Tania pralka ?

1. Data: 2006-12-07 00:23:34

Temat: Tania pralka ?
Od: "Jajcarz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Potrzebuję kupić jakąś tanią pralkę w granicach do 1000 zł. Z tego co sie
zorientowałem jakiegoś wielkiego wyboru dobrych produktów w tych graniach
nie ma. Firm jest kilka na których zawiesiłem swą uwagę a konkretnie są to
modele

1. Ardo FL 85 http://www.euro.com.pl/pralki/ardo-fl-85-s.bhtml
2. Indesit WIA 102 http://www.euro.com.pl/pralki/indesit-wia-102.bhtml
3. Whirlpool AWM 6010 http://www.mixmedia.pl/?zobacz=3542

Ewentualnie może ktoś ma jakiś inny model do polecenia ?
Amice, która jest w podobnych granicach cenowych odradzano mi już na samym
początku.
Generalnie interesuje mnie bezawaryjność produktów od poszczególnych
producentów i ewentualna obsługa gwarancyjna w razie "W".
Wiem że pewnie zaraz ktoś powie że warto dołożyc by mieć święty spokój ale
akurat dołożyć więcej nie mogę i przedział wyboru to max 1000 zł

Dzięk iza wszelkei info i pozdrawiam

2. Data: 2006-12-07 08:20:06

Temat: Re: Tania pralka ?
Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuję kupić jakąś tanią pralkę w granicach do 1000 zł.

Jedź to RTVeuroAGD i przyjrzyj się pralkom. Jeśłi nie masz preferencji co do
rozmiaru to polecam brać pod uwagę zużycie wody i prądu oraz okres gwarancji
i znaną markę. Przydatna jest opcja szybkiego prania-ja np. raczej nie
plamię ubrań,co jakiś czas muszę je odświeżyć i takie 30min dla niektórych
wystarczy.
Nie ma sensu wysłuchiwać pojedyńczych opinii na temat danego modelu. Jednemu
trafi się taki egzemplarz a drugiemu inny. Jeden ma kamień w wodzie a drugi
wrzuca 10kg prania z pierdołami w kieszeniach,trzeci wogóle nie pierze i
cieszy się,że pralka stoi sobie od 10lat sprawna.

Pozdro

3. Data: 2006-12-07 08:27:25

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12/7/2006 9:20 AM, Michał T napisał(a):

> Jedź to RTVeuroAGD i przyjrzyj się pralkom. Jeśłi nie masz preferencji co do
> rozmiaru to polecam brać pod uwagę zużycie wody i prądu [...]
Przy czym duże zużycie wody = dobre pranie.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2006-12-07 10:23:08

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy czym duże zużycie wody = dobre pranie.

Co mi Pan tutaj implikuje ? ;-) Innymi słowy : skąd taki wniosek?

5. Data: 2006-12-07 10:59:55

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12/7/2006 11:23 AM, Michał T napisał(a):

> Co mi Pan tutaj implikuje ? ;-) Innymi słowy : skąd taki wniosek?

To chyba dość logiczne - do skutecznego prania potrzeba wody. A jeszcze
bardziej do skutecznego płukania. Obecnie ludzie mają chyzia na punkcie
ekologii i oszczędności, i chcą pralek AAAAA++++, a jakość prania jest
na dalszym miejscu. Dlatego producenci, idąc za popytem, coraz bardziej
ograniczają zużycie wody w swoich wyrobach, a pralki piorą coraz gorzej.
Cudów nie ma.

Michał

6. Data: 2006-12-07 11:09:11

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:el8s7q$f5c$6@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
> na dalszym miejscu. Dlatego producenci, idąc za popytem, coraz bardziej
> ograniczają zużycie wody w swoich wyrobach, a pralki piorą coraz gorzej.

mam pralke Amica... (modelu nie pomne)...
kupiona ze 4 lata temu
do dzis dziala bezawaryjnie, zuzycie wody zmalalo...
na co zwracac uwage...
na pewno na energochlonnosc. Ja dodatkowo zwracalem uwage czy ma "wage"
dostosowujaca ilosc pobieranej wody do "wkladu", czy ma funkcje 50% (pranie
w polowie wody jesli masz maly "wklad") i na obroty wirowania.. Wybralem
"sredni" model... 900obrotow wirowki (byl jeszcze 1200 i 1400 ale ten 1200
byl drozszy o 200 zl, a ten 1400 o prawie 500)
Pralka wyszla mnie 899 zl. (Siec AVANS , kupowana w promocji, utargowalem
dodatkowo 50 zlotych)
Polecam siec sklepow AVANS...

7. Data: 2006-12-07 11:30:27

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pralke Amica... (modelu nie pomne)...
> kupiona ze 4 lata temu
> do dzis dziala bezawaryjnie, zuzycie wody zmalalo...

Jak widać Amica też może działać.

> [...]
> 1200
> byl drozszy o 200 zl, a ten 1400 o prawie 500)

Sam nigdy nie używam wirowania powyżej 1000.Dlatego, że zawsze miałem kłopot
z prawidłowym wypoziomowaniem pralki a nie widziałem żeby pranie było dużo
bardziej suche...wogóle to szkoda ubrań tak wyciskac....

Co do jakości prania z mniejszą ilością wody to nie odczuwam tego problemu
bo jak już wspomniałem nie plamię ubrań często. Jeśli ktoś pracuje fizycznie
w jakimś warsztacie (czy coś takiego) to na pewno solidne pranie się
przyda,ale mi wystarczy moja niedawno zakupiona CANDY STY104. (1100zł w
promocji).

Polecam
http://www.ceneo.pl/
www.skapiec.pl

8. Data: 2006-12-07 11:32:49

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12/7/2006 12:09 PM, Misiek napisał(a):

> [...] Ja dodatkowo zwracalem uwage czy ma "wage"
> dostosowujaca ilosc pobieranej wody do "wkladu", czy ma funkcje 50% (pranie
> w polowie wody jesli masz maly "wklad")
Jeśli ma wagę, to po co funkcja 50%? :-)

A jesteś pewny, że 50% to jest pranie w połowie wody, a nie o jedno
płukanie mniej?

Michał

9. Data: 2006-12-07 12:46:04

Od: "Jajcarz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja dodam że zamówiłem

Boscha
http://www.planeta-agdrtv.pl/szczegoly.php?kategoria
_id=&towar_id=7912 :)

Mam nadzieję że to będzie trafny wybór

10. Data: 2006-12-07 13:46:54

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jajcarz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A ja dodam że zamówiłem
>
> Boscha
> http://www.planeta-agdrtv.pl/szczegoly.php?kategoria
_id=&towar_id=7912 :)

> Mam nadzieję że to będzie trafny wybór

Mnie nie polecali:
Bosh-a, elektroluxa...
ze wzgledu na slaba jakosc blachy obudowy
(co z tego ze 5 lat gwarancji na beben dawali skoro po 2 latach obudowa jak
sito- slowa sprzedawcy hehehe)

Tania pralka ?
zapach psów?
Czy ktos wie gdzie mozna kupic taka kamere??
Pralko suszarka
Szafka nocna szerokości 20 cm