Tarcza do betonu wieksza od fi 230

1. Data: 2010-01-02 14:15:20

Temat: Tarcza do betonu wieksza od fi 230
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy do szlifierki kątowej typu 'duzy bosch' moc ok. 2000W, gdzie typowo
zaklada sie tarcze fi 230mm jest mozliwosc zalozenia wiekszej tarczy? Do
przeciecia jest murek z cegly pelnej (grubosc 12 cm), a dojscie tylko z jednej
strony.

tu przykladowe tarcze:
1.
http://www.alnar.pl/product_info.php?manufacturers_i
d=28&products_id=1440&osCsid=1aa6ba13d90ffa726f23bf9
1191c20e3

2.
http://www.allegro.pl/item862124044_tarcza_diamentow
a_300_profesional_tarcze_do_betonu.html
nie wiem jaki tu otwor wewn. 25,4 czy 22,2?

czy cos takiego moge zalozyc na szlifierke bez narazania sie, ze stanie mi sie
cos zlego? Praca bez oslony, duzy moment skretny i wieksza od nominalnej
predkosc liniowa tarczy.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2010-01-03 16:59:48

Temat: Re: Tarcza do betonu wieksza od fi 230
Od: "basti78" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał
> [...]
> sie
> cos zlego? Praca bez oslony, duzy moment skretny i wieksza od nominalnej

sam sobie odpowiedziałeś właśnie........
da sie pewnie i 500 założyc, gorzej jak Ci ręka drgnie..........
juz nie raz w mojej szlifierce osłona dupę/rękę mi ocaliła w najmniej
spodziewanym momencie

--

Sebastian

3. Data: 2010-01-04 10:19:39

Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeciecia jest murek z cegly pelnej (grubosc 12 cm), a dojscie tylko z jednej

Zle kombinujesz.

> [...]
> cos zlego? Praca bez oslony, duzy moment skretny i wieksza od nominalnej

Juz tarcza standardowa przy cieciu na pelna glebokosc jest trudno kontrolowalna.
Ma tendencje do kleszczenia sie, zginania itp.

Takie cos jak chcesz zrobic trzeba wykonac na dwa razy.

Najpierw nacinasz rowek jakies 2-3 cm od linii ciecia docelowej.
Potem nacinasz kolejny rowek kolejne 10-15cm od pierwszego rowka. To co
pozostanie w srodku wykuwasz (idzie sprawnie bo to cegla). W tym rowku mozesz
ciac dalej katowka (idzie troche skosnie bo nie przylozysz idealnie rownolegle
tarczy drugi raz (oslona, sroba mocujaca tasme). Jak sie przebijesz na druga
strone to wtedy tniesz po trochu wg docelowej linii ciecia i odkuwasz mlotkiem
ten cienki odpad. Reszte (to najglebiej) szlifujesz tarcza na plasko. I tak
trzeba potem tynkowac wiec nie musi byc idealnie. Dbaj o przeciag w czasie
pracy. Kurzu bedziesz mial wszedzie na milimetry...

Pamietaj te 2000W to lekko liczac moc 3-6 ludzi zgromadzona w jednym ruchomym
elemencie. Nieodpowiednio kontrolowane ucina co popadnie w jeden moment :)

--
Lukasz Sczygiel
http://coraline.bazarek.pl

łóżko dla dwójki dzieci
Jak zamalować zaciek?
matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?
montaż WC
malowanie scian z wyjsciem na sufit