Tak z ciekawości - potas

31. Data: 2008-08-05 08:46:12

Temat: Re: Tak z ciekawości - potas
Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:
> Jacek wrote:
>
> (ciach)
>
> lol, koleś który bełkocze jak naćpany gimnazjalista wkręca na newsach, że od
> diety opty ma IQ 160. No przecież to już przesada, no...

Gdybyś poczytał o preferowaniu przez mózg ciał ketonowych przed glukozą
to może by to było mniej zaskakujące. Być może wiesz już o tym że
tłuszcze w organizmie przed włączeniem do cyklu Krebsa właśnie rozbijane
są na mniejsze kawałki, czyli właśnie ciała ketonowe. Moja znajoma z
którą przez pewien czas dzieliłem kuchnię też osiągnęła b. wysoki wynik
na tym samym egzaminie, wiec nie mów mi ze to przesada. (fakt ze nie
robiła wcześniej podobnego testu, ale nie uważała się wcześniej za kogoś
aż tak zdolnego)
A swoją drogą wcale nie chcę cię wkręcać. im mniej ludzi tak je tym
mniejszy problem z dostępem do tłuszczu. Poco mi zwiększać popyt.

32. Data: 2008-08-05 09:03:29

Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> Na MedLine jest kilkadziesiąt chyba badań, w których dowiedziono
> skuteczności witaminy C wraz z odpowiednimi aminokwasami w zwalczaniu
> nowotworu - wszystko na hodowlach tkankowych, nigdy nie udało się nikomu
> otrzymać pozwolenia na normalne testy.

Był taki jeden pan, noblista który bardzo promował vit C jako panaceum
na raka. przed każdym wykładem publicznie wcinał fiolkę czystego kwasu
askorbinowego (vit C) co niestety nie ustrzegło go przed śmiercią na
raka prostaty. Wiec nie ma chyba co się nią tak podniecać.
Kolo nazywał sie Linus Pauling (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linus_Pauling )
to cytat z wikipedii:
"Entuzjazm Paulinga dla witaminy C nie znalazł potwierdzenia w faktach i
po jego śmierci Instytut w Kalifornii został zamknięty, a w jego miejsce
otwarto wydział o podobnej nazwie na Oregońskim Uniwersytecie Stanowym w
Corvallis, który zajmuje się badaniami rozmaitych mikroskładników
(witamin i minerałów) w pożywieniu."

33. Data: 2008-08-05 10:44:55

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Gdybyś poczytał

gdybyś poczytał coś poza dziełami kolesia, który twierdzi, że Ziemią rządzi
spisek jabłonek kontrolujących ludzkość, nie bełkotał byś publicznie.

ps. mogę zgodzić się z tym, że masz wysokie wyniki na testach, w końcu
stenotypiści sądowi osiągają regularnie około 200 pkt. Kwestia wykonywanego
zawodu, niektóre pozwalają znacznie lepiej rozwiązywać tego typu testy -
gdy swego czasu prowadziłem sesje RPG i bez przerwy siedziałem w cyferkach
na poziomie szkoły podstawowej, bez problemu wyciągałem podobne wartości.

Problem w tym, że prawdziwa inteligencja to zdolność łączenia i analizy
faktów na wysokim poziomie abstrakcji. Tego nie zmierzy się żadnym testem,
ale to bardzo ładnie widać gdy ktoś zaczyna bełkotać od rzeczy. Każdy
zdolny gimnazjalista mniej więcej wie, jaka była kolejność ewolucji mózgu,
a jak ma wątpliwości może poobserwować małpy - niektóre gatunki całkiem
nieźle sobie radzą, parset tysięcy lat i nawet coś osiągną. Ale żeby takie
rzeczy zrozumieć, trzeba być - no właśnie, zdolnym. Trzeba mieć mózg na
tyle sprawny, aby był on w stanie objąć proces ewolucji. Dodawanie liczb
całkowitych tu nie wystarczy.

