Tabletki antykoncepcyjne dla młodej dziewczyny.

1. Data: 2003-05-13 08:04:06

Temat: Tabletki antykoncepcyjne dla młodej dziewczyny.
Od: "Michalw" <m...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja dziewczyna otrzymała recepte na Cilest, ma 23 lata wszystkie badania w
normie poza cholesterolem który wynosi 200. Bierze je od roku.Ma dość często
bóle głowy i bolesne miesiączki, lekarz który je zapisał wybór środka
argumentował, że ten lek zapisuje najczęsciej i jest po nim jak najmniej
komplikacji.
Z tego co wycztaliśmy Cilest zawiera bardzo dużo hormonów i są one
starszej generacji, a duża dawka hormonów podobno (jestem laikiem i się nie
znam na tym, ale wyczytałem gdzieś) stosowana przez młode kobiety doprowadza
do wczesnego przekwitania.
Teraz kończą się jej tabletki i zastanawiamy się czy powinna zmienić
lekarza jest on osobą starszą ma około 65 ,70 lat może nie być na bierząco i
zapisuje tabletki na pół roku inni lekarze w Toruniu robią to na okres 1
roku. Poszła do niego gdyż jej matka chodzi tam szereg lat i jej go
poleciła.

Poradzcie czy jest sens zmieniać lekarza i tabletki na inne.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

2. Data: 2003-05-13 09:29:51

Od: "Michalw" <m...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On zapisuje na pól roku. Jak podzwoniłem po lekarzach to wiekszość zapisuje
na rok i jest to logiczne jaki sens jest sie katowac co pól roku tymi
badaniami.

3. Data: 2003-05-13 09:32:37

Od: "Aga" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michalw <m...@i...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b9q8u8$98p$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> poleciła.
>
> Poradzcie czy jest sens zmieniać lekarza i tabletki na inne.

Ja mam 23 lata tabletki biorę od 2 lat. Biorę obecnie Harmonet a zmieniłam
go poraz trzeci( wcześniej brałam minulet i Cilest) poprzednie tabletki się
nie nadawały a to mnie bolała głowa, również miałam problemy z miesiączką.
Takie dolegliwości należy zlikwidować i dobrać takie tabletki które naprawdę
nie będą szkodzić, jeżeli lekarz twierdzi że należy się męczyć z źle
dobranymi tabletkami to radzę zmienić lekarza!!!!!!!!!!!!!Poza tym jak można
na tak długo zapisywać tabletki a badanie co pół roku? cytologia enzymy?.
Naprawdę radzę zmienić go.

Aga

4. Data: 2003-05-13 09:43:05

Od: "A&A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michalw" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> On zapisuje na pól roku. Jak podzwoniłem po lekarzach to wiekszość
zapisuje
> na rok i jest to logiczne jaki sens jest sie katowac co pól roku tymi
> badaniami.

Ja przez ponad cztery lata brałam tabletki antykoncepcyjne i przepisywano mi
je najwyżej na dwa miesiące (badania miałam zazwyczaj raz na rok). Może
teraz się trochę pozmieniało, ale widzę, że nie zmieniło się to, że lekarze,
zamiast zrobić najpierw wszystkie potrzebne badania i dobrać najbardziej
odpowiedni lek, to postępują według własnego "widzimisię". Miałam
"przyjemność" spotykać się z różnymi lekarzami (raz się trafiało w
przychodni na tego, raz na owego..) i każdy uważał, że powinnam zmienić
tabletki na takie jakie on mi zasugeruje i tak na mnie eksperymentowano
przez bardzo długi czas. Dlatego uważam, że Twoja dziewczyna powinna sama
poprosić lekarza o odpowiednie badania (cytologia, morfologia z próbą
wątrobową i ew. bardziej specjalistyczne), poprosić o dobór ODPOWIEDNIEGO
leku, a jeśli lekarz uzna to za zbyteczne koniecznie zmienić lekarza.
A co do Cilestu, to różnie z nim bywa, ja akurat (moja siostra również ) w
ogóle go nie tolerowałyśmy, ale znam osoby, które się ponim świetnie czują.
pozdr
Ania z Kubeczkiem

zapalenie stawow biodrowych wynikiem infekcji lub alergii?
Wysoki cukier i ciąża cd..
Badanie ginekologiczne 60-latki
Ataki kaszlu przy anginie
Pomoc