
--
======---> Marzenka i Qba (18.03.01)<---======
Czy jest jakis client do czytania linuxowych cd'kow dla windows ?

1. Data: 2001-08-17 07:30:55

Temat: Re: TAMATAR PANIR MALAI - smażone pomidory z serem
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenka" <m...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> Tamatar panir malai podawaj z purisami (to są takie pycha placuszki
> mąki pszennej - przepis podam później) jako część posiłku albo jako
> lekkii posiłek sam w sobie.

ciach!!
Mam niejasne wrażenie, że... za tydzień to już całą książkę
przepiszesz
i co wtedy będziesz robiła?? ;o)))
pozdr.Alex

1. Data: 2001-08-17 07:43:07

Temat: Odp: TAMATAR PANIR MALAI - smażone pomidory z serem
Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzenka <m...@t...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

No popatrz, smażyłam pomidory wiele razy, (także zielone) i zawsze to u nas
nazywało się ciapka. A tu proszę, jaka ładna nazwa :)
Ja dodaję jeszcze melisę posiekaną. Do pomidorów - w sam raz.

Smacznie pozdrawiam,

Monika

1. Data: 2001-08-17 07:52:25

Od: "AsiaSlocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> Mam niejasne wrażenie, że... za tydzień to już całą książkę
> przepiszesz
> i co wtedy będziesz robiła?? ;o)))
> pozdr.Alex

Mam wrażenie że raczej lepiej w tej sytuacji dziękować niż kpić ;-)
Pozdrawiam Asia

1. Data: 2001-08-17 07:53:45

Od: "AsiaSlocka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> No popatrz, smażyłam pomidory wiele razy, (także zielone)

Gatunek zielonych czy zielone-niedojrzałe?
Bo tych zielonych z natury nigdzie nie mogę dostać-
sklepy osiedlowe, super i hipermarkety, targi...
Koniecznie napisz
Asia

1. Data: 2001-08-17 10:05:45

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AsiaSlocka <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9liikm$j8c$...@n...onet.pl...

> Gatunek zielonych czy zielone-niedojrzałe?
> Bo tych zielonych z natury nigdzie nie mogę dostać-
> sklepy osiedlowe, super i hipermarkety, targi...

Na naszym "targu" sa pomidory pt. "sałatkowe" i tyle o nich wiem. Są
zielone, wielkości mandarynek, mają mniej pestek niż normalne i pieknie
pachną. Są droższe od czerwonych, ale niedużo. Po ok. 4 złote za kg. Smakują
dokładnie tak samo jak czerwone, no, moze są bardziej słodkie. Smażę je na
oliwie, z cebulką, z ziołami.... Pycha. Do spaghetti są znakomite. Mozna,
tak jak Marzenka pisala, dodać ser i wyjdzie ciapka :)
Smacznego,
Monika

1. Data: 2001-08-17 11:29:58

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A w jakim miescie i na jakim targu mazna je zdobyc? Jasli Warszawa lub
okolice to bym sie nawet poswiecila dla szczytnego celu smazonych zielonych
pomidorow ( Ach jak lubie ten film, ksiazke tez ale byla druga w kolejnosci
poznawania wiec wiekszy sentyment mam dla filmu ).
Pozdrawiam
Dagmara

1. Data: 2001-08-17 11:38:45

Od: "Monika Sawicka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik brimpke <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9liv4p$j39$...@n...tpi.pl...

> [...]
kolejnosci
> poznawania wiec wiekszy sentyment mam dla filmu ).

W Płocku, na rynku przy ulicy Rembielińskiego (brama od strony
Przemysłowej). Sprzedaje je pan w wieku ok. 40 lat, ma stelaż w
biało-niebieskie pasy. W ogóle on cuda sprzedaje. Tylko u niego mogę kupić
owoce liczi, pomelo czy kumkwaty.
A wiesz, że ja też sięgnęłam po zielone pomidory po filmie?
O! Przypomniało mi się: z zielonych pomidorów robi się cudownie pyszną
konfiturę!!! Dzem pomidorowy o smaku lekko waniliowym. Chyba mam jeszcze w
piwnicy jeden słoik.
Niech pójdę... Niech sprawdzę...

Monika pozdrawia

1. Data: 2001-08-17 13:18:22

Od: "Przemek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ugotuje sobie dzisiaj po pracy, wrazeniemi podziele sie w poniedzialek

Przemek

1. Data: 2001-08-17 13:24:21

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W celu zdobycia zielonych pomidorów najlepiej skontaktować się ze znajomym
działkowiczem / rolnikiem (niepotrzebne skreślić).
--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

Użytkownik "brimpke" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A w jakim miescie i na jakim targu mazna je zdobyc? Jasli Warszawa lub
> okolice to bym sie nawet poswiecila dla szczytnego celu smazonych
zielonych
> pomidorow ......
<ciach>

Zupa meksykanska - Jak to zrobic ?
MALPURA - kuchnia wedyjska ciąg dalszy
KERWAI - Smażone kulki bananowe z nadzieniem (kuchnia wedyjska)
Aronia
piersi w sosie pomarańczowym