Takie tam o glutenie

11. Data: 2017-10-03 12:56:46

Temat: Re: Takie tam o glutenie
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.10.2017 o 17:54, WhiteD pisze:
> Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> Generalnie dzieciom do pół roku to wielu rzeczy się nie powinno
> podawać, bo to taki wiek gdzie układ odpornościowy wciąż się rozkręca.

Najnowsze zalecenia żywienia niemowląt akurat zalecają wprowadzanie
śladowych ilości glutenu od 5 miesiąca życia.

Ewa

12. Data: 2017-10-03 18:35:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-03 o 12:56, FEniks pisze:

> Najnowsze zalecenia żywienia niemowląt akurat zalecają wprowadzanie
> śladowych ilości glutenu od 5 miesiąca życia.

Jeśli w rodzinie wszyscy zdrowi to raczej nie ma się czego obawiać.

--
animka

13. Data: 2017-10-03 19:04:09

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-03 o 08:23, WhiteD pisze:
> Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> Jak setki innych chorób. Kiedyś ludzie po prostu umierali - no i nikt nie pytał
> czemu. No potem ktoś pytał i robił sekcje, dzięki czemu dziś mamy taką fajną
> medycyne :D.
> Wiele chorób istniejących pewnie od wieków opisano dopiero w XX wieku.
Teraz to i mumie egipaskie potrafią zbadać.
Oczywiście badają bo chcą, ale teraz ile ludzi umiera bo lekarz konował
zignorował. Szkoda słów po prostu.
> Rozwinięta diagnostyka, lepsze leki, ale geny też są istotne. Geny
> mogą np. gwarantować odporność na niektóre choroby; typu osteoporoza
> czy inne. Lub przeciwnie. Ale badania nad genomem człowieka to dopiero
> może 10% całości (o ile... niektórzy mówią że 5%).
Tak.
> Czyli dość częste zjawisko u ludzi niechorujących. Wiesz... moi znajomi
> patolodzy kochają takie przypadki bo zawsze znajdują tam jakieś ciekawostki
> medyczne.
Ciekawostki może sią zdarzają, ale raczej nie u ludzi, którzy sporo lat
przeżyli i nic im nie dolegało.
> Witaminy są zawsze witaminy. Nieistotne czy są sztuczne - twój organizm i tak
> tego nie pozna.
Witaminy w pastylkach są mało skuteczne. Taką witaminę C wydala się z
moczem.
> Tylko technikiem policyjnym, de facto specjalizującym się w ludziach. Tzn można
> też specjalizować się w przedmiotach nieożywionych.
Czyli jesteś technikiem kryminalistyki. Ciekawa praca. Nie nudzisz się :-)
> Do pół roku to na ogół trzeba powstrzymać się z produktami z mąką. Ale teraz
> jest tyle fajnych i pysznych jedzonek dla malutkich, że mnie aż ślinka leciała
> i czasami dla siebie kupowałam też te kaszki owocowe, czy słoiczki z owocami.
> Kaszki to raczej ryżowe, choć też - wszystko może być alergenem.

Są różne kaszki dla maluszków. Bezmleczne i z mlekiem modyfikowanym czy
jakoś tak.
Ryż nie ma glutenu.
> Może ta szczepionka Cię uzależniła. Ja się zastanawialam, czy się zaszczepić,
> ale doszłam do wniosku, że się nie zaszczepię. Mam co prawda czas do namysłu
> do listopada.
> Nie, szczepiona nie uzależnia :D. Moja niska odporność jest od zawsze - skutek
> uboczny aspergera. Ale też pewnie dlatego że wiele szczepień mnie omineło -
> przez bycie chorą lub aspergera. Generalnie zastrzyki to dla mnie koszmar...
Ten asperger to jakaś fobia. nic groźnego.
Wszyscy mamy jakieś tam fobie.

--
animka

14. Data: 2017-10-03 20:53:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.10.2017 o 18:35, Animka pisze:

> Jeśli w rodzinie wszyscy zdrowi to raczej nie ma się czego obawiać.

Podobno zdrowych nie ma, tylko niezdiagnozowani.

Ewa

15. Data: 2017-10-03 20:55:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.10.2017 o 19:04, Animka pisze:

> Są różne kaszki dla maluszków. Bezmleczne i z mlekiem modyfikowanym
> czy jakoś tak.
> Ryż nie ma glutenu.

A mój maluszek sobie upodobał jedną bezmleczną, ale za to glutenową.

Ewa

16. Data: 2017-10-03 21:38:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-03 o 20:55, FEniks pisze:
> A mój maluszek sobie upodobał jedną bezmleczną, ale za to glutenową.

Jaka to kaszka?
Ile miesięcy ma Twój maluszek? Tak z ciekawości pytam :-)

--
animka

17. Data: 2017-10-03 23:59:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Ryż nie ma glutenu.

Niekoniecznie. Istnieją odmiany glutenowe.

--
XL

18. Data: 2017-10-04 00:24:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> Niekoniecznie. Istnieją odmiany glutenowe.

... no i te zanieczyszczone glutenem:
https://gis.gov.pl/images/ostrzezenia_publiczne/ryż_
dziki_kupiec.pdf
:->

--
XL

19. Data: 2017-10-04 12:14:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.10.2017 o 21:38, Animka pisze:

> Jaka to kaszka?

Pszenno-owsiana z suszoną śliwką o wdzięcznej nazwie "Radosny brzuszek." ;)

> Ile miesięcy ma Twój maluszek?

14.
A Twój wnusio? Też z ciekawości.

Ewa

20. Data: 2017-10-04 22:24:16

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-04 o 12:14, FEniks pisze:

> Pszenno-owsiana z suszoną śliwką o wdzięcznej nazwie "Radosny brzuszek." ;)

> 14.
No to może juz jeść takie kaszki. Na pewno są dobre.
> A Twój wnusio? Też z ciekawości.

Kurczę, jak ten czas szybko leci. Dopiero niedawno był maleństwem, a już
do II klasy chodzi.
Jak się urodził to pojechałam do Carrefoura na Wileńską (tam jest wielki
sklep i jest wszystko). Chciałam m.in kupić mu smoczek i grzechotkę.
Smoczków do wyboru było ze 100 a ja tak stałam i wybierałam. Wybrałam
moim zdaniem odpowiedni, nie za wielki. Jak poszłam do nich to moja
śliczność spała. Położyłam te podarki na lóżeczku. Jak się potem
okazało, on wszystkie smoczki wypluwał, a chciał tylko tego ode mnie!
Tych smoczków miał ze 20. Milość jego do mnie się zaczęla. Wyczuł
kochaną babcię. Ja jeszcze nie za bardzo byłam wczuta w rolę babci, ale
jak go pierwszy raz zobaczylam to mało nie oszalałam z miłości. Z
początku plotłam, że mój wnuczek nie będzie mi mówił babciu tylko po
imieniu, a potem sama go uczylam słowa babciu (córka babciu, ciociu
mówiła jak miala 7 m-cy, on się rozgadał jak miał 2 latka, ale przedtem
co chciał powiedzieć to posługiwał się gestami i zawsze się
rozumieliśmy)) Ciuszków miał od groma (zagranicznych najlepszych,
najmodniejszych) i nie było gdzie już ich wszystkich schować. Lóżka,
wózków, rowerów, laptopików, organów i innych najlepszych zabawek córka
nie kupiła, bo dostawała od koleżanek (jedna jest chrzestną i ma dwoje
dzieci- wózki jak nowe i rowery-3 szt itd było od niej. Inne dwie
koleżanki są za granicą i zawsze przysyłają jej pełno nowych ubranek do
odpowiedniego wieku. Jak on wyrośnie to córka znowu komu innemu oddaje w
stanie jak nieużywanym, bo koleżankom się przyda, a ona nie ma już gdzie
tego trzymać. W kaszki, słoiczki i inne potrzebne artykuły spożywcze
zawsze zopatrywał dziecko jego dziadek (ojciec córki), który też
wariacji dostał na punkcie wnuczka.
Miesiąc przed jego urodzeniem (we wrześniu), przyleciało tu 5 młodych
bocianów. Latały przy moich oknach (wysoko) i nawet spały na dachach. W
dzień skubały sobie amerykańską trawkę przy szkole. Pewnie nie nadążyły
za wylatującymi z Polski, były zmęczone, albo nie chciało im się wracać.
Nie pamiętam już co dalej z nimi było, może zabrali te bociany do ZOO.
Pozdrawiam!

--
animka

Pizza wegetariańska.