TEST na swedzenie i ziewanie, jakanie, mazuzenie przez internet Re: swędzenie

From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: TEST na swedzenie i ziewanie, jakanie, mazuzenie przez internet Re:
swędzenie
Date: Wed, 24 Oct 2001 15:12:10 +0200
Sender: p...@p...onet.pl@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl

Kiedys czytalem ze swedzenie, ziewanie jest zarazliwe, gdy widzimy ze
ktos sie drapie po glowie, to odruchowo, za chwile, sami sie zaczynamy
drapac.
Podobnie jest z ziewaniem.
Gdy w pociagu, autobusie, kinie, teatrze ktos zacznie ziewac , tak ze
inni to widza, to za chwile zaczynaja tez ziewac.

Mam zatem prosbe o przeprowadzenie testu i odpowiedzenie, czy ta reakcja
moze byc przekazywana przez internet ?

Teraz mnie swedzi glowa .... zaraz, musze sie podrapac.... o jej, jak
mnie swedzi glowa....i jeszcze swedzi mnie na szyji, ....drapie sie,
drapie sie prawa reka........ i jeszcze mnie tak dzwiwnie swedzi za
uchem........ drapie sie prawa reka.......

a teraz drugiej strony mnie swedzi....... drapie sie lewa reka
a teraz mnie swedzi czolo.... drapie sie ....i jeszcze z tylu,

czy ciebie tez teraz zaswedzialo za prawym uchem >?
czy sie podrapales za prawym uchem ?
teraz mnie zaswedziala lewa reka, nie moglem sie powstrzymac
i musialem sie podrapac
teraz mnie swedzi nos ....... i znow musialem sie podrapac
co to jest ?

Gdy pisze o drapaniu i swedzeniu to mnie wszedzie swedzi i koniecznie
musze sie teraz znow podrapac ....., lewa reka po czubku glowy.

Czy ciebie teraz teraz swedzi czubek glowy i z tylu, i szyja i plecy
i koniecznie musisz sie podrapac , bo tego juz nie mozesz wytrzymac ?

Znow mnie swedzi czolo,.....drapie sie.. i to znow lopatka mnie swedzi
....i znow za uchem prawym....

Co to jest ?

Czy ktos potrafi wytlumaczyc, dlaczego samo pisanie o swedzeniu wywoluje
swedzenie i dlaczego swedzenie jest tak wizualnie zarazliwe ?

Nie pisze juz o zarazliwosci ziewania, ale wlasnie mi sie bardzo chce
ziewac..........aaaaaaa....
i znow .......
pewnie zaraz zasne przy klawiaturze,
ale jedynie to swedzenie mnie ratuje, to znow mnie okropnie swedzi glowa
i musialem cala drapac przez 10 sekund.

Nawet nie wspominam ze podobnie zarazliwe przez internet jest muzuzenie
i jakanie.

To jest okropne i koniecnie tseba to zbadac, cemu jak jeden zacyna
mazuzyc to zaraz inni to powtazaja.
Jak jeden ucen w klasie zaaaacccc..n ..nie..eeeee siiee eee eee
jaaaa...aaakaaaa.ccc t..ttoooo zaaarr...raaa..azzz tt tt eee..zzz.
in...nnn.ii.iiji si..siii.eeee jaaa..aaakk.kkkkaa.aa.jjj.a.aaa ?

Prosze o wyjasnienie tych fenomenow zdalnej komunikacji.
Jedyne prace ktore znam i badaly te zjawiska, pochodza z Princeton.

Jacek