34. Data: 2008-08-05 10:50:11

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> askorbinowego (vit C) co niestety nie ustrzegło go przed śmiercią na
> raka prostaty. Wiec nie ma chyba co się nią tak podniecać.

kolejny przykład bełkotu w wykonaniu optymalnego. Nawet nie doczytał, że w
jednym wypadku łączono witaminę C z aminokwasami, w drugim stosowano
dożylnie. To były jedyne eksperymenty które spełniają założenia naukowości.
Pauling tego założenia nie spełnił, dlatego inteligentni ludzie nie
zwracają specjalnie na niego uwagi. Ci inteligentni inaczej - owszem. Co
więcej, dla nich to, że jakiś Pauling coś tam powiedział jest dowodem na
to, że coś całkiem innego nie jest prawdą.

ok, już nie będę odpisywał temu panu :D

35. Data: 2008-08-05 13:06:31

Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> rzeczy zrozumieć, trzeba być - no właśnie, zdolnym. Trzeba mieć mózg na
> tyle sprawny, aby był on w stanie objąć proces ewolucji. Dodawanie liczb

Probujesz mnie obrazić choć doprawdy nie wiem poco się meczysz.
sam piszesz o wielkich spiskach farmaceutycznych koncernów i innych
takich. Ja Kwaśniewskiego o jabłonkach nie muszę czytać.
Z drugiej strony zwrócił on moją uwagę na Stary testament i skoro tam
zapisali zakazy spożywania tłuszczu dla plebsu zachowując to prawo
jedynie dla Aarona i jego potomnych, czyli rodu Kapłanów, ówczesnej
klasy rządzącej to musi to mieć jakąś przyczynę. Skoro lubisz spiskową
teorię dziejów to powinna ci się podobać taka wizja, ze w dzisiejszych
czasach używa się "wyników badań" do straszenia szarych mas ludzkich
tłuszczem, bo zakazy religijne przestały działać.
Przeleciałem biochemię Harpera i jako chemik wiem, ze nie ma powodów do
obaw na moim żywieniu. Zaręczam ci ze moja "kariera" zawodowa jest
całkiem udana i nie jest to kariera sprzedawcy radzącego sobie z
dodawaniem bez kalkulatora. z reszta test jaki wykonywałem ani nie miał
nic wspólnego z cyferkami ani słowami, a wtedy pracowałem jako mało
ambitny serwisant. wiec nie miałem jakoś specjalnie wyćwiczonej mózgownicy.

tymi nadziejami co do małp to mnie nieźle rozbawiłeś. zapewniam cię ze
twoja bezgraniczna wiara w ewolucje małp wzrusza. już wiem skąd sie
biorą pomysły żeby przyznawać im prawa człowieka jak to ma miejsce chyba
w tej chwili w Hiszpanii.

36. Data: 2008-08-05 13:07:15

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirab wrote:

> Nie orientuję się w tym temacie. Może Tomek coś słyszał.
>
> Jeżeli kiedyś ktoś dowiedzie skuteczności to też będzie przełom. Puki co
> jest cisza w temacie.

no, po 50 latach coś drgnęło

http://www.guardian.co.uk/science/2008/aug/05/cancer
.medicalresearch

aż tyle trzeba było czekać, żeby w końcu zauważono jedno z mniej
skuteczniejszych lekarstw na raka. Te bardziej skuteczne oczywiście dalej
są omijane szerokim łukiem, sprzedaż chemioterapii nie może przecież spaść.

37. Data: 2008-08-05 17:12:50

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek"

> [...]
> Corvallis, który zajmuje się badaniami rozmaitych mikroskładników (witamin

Teraz odkryto że rak to grzyb.
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2
008/08/05/fungus-causing-cancer-a-novel-approach-to-
the-most-common-form-of-death.aspx?source=nl
Na grzyby tylko związki siarki. Siarczan miedzi dla roślin a siarczan
magnezu dla ludzi i zwierząt. Dodatek Vit C nie zaszkodzi.
S*

38. Data: 2008-08-05 20:30:22

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Probujesz mnie obrazić

o rly?

> [...]
> jedynie dla Aarona i jego potomnych, czyli rodu Kapłanów, ówczesnej
> klasy rządzącej to musi to mieć jakąś przyczynę.

i to chyba na tyle, jeśli chodzi o IQ=160 :D

39. Data: 2008-08-06 05:48:49

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

OneiroO wrote:

> Witam
>
> Proste pytanie - dlaczego potas jest na receptę?
bo prosto z niego zrobic material wybuchowy ;)

zapewne temu ze moze powodowac zaburzenia pracy serca (zdaje sie z
zablokowaniem wlacznie) . nie wszystkie preparaty z potasem sa na recepte.

dekompensacja psychoytczna
czy to jest duża tarczyca? i czemu rośnie?
Problem z kolanem
'swedzenie' w nerkach
Grzyby/bakterie w ustach