TP SA dla Osób Niepełnosprawnych

1. Data: 2001-11-12 23:37:48

Temat: TP SA dla Osób Niepełnosprawnych
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

W załączeniu wklejam informację która ukazała się na
pl.misc.telefonia news:9solkd$1tm3$1@pingwin.acn.pl...
Autor wypowiedzi "Maciek Zarebski" m...@a...pl
Ze swojej strony chcę tylko dodać że w drugim akapicie
wyraźnie zasygnalizowano że system ulg w telekomunikacji
nie jest już prawnie nakazany! :-((.

Warszawa, 12.11.2001 r.
Rabaty dla niepelnosprawnych
W zwiazku z wieloma pytaniami przypominamy, ze
Telekomunikacja Polska SA udziela rabatów w oplatach za
uslugi telekomunikacyjne osobom niepelnosprawnym. Rabat
wynosi 50 proc. ceny za przylaczenie do sieci telefonicznej
TP SA i 50 proc. za abonament miesieczny.

Telekomunikacja Polska SA utrzymala rabaty w oplatach na uslugi
telekomunikacyjne dla osób niepelnosprawnych pomimo zmiany
Prawa Telekomunikacyjnego, obowiazujacego od 1 stycznia 2001 r.,
które nie narzuca na operatorów telekomunikacyjnych obowiazku
przyznawania ulg.

Z ulgi w oplatach za uslugi telefoniczne moga korzystac osoby
niepelnosprawne z uszkodzeniem wzroku, sluchu lub mowy albo
ich prawni opiekunowie. Podstawa do udzielenia rabatu jest
orzeczenie powiatowego lub wojewódzkiego zespolu orzekajacego
o stopniu niepelnosprawnosci (Ustawa z 27 sierpnia 1997r. o
rehabilitacji zawodowej i spolecznej oraz zatrudnieniu osób
niepelnosprawnych).

Rabaty dotycza podstawowej uslugi telefonicznej (dostep analogowy)
i jednej linii telefonicznej. Osoba niepelnosprawna uprawniona do
uzyskania rabatu albo jej prawny opiekun uzyskuje 50 proc. ulge za
przylaczenie linii telefonicznej oraz 50 proc. znizke na abonament.
Zgodnie z Cennikiem Krajowych Uslug Telekomunikacyjnych TP SA
osoby niepelnosprawne moga korzystac z Pakietu standardowego lub
oszczednego.

Rabaty przyznaje sie osobom niepelnosprawnym:
* w przypadku uszkodzenia wzroku - z orzeczeniem znacznego stopnia
niepelnosprawnosci (dawniej I grupa inwalidzka) z przyczyn "O" (symbol
oznaczenia osoby z uszkodzeniem wzroku),
* w przypadku uszkodzenia sluchu lub mowy - z orzeczeniem znacznego
lub
umiarkowanego stopnia niepelnosprawnosci (dawniej I i II grupa
inwalidzka) z przyczyn "L" (symbol oznaczenia osoby z uszkodzeniem
sluchu lub mowy),
* w przypadku zastosowania przez Zespól Orzekajacy lamanego kodu
przyczyny niepelnosprawnosci - jezeli w kodzie lamanym wystepuje
przyczyna niepelnosprawnosci "O" lub "L".

* * *
Telekomunikacja Polska SA, wiodacy operator uslug telefonicznych w
Polsce obsluguje ponad 10 milionów klientów. Spólka jest równiez
liderem w zakresie profesjonalnej transmisji danych, lacznosci satelitarnej
oraz dostepu do Internetu. TP SA wspóltworzy Grupe Kapitalowa TP,
do której naleza równiez operator komórkowej sieci Idea - PTK Centertel,
dostawca nowoczesnych rozwiazan internetowych - TP Internet oraz
platforma handlu elektronicznego - Marketplanet. Spólka jest czescia
swiatowej grupy telekomunikacyjnej France Telecom. Wiecej informacji
o TP SA na stronie internetowej www.tpsa.pl

Dodatkowe informacje w Departamencie Public Relations TP SA:
Michal Potocki
tel.: (0 10 33 22) 826-41-77 fax.: (0 10 33 22) 826-53-49
e-mail: d...@m...tpsa.pl

--[ priv: m...@a...pl | http://maciek.klamstwo.org ]--
--[ Maciek Zarebski | WTK Crew | GG: 670432 ]--
--[ mobile: +48 602 850 815 | Era at OT511 ]--
--[ Jak ktos ma pecha, to zlamie zab podczas seksu oralnego ]--

Wkleił
Marian L

2. Data: 2001-11-13 21:36:33

Temat: Odp: TP SA dla Osób Niepełnosprawnych
Od: "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polski Zwiazek Jakajacych sie dlatego nie ruszal tej sprawy by nie zwrocic
uwagi, ze te ulgi formalnie juz nie obowiazuja, by Ci co korzystaja z nich
korzytsali dalej, a dopiero jak ktos zlikwiduje ta ulge podjac dzialania by
osoby jakajace sie nie byly dyskryminowane przez TPSA i inne firmy
telekomunikacyjne.

Pozdr.

Wujek

Użytkownik Marian L <m...@l...org.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9spmjq$n73$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2001-11-14 09:33:34

Temat: Re: TP SA dla Osób Niepełnosprawnych
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
Szanowny "Wujek" <w...@d...agh.edu.pl> w
news:9ss3f6$24g$1@info.cyf-kr.edu.pl... napisał:

> [...]
by
> osoby jakajace sie nie byly dyskryminowane przez TPSA i inne firmy

To się nazywa eleganckie zachowanie -:-)).
No ale zawsze podświadomie staram
się zadawać z lepszymi niż ja :-)).

Chcę jednak zwrócić uwagę że w minionych czterech latach
ukazało się szereg aktów prawnych które pod różnym płaszczykiem
w tym i reformowania kraju rozwaliły istniejące udogodnienia.
Likwiduje się ulgi nie pomyślano o budowie nowego systemu
zabezpieczeń społecznych.

Największym (moim zdaniem) błędem była nowelizacja ustawy
z dnia 23 grudnia 1999 o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Nijak nie mogę
się doszukać korzyści tej nowelizacji. Kłopoty z pracą dla
ON przez tą nowelizację będą się ciągle zwiększać.
Nowe Prawo Telekomunikacyjne (czytałem a nie zauważyłem)
likwiduje ulgi w telekomunikacji. Ile jeszcze takich rozwiązań
funkcjonuje które po cichu pozbawiają nas świadczeń.

Pozdrawiam
Marian L

Moja pierwsza WWW
Wzywanie pomocy przez głuchoniemych