Technika sępienia

11. Data: 2004-12-06 19:35:43

Temat: Re: Technika sępienia
Od: w...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

>   Jak należy sępić?

Prawa i obowiązki sępa

§3

1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.
2. Zrzeszenie w SiS SOS jest dobrowolne i zwolnione z jakichkolwiek
opłat za wyjątkiem daniny w naturze na rzecz któregoś sępa ze Starszyzny.
Danina będzie ustalana indywidualnie.
3. Podstawowym obowiązkiem sępa jest sępić ile wlezie, a jak nie wlezie
to sępić do torby, skrzynki, kartonu, reklamówki, bagażnika swojego i cudzych
(wedle fantazji).
4. Sępić należy taktownie i dyplomatycznie, tak by można było jeszcze
kiedyś wrócić w miejsce z którego się wysępiło.
5. Sęp powinien organizować spotkania tak, by umożliwić sępienie innym.
6. Niedopuszczalnym jest, by sęp przyjechał na jakiekolwiek spotkanie
bez zielonego. Nawet jeśli zielonym miałaby być nać pietruszki albo wiązka
szczypiorku. Z tego obowiązku sęp może być zwolniony tylko na wyraźne sugestie
Starszyzny, np. w przypadku kiedy spotkanie odbywa się w terminie nie
sprzyjającym sępieniu.
7. Sęp uczestniczący w spotkaniu nie powinien narażać ofiary na zbytnie
wstrząsy, w związku z tym powinien czuć się zobowiązany pomóc przy
dostarczeniu padliny stricte nie ogrodowej innym sępom w postaci stałej lub
płynnej. Padlina może być wykonana własnoręcznie, przy pomocy rodziny,
kucharki a także nabyta w supermarkecie. Mile widziane swojskie dobra z własnej
uprawy postaci stałej, półpłynnej, a szczególnie płynnej.
8. Sęp musi reprezentować Stowarzyszenie godnie i nie narażać jego
dobrego imienia na szwank, tak by już nigdy więcej nikt z zewnątrz nie nazwał
go szarańczą.
9. Rozpychanie się skrzydłami, deptanie sąsiadom po pazurach i
uniemożliwianie oglądania wysępionego jest zabronione.
10. Nie wolno w czasie krótszym niż 5 minut sępić świeżo wysępionego od
innego sępa. Niech się sęp nacieszy. Potem już można.
11. Absolutnie i po żadnym pozorem nie należy wydłubywać, wyłuskiwać itd.
żadnego zielonego za pomocą palców, sekatorów, noży, łyżek, łopatek, widełek,
szpadli, wideł i innych zbrodniczych narzędzi z ogrodu ofiary bez jej wyraźnej
zgody i przyzwolenia.
12. Nie należy sępić pojedynczych egzemplarzy, chyba że ofiara nie ma nic
przeciwko.
13. Nie należy sępić kwitnących egzemplarzy, chyba że ofiara nie ma nic
przeciwko.
14. Nasiona można sępić w ilościach dowolnych.
15. Sępienie o niewłaściwej porze rozmnażania może być ukarane odebraniem
łupu.
16. Sęp powinien wykazać się cierpliwością i bardzo dobrą pamięcią.
Dozwolone jest używanie pamięci zewnętrznej w formie dowolnej, tj. tradycyjnej
lub elektronicznej, a nawet zapisywanie na łapie z wiązaniem sznurków na
wielkim pazurze prawej łapy włącznie.
17. Zabronione jest sępienie od członków Czarnej Listy. Zezwala się na
sępienie pośrednie, tj. za pomocą innego sępa, ale tak, by Wykluczony nie
wiedział.
18. Jeśli wysępione padło, to ma się prawo do ponownego wysępienia tylko
w przypadku, gdy padło z przyczyn wyższych i innych niż zaniedbanie.
19. Jeśli wysępiło się coś niechcący, to należy dokonać wszelkich starań,
by się dowiedzieć dla kogo było przeznaczone i oddać nawet z bólem serca i
wątroby. Jeśli ustalenie właściciela okazało się niemożliwe, to należy posadzić
i zadbać jak o własne.
20. Celem sępienia jest zaspokojenie własnych chciejstw, upiększenie
ogrodu i obowiązkowo rozmnożenie i podzielenie dla innych sępów, a także
niewtajemniczonych i pisklaków. Wyrzucanie na kompost jest dopuszczalne jak
nikt inny już nie chce.
21. Sęp ma obowiązek publikowania listy dostępnych u niego roślin wedle
najlepszej posiadanej wiedzy, nawet jeśli żadnej z nich nie ma zamiaru nikomu
oddać.
22. Sęp powinien pozyskiwać zielone także w inny sposób niż sępienie, by
nie dopuścić do sytuacji, kiedy listy wszystkich sępów staną się kompatybilne.
23. Rasowy sęp sępi głównie osobiście lub za pośrednictwem innych sępów,
tudzież za pośrednictwem poczty (najbardziej prymitywna forma sępienia).
24. Sęp ma obowiązek dzielić się z innymi sępami na temat nowych łupów do
zdobycia, tzn. gdzie rosną, w jakich ilościach i czy jest szansa na godne
wysępienie.
25. Sęp ma obowiązek zwalczania wszelkich zachowań niegodnych sępa.
26. Sęp ma obowiązek reklamowania grupy w gronie jeszcze nie
zagrupionych, a dobrze rokujących piskląt i Starych Ogrodowych Wyjadaczy!

12. Data: 2004-12-06 19:50:58

Temat: Odp: Technika sępienia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@b...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...

> Prawa i obowiązki sępa

Kurczę! Już mnie na jakąś czarną listę wciągnęli :-((((
Pozdrawiam ;-)
Janusz

13. Data: 2004-12-06 19:58:05

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@b...pl> napisał:
> Prawa i obowiązki sępa [...]

Jak powstanie kodeks, opublikujemy tekst jednolity ;-)))
Gratuluję autorowi (wiem kto!)
Pozdr. Jurek

14. Data: 2004-12-06 20:04:35

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak powstanie kodeks, opublikujemy tekst jednolity ;-)))
> Gratuluję autorowi (wiem kto!)

No kto, kto? Pewnie jakiś kret uskrzydlony;-)

Grzybek (całuski)

15. Data: 2004-12-06 20:34:56

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@b...pl> napisał w wiadomości

> Prawa i obowiązki sępa
>
> §3
>
> 1. Sępem może zostać każdy, kto ma na to ochotę i posiada co najmniej
> jedną doniczkę z zielonym lub kawałek gruntu z czymś zielonym.

Witam
doczytałam do pktu 19 - chcę się zapisać do zrzeszenia.
Ponieważ do grupy należę? ( mam taką nadzieję) od niedawna a ogród mam 7 lat
jestem pewna , że macie dużo roślinek, które by mi się przydały.
Jednocześnie mam cichą nadzieję, że u mnie znajdzie się coś co Wam się
spodoba. Przez te 7 lat nie próżnowałam i nigdy nie wyszłam z żadnego
centrum ogrodn. żeby czegoś nie nabyć.
Polecam się, pozdrawiam,
Bogda - z północy (20 km od Gdyni)
BTW - gratuluję autorowi regulaminu rozumiem, że to Starszyzna!
: http://niusy.onet.pl

16. Data: 2004-12-06 20:35:56

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No kto, kto? Pewnie jakiś kret uskrzydlony;-)
>
> Grzybek (całuski)

To napewno kobieta !!!
;-)

Serdecznie Miłka

17. Data: 2004-12-06 20:36:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| jestem pewna , że macie dużo roślinek, które by mi się przydały.
| Jednocześnie mam cichą nadzieję, że u mnie znajdzie się coś co Wam się

Lista, lista! Ja wciąż sępię tymczasowo listy[1], skoro sezon się nie
zaczął....

Pozdrawiam, Basia.

[1] i wciąż bez powodzenia!

18. Data: 2004-12-06 20:40:23

Od: "Krecik" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bogda - z północy (20 km od Gdyni)
> BTW - gratuluję autorowi regulaminu rozumiem, że to Starszyzna!

Starszyzna ma obowiązek dawać przykład innym członkom Stowarzyszenia ze
szczególnym uwzględnieniem sępienia i jego metod.

Paragraf 2, punkt 1:)

Pozdrawiam Cię serdecznie
Krecik:)

19. Data: 2004-12-06 21:04:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> To napewno kobieta !!!
> ;-)
>
> Serdecznie Miłka
hehe
zapewne masz racje
bo prawdziwych mezszczyzn juz nie ma...
:))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

20. Data: 2004-12-06 21:19:42

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lista, lista!
To tak trudno zrobić listę! Tylko proszę się nie śmiać, że to takie tam
zwykłe roślinki -Mam sadzonki iglaków sporo odmian ( sama robiłam), podobnie
bukszpany w dwóch odmianach. Floks szydlasty(cudowna roślina) w czterech
kolorach, kostrzewa siwa i berberysy czerwone - same się wysiały. dereń
syberyjski, wierzba kulista i ta japońska różowa, migdałek, kiścienie, irysy
syberyjskie niebieskie, pełno rozchodników, żeniszki, tawuły, trzmieliny :
ziel.-żółta i ziel-biała,(chętnie zamienię na oskrzdloną), wrzosy i wrzośce
(też udało mi się rozmnorzyć), mam trochę róż pnące czerwona i blado-rózowa,
okrywowe:różowa, żółta i czerwona, no i wielkokwiatowe. Bluszcze: hedera,
winobluszcz, hortensja pnąca, wiciokrzewy:żółty i różowy.Maki, złocienie,
sporo lawendy, melisy,funkie (mam 4 odm. - szukam niebieskiej) , groszek
ozdobny wieloletni,...
-trochę się zmęczyłam, więcej grzechów nie pamiętam.
Zapraszam , tylko nie wszystkich razem.
Pozdrawiam, Bogda

[pomocy] korki do wina
strelicje