Tatar z kurczaka

161. Data: 2016-08-28 23:32:09

Temat: Re: Tatar z kurczaka
Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:slrnns19vv.dq5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

> W człowieku żyje sobie kilka kilogramów bakterii. Ale najlepiej się nie
> przejmowac i mieć je wszystkie gdzieś.
>
> --
> Jarek

O to to :)
Gdzies sie je ma zawsze.
Problem w tym czy i kiedy sie uaktywnia na tyle, zeby wywolac chorobe.

@

162. Data: 2016-08-28 23:48:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2016 20:49:28 -0000 (UTC), masti napisał(a):

> zadziwia mnie wiara w magiczną moc reklamowanych produktów.
> Corega tabs skład: Sodium bicarbonate, Citric acid itd.
> czyli soda i kwasek cytrynowy.

Ja wlewam do WC na noc butelkę Ace. Gdzies tak raz na dwa tygodnie. Super
efekt.

163. Data: 2016-08-28 23:49:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2016 23:32:09 +0200, samya napisał(a):

> Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

> O to to :)
> Gdzies sie je ma zawsze.
> Problem w tym czy i kiedy sie uaktywnia na tyle, zeby wywolac chorobe.

A dokładnie - sepsę.

164. Data: 2016-08-29 00:10:12

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

samya pisze:

> O to to :)
> Gdzies sie je ma zawsze.
> Problem w tym czy i kiedy sie uaktywnia na tyle, zeby wywolac chorobe.

Jeśli jest jakiś problem, to wyłącznie kulturowy, a nie bakteriologiczny.
"Kulturowy" nie w sensie kultur bakteryjnych, ani w takim, że zanim się
wejdzie, to trzeba pukać. Kulturowy, czyli mający związek ze świadomością
zbiorową. Kiedyś, gdyby ktoś lekażowi zaproponował umycie rąk przed, a nie
po opreracji, to by wyszedł na człeka pozbawionego elementarnej kutury, co
to nawet dla uczonych szacunku nie ma i poucza. Częste mycie uzanwano za
wybitnie szkodzące zdrowiu, a gdy ktoś doznał przypadkowej kąpieli, zaraz
brał się za smarowanie ciała i włosów jakimś łojem bydlęcym.

To wszystko było przed odkryciem bakterii. Gdy już Pasteur z kumplami
pokazał wszystkim te małe robaczki, to kulturowa wajcha przestawiła się
na druga stronę. Każda bakteria niedobra -- tak to lud prosty zrozumiał,
a uczeni podchwycili. Z tym że uczeni dawno już sobie co trzeba zbadali,
wiedzą, że to wszystko nie takie proste. Lecz u gminu strach pozostał.
Irracjonalny, bo gdy pewne zachowania stają się kulturowe, to wtedy nie
trzeba ich niczym innym uzasadniać.

Myjąc ręce zawsze przed lub po czynnościach określonych obyczajem, mam
pełną świadomość, że to są zachowania kulturowe. Dobrze wiem, że gdybym
raz, drugi i trzeci nie umył, to bym nie umarł od tego. Ani nawet nie
zachorował. Chwała Bogu, nasza kultura nie nakazuje jeszcze myć winogron
płynem do naczyń, więc chwalę i ten nasz krąg kulturowy za rozsądek.

A deska do krojenia? Niech sobie tam żyją, te malutkie. Niech mają tam
swój bezpieczny azyl. Jak się o tym nie myśli (albo myśli w sposób
rozsądny), to nic one krzywdy zrobić mi nie mogą. Nie choruję (wcale),
nie mam uczuleń (żadnych) -- to efekt użycia "hygieny", o którą tak
walczono przez cały wiek XIX. Utrata zdrowia "z brudu" nikomu dzisiaj
nie zagraża. Już częściej "z czystości" (czasem zdrowia psychicznego).

Jarek

--
brudziłem raczej mało
pukałem, zanim wlazłem

165. Data: 2016-08-29 01:32:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Aug 2016 00:10:12 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
> nie mam uczuleń (żadnych) -- to efekt użycia "hygieny", o którą tak
> walczono przez cały wiek XIX. Utrata zdrowia "z brudu" nikomu dzisiaj

Może więc zapowiedz swojemu dentyście, żeby przed Twoją wizytą spoko
"przyoszczędził" na myciu rąk i sterylizacji narzędzi, skoroś taki kozak
:->

166. Data: 2016-08-29 02:32:52

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-28 o 23:48, Ikselka pisze:

> Ja wlewam do WC na noc butelkę Ace. Gdzies tak raz na dwa tygodnie. Super
> efekt.
Ja ostatnio co jakiś czas tę niebieską tabletkę Correga.

--
animka

167. Data: 2016-08-29 10:09:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2016 o 22:34 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> [...]
zgu-robaka,wid,10603765,wiadomosc.html
uza-mozgu-znalezli-pasozyta,77385.html

> Bo nie przeczytałeś artykułu.

Ależ przeczytałem, nijak się miał do mojego posta (przeczytaj jeszcze raz).
Dlatego pytałem, po co ten wpis?

Ja pisałem o mikrobiomie, nie o pasożytach!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikrobiom#Mikrobiom_cz
.C5.82owieka

Wbrew pozorom, nawet bakterie chorobotwórcze mogą spełnić pozytywną rolę w
naszym organiźmie, "ucząc" nasz układ odpornościowy właściwych reakcji.

Dość chętnie opisujesz swoje problemy zdrowotne, zatem zamiast "nakręcać
się" jakimiś wpisami o kolejnych śmiertelnych chorobach, zainteresuj się
programem "żyj brudno jedz czysto".
Masz szansę dotrzeć nawet do samej książki, piracka kopia krąży po sieci.
Mimo wszystko jest pewne, że obsesyjne utrzymywanie aseptyki wcale nie
służy naszemu zdrowiu.
Problemem jest tylko utrzymanie rozsądnej i mądrej równowagi.

--
Trefniś

168. Data: 2016-09-05 21:18:44

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

> Juz tam nie pójdę, a raczej nie pojadę. Mam do jednej pare przystanków w
> prawo, a do drugiej pare przystanków w lewo.
> Najpierw kupiłam w jednej cukier. Wyrzuciłam. Ostatnio jak przechodziłam
> obok drugiej to przypomnialo mi się, że mąka w domu sie kończy, więc
> weszłam i kupiłam tortową. Miała grudki i w ogóle potem się okazało, że
> jedzenie z niej niedobre. Wyrzucilam. Poszłam do Simply i kupilam dobrą,
> taka jaką najczęściej kupuję.
>
> --
> animka

Masz pecha... :)
A jesli moge wiedziec, to z jakiej przyczyny wywalilas cukier ? Tez mial
grudki ?

Pozdrawiam
@

169. Data: 2016-09-05 21:23:28

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2016-08-27 21:51, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> Nosz bym napisała skargę do prezesa Soaresa

A tam, od razu do Sorosa "moznaby" :)

Pozdrawiam
@

170. Data: 2016-09-05 21:37:50

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeba się do tego przygotować - obórkę zbudować, łączkę ogrodzić,
> pomyśleć, kto się krówką zajmie, gdy wyjadę. No i samo dojenie raniutko -
> musiałabym chyba rewolucję przejść :-D
> Nie ma totamto :-)

> Moja Miniunia (Misiek - znaczy) to ostatni pies w moim życiu. Tak będzie.
> Jeśli ja umrę przed nim, to trudno, ale jeśli on przede mną, to ja i tak
> tego nie przeżyję, co własnie wychodzi na to, że jest ostatni. Mieliśmy
> wiele psów, wszystkie bez wyjątku były cudowne - ale TAKIEGO mądrusia i
> takiego psiego kochania to jeszcze nie mieliśmy :-(

Pomysl o tym, ilu jeszcze psiakom i innym "czworakom" mozesz dac opieke i
dom.
Dobra opieke i dobry dom.
I nie mam tu na mysli warunkow pt. wybieg, ogrod i przestrzen dla zwierzaka,
bo to juz tzw. "luksus" :)

Pozdrawiam
@

Mastercook kuchenka gazowa