Telefon wykryje depresję

1. Data: 2015-07-19 13:49:13

Temat: Telefon wykryje depresję
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Telefon wykryje depresję

16 lipca 2015, 14:55 | Psychologia

WarmSleepy (Timothy Krause), CC

Depresję można wykrywać, analizując aktywność związaną z telefonem komórkowym.
Psycholodzy z Northwestern University odkryli, że należy spojrzeć na liczbę minut
oraz lokalizację korzystania z urządzenia.

Im więcej czasu spędza się z komórką, tym wyższe prawdopodobieństwo choroby. Średnia
czasu korzystania z telefonu dla osób z depresją wynosiła ok. 68 min, a dla zdrowych
jedynie ok. 17 min. Na depresję wskazywało także spędzanie większości czasu w domu i
w niewielkiej liczbie miejsc (ustalano to za pomocą danych z GPS-a) oraz mniej
regularny plan dnia, np. zmienne czasy wychodzenia do pracy.

Jak wynika z artykułu opublikowanego na łamach Journal of Medical Internet Research,
bazując na danych z telefonu, naukowcy byli w stanie zidentyfikować osoby z objawami
depresji aż z 87-proc. trafnością.

[...] W ten sposób, nie zadając żadnych pytań, możemy stwierdzić występowanie i
nasilenie objawów. Dysponujemy teraz obiektywną miarę zachowania związanego z
depresją. Telefon może dostarczać dane dyskretnie, nie angażując użytkownika -
wyjaśnia David Mohr.

Amerykanie sugerują, że telefoniczną metodę można by wykorzystać do monitorowania
grup podwyższonego ryzyka depresji. Pozwoliłoby to na wcześniejszą interwencję.

Co ciekawe, wykrywając depresję, bardziej można było polegać na danych z telefonu niż
na odpowiedziach na codzienne pytania o samopoczucie (należało je ocenić na skali o 1
do 10). Dr Sohrob Saeb uważa, że powodem mogła być rutyna i odpowiadanie bez namysłu.

Dane wskazujące na odwiedzanie niewielu miejsc odzwierciedlają charakterystyczną dla
depresji utratę motywacji. Kiedy ludzie cierpią na depresję, mają tendencję do
wycofywania się [z życia] i brak im motywacji lub energii, by wychodzić i angażować
się w różne czynności - podkreśla Mohr.

Mimo że dane z telefonów nie wskazywały na sposób ich wykorzystania, naukowiec
podejrzewa, że było to raczej przeglądanie Internetu i gry niż rozmowy z
przyjaciółmi. Używając telefonu, ludzie prawdopodobnie unikają myślenia o problemach,
bolesnych uczuciach i trudnych relacjach. To widywane w depresji zachowanie unikowe.

W ramach studium Saeb analizował lokalizacje GPS i wykorzystanie telefonu przez 28
osób (20 kobiet i 8 mężczyzn w średnim wieku 29 lat). Dane zbierano przez 2 tygodnie.

Na początku eksperymentu ochotnicy wypełnili Kwestionariusz Zdrowia Pacjenta 9
(Patient Health Questionnaire 9, PHQ-9). PHQ-9 składa się z 9 pytań (kryteriów
depresji według DSM-IV) oraz jednego pytania dodatkowego. Później wyniki testu
skorelowano z algorytmami dot. danych GPS i korzystania z telefonu.

Okazało się, że połowa grupy nie miała depresji, a połowa objawy o nasileniu od
łagodnego po głębokie.

W przyszłości chcemy sprawdzić, czy możemy poprawić nastrój, zachęcając ludzi do
odwiedzania większej liczby miejsc, wprowadzania bardziej regularnego planu dnia
[...] czy ograniczania korzystania z telefonu - podsumowuje Saeb.

http://kopalniawiedzy.pl/wiadomosci/psychologia

2. Data: 2015-07-19 13:56:13

Temat: Re: Telefon wykryje depresję
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Jul 2015 04:49:13 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> [...]
Średnia czasu korzystania z telefonu dla osób z depresją wynosiła ok. 68 min, a dla

A jeśli prawie wcale?

> Na depresję wskazywało także spędzanie większości czasu w domu i w niewielkiej
liczbie miejsc (ustalano to za pomocą danych z GPS-a) oraz mniej regularny plan dnia,
np. zmienne czasy wychodzenia do pracy.

A co, jeśli ktoś pracuje w domu, a GPS w komórce ma stale wyłączony, bo nie
jest debilem, żeby udostepniać wszem i wobec swoje położenie nawet przy
robieniu zwykłych zdjęć (ja)?
MAM DEPRECHĘ jak stąd do Chicago 3333-)))

> [...]
grup podwyższonego ryzyka depresji. Pozwoliłoby to na wcześniejszą interwencję.

Nalot? Przymusowa hospitalizacja? - dziś to całkiem prawdopodobne u nich
:-|

--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

3. Data: 2015-07-19 14:37:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli prawie wcale?

To wtedy analizuje się częstotliwosć wysyłanych listów do usenetu :-)

4. Data: 2015-07-19 14:44:42

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> To wtedy analizuje się częstotliwosć wysyłanych listów do usenetu :-)

Siedział byś w psychiatryku od lat
:-)))

--

Chiron

5. Data: 2015-07-19 15:12:30

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-19 14:44, obywatel Chiron uprzejmie donosi:

> Siedział byś w psychiatryku od lat
> :-)))

Śmierć przez zapisanie... dość nietypowa forma samobójstwa...

6. Data: 2015-07-19 16:28:49

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości

> Śmierć przez zapisanie... dość nietypowa forma samobójstwa...

Taki filmik jest na yt- śmierć na 1000 sposobów.
:-)
https://www.youtube.com/watch?v=N_1sOOIsTak
--

Chiron

7. Data: 2015-07-19 18:30:36

Od: Penetrator <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

mc.....
Może być ruch to zdrowie, statyka to degradacja. Im więcej ruchu, przemieszczania,
tym lepiej.
Im więcej na jednej rzeczy skupiamy uwagę nie korzystamy z życia tylko uciekamy, stąd
taki wniosek ludzie uciekający zawisną na przedmiocie, osoby w ruchu gdzie wdziera
się różnorodność mniej korzystają z telefona. Ciekawe, bo znane od lat tylko tu
posłużono się telefonem.

8. Data: 2015-07-19 20:42:10

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

I zapewne nie jest obojetne czy sie jest czesciej inicjatorem polaczen czy raczej sie
je odbiera ;)

9. Data: 2015-07-20 16:23:02

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote:

> Siedział byś w psychiatryku od lat
> :-)))

Depresja nie jest karana zamknięciem w psychitryku... Na szczęście, bo
poznikałyby ostatni wytrwali bywalcy umierającego Usenetu. Człowiek w
depresji zwykle męczy się ze sobą sam, i karze samego siebie niekorzystając
z uroków życia.

A ja nie mam na psychiatryk czasu - cała niedzielę spędziłem na kajakach i
plaży w Michigan state, Saint Joseph - polecam gorąco ten rejon jak
będziesz kiedyś w lecie w okolicy: nie czuć tan upałów jakie męczą ludzi w
lipcu w betonowisku chicagowskim. Chłodna bryza znad wielkiego zimnego
jