Talerzem w raka - ciekawy artykuł

1. Data: 2008-12-16 23:34:53

Temat: Talerzem w raka - ciekawy artykuł
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.newsweek.pl/wydruk/artykul-wydruk.asp?Art
ykul=32038

"W walce z nowotworami lekarze i naukowcy wciąż odnoszą więcej porażek niż
sukcesów. Nowe terapie okazują się nie tak skuteczne, jak się spodziewano,
nowo odkryte geny raka mogą pomagać w leczeniu, ale tylko niektórych
chorych. W tym wszystkim optymistyczne jest jedno - rak, który nie daje się
niekiedy zabić za pomocą tak ciężkiego działa jak chemio- czy radioterapia,
może skapitulować, jeśli odpowiednio wcześnie sięgniemy po lekką broń. Jej
rolę pełni niskotłuszczowa, prawie bezmięsna dieta, w której główne miejsce
zajmują warzywa, owoce, kasze, zboża, przyprawy i zioła. Nowe badania
wykazują, że sprawdza się ona nie tylko w zapobieganiu nowotworom, lecz
także w hamowaniu rozwoju raka na bardzo wczesnym etapie, kiedy nie daje on
jeszcze żadnych objawów.
(...)
Powtórnie wykonane testy pokazały, jakie zmiany w genach spowodowała zmiana
odżywiania i aktywności fizycznej. Otóż okazało się, że uaktywniła ona 48
genów odpowiedzialnych za ochronę przed rozwojem nowotworów. Z kolei 453
geny zwiększające u ludzi zdrowych ryzyko zachorowania, a u chorych
przyspieszające postęp choroby - wyciszyły się. I to zaledwie w trzy
miesiące, tyle bowiem trwał eksperyment.

Wyniki ostatniego badania dr Ornish opublikował w połowie tego roku na
łamach pisma "Proceedings of the National Academy of Science" (PNAS). W
środowisku naukowym zawrzało. Wielu genetyków i lekarzy nie chce wierzyć, by
tak prostym sposobem można było osiągnąć równie dobry rezultat. "Intrygujące
jest to, że zmiana trybu życia może przynieść takie same efekty jak
najsilniejsze znane obecnie leki" - skomentował wyniki badań z udziałem
chorych na raka prostaty genetyk Christopher Haqq, który razem z dr. Onishem
prowadził badania.
"

2. Data: 2008-12-17 10:42:17

Temat: Re: Talerzem w raka - ciekawy artykuł
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart wrote:

(ciach)

Zaraz posypią się komentarze grupowych "ekspertów", że znowu zaczyna się
wegetariańska propaganda i fanatyczny atak na tłuszcze :D

3. Data: 2008-12-17 17:30:03

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart pisze:
> http://www.newsweek.pl/wydruk/artykul-wydruk.asp?Art
ykul=32038

Czyli znowu mnóstwo sławetnego ostatnio omega 3 i cofnięcie się procesów
chorobowych. Hmm...
To w czym właściwie to omega 3 występuje w dużej ilości, w nasionach lnu?
Chyba kupię siemię lniane, będę mielić w młynku od kawy i dodawać do np.
sałatek... to chyba dobry pomysł? :)

STranger

4. Data: 2008-12-17 17:33:59

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> [...]
> Chyba kupię siemię lniane, będę mielić w młynku od kawy i dodawać do np.

ogólnie chodzi bardziej o tłuszcze niż o omegi - zauważ, że dieta
proponowana przez dra Ornisha jest pozbawiona m.in. nasion roślin oleistych
i orzechów, a więc również omega 3. Okazało się, że wywalenie z diety
tłuszczy oraz omega 3 jest jednak sumarycznie bardzo korzystne. Co by było,
jakby wywalić tłuszcze i dodać omegę 3? Yeah, right, dieta dr Budwig :D

Siemię lniane to bardzo dobry pomysł, znajoma tak się wyleczyła z alergii -
a miała na tyle silną, że już jej chcieli sterydy dawać, z inhalatorem się
nie rozstawała i musiała regularnie używać. Obecnie nie bierze żadnych
leków, kot śpi z nią na poduszce, kosmos w ogóle. Zwróć tylko uwagę, żeby
było nie odtłuszczone - niektóre firmy sprzedają prażone, odtłuszczone
siemię dietetyczne, pozbawione kwasu alfa linolenowego.

No i nie można zapominać o bardzo korzystnych dla zdrowia lignanach obecnych
w oleju lnianym i nasionach lnu.

5. Data: 2008-12-17 17:51:48

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:
> [...]
> nie rozstawała i musiała regularnie używać. Obecnie nie bierze żadnych
> leków, kot śpi z nią na poduszce, kosmos w ogóle.

No, coś niesamowitego! Mam właśnie alergię (alergiczny katar dość często
i intensywny - gdy siedzę dłużej w domu) i coraz bardziej przesuwa się
ta alergia w stronę objawów astmatycznych (śwszczący oddech czasami nad
ranem), zaczynam się martwić co będzie za kilka lat! :(

> Zwróć tylko uwagę, żeby
> było nie odtłuszczone - niektóre firmy sprzedają prażone, odtłuszczone
> siemię dietetyczne, pozbawione kwasu alfa linolenowego.

Ok!

> No i nie można zapominać o bardzo korzystnych dla zdrowia lignanach obecnych
> w oleju lnianym i nasionach lnu.

Ok, dzięki za cenne rady! :)
Koniecznie wypróbuję nasiona lnu przez dłuższy czas.

STranger

6. Data: 2008-12-17 18:47:16

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Ok, dzięki za cenne rady! :)
> Koniecznie wypróbuję nasiona lnu przez dłuższy czas.

I koniecznie mielone.

Chociaż osobiście tak sobie myślę, że chyba jednak lepszym rozwiązaniem jest
jednoczesna suplementacja omegi 3 i kwasu gamma linolenowego, zwłaszcza że
u astmatyków i alergików to właśnie niedobory tego drugiego występują z
zadziwiającą regularnością (vide MedLine).

7. Data: 2008-12-17 23:31:08

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> alergia w stronę objawów astmatycznych (śwszczący oddech czasami nad
> ranem), zaczynam się martwić co będzie za kilka lat! :(

Proponuję poczytać i sprawdzić, czy objawy nie podchodzą pod chorobę
refluksową.

Pozdrawiam

Harry

8. Data: 2008-12-18 21:17:52

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harry pisze:

> Proponuję poczytać i sprawdzić, czy objawy nie podchodzą pod chorobę
> refluksową.

Dzięki za sugestię. Poczytałem sobie na temat takiego powiązania.
Ciekawa zależność... :)
Ale ponieważ nigdy nie miewam zgagi ani nadkwasoty (miałem ze 3 razy w
życiu najwyżej) więc refluksu nie biorę pod uwagę i wykluczam.
Za to jako dziecko miałem alergię na poduszki z pierza, objawiało się to
kaszlem i objawami przeziębieniowymi gdy spałem u mojej babci w pościeli
z prawdziwego pierza. Po jakimś czasie gdy rodzina zrozumiała, że to
tylko alergia, po wymianie pościeli na syntetyczną, objawy alergii
minęły jak ręką odjął.
Dlatego myślę, że obecnie jakaś typowa alergia mi zaczyna dokuczać
(zapewne kurz i roztocza) i stąd te objawy zwężenia oskrzeli i
świszczącego oddechu. Co ciekawe kaszlu nie mam wcale, tylko utrudnienia
w swobodnym oddychaniu i to tylko późną nocą i nad ranem. Czasami nie
wysypiam się przez to. Czyli są klasyczne objawy astmy.
W dzień żadnych objawów zwężenia oskrzeli nie mam, mogę przebiec 10km
bez większej zadyszki.
Co z tym zrobić, iść do jakiegoś pulmonologa czy lepiej do alergologa?
Jaki lekarz zajmuje się astmą o podłożu alergicznym?

STranger

9. Data: 2008-12-18 21:45:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Co z tym zrobić, iść do jakiegoś pulmonologa czy lepiej do alergologa?
> Jaki lekarz zajmuje się astmą o podłożu alergicznym?

badanie IgE całkowite (dużo jednak przekłamuje), a przede wszystkim bardzo
dokładnie wyczyścić miejsce gdzie śpisz - pierwszy podejrzany to pleśnie
(nie ma okien plastikowych?), drugi to kurz, no i oczywiście główny
podejrzany jeśli występuje - zwierzę futerkowe w domu.

Alergia powinna zniknąć w momencie usunięcia czynnika ją wywołującego (co
już raz miałeś). Astma ewoluuje z alergii swoją drogą, ale jeśli alergia
zniknie to i astma nie powinna się pogłębiać.

10. Data: 2008-12-18 22:43:57

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" napisał:

> A istnieje możliwość dokładnego ustalenia na co jest to uczulenie?

IgE specyficzne.

--
Pozdrawiam - Aicha

Zapalenie żył (?) u starszej osoby
Czy skan PET/CT da sie wykonać jako osoba prywatna i ile to kosztuje????
Nowotwór a morfologia
Jak nie dopuścic do nadciśnienia
wielki problem z koncentracją (Hipoglikemia?) ratunku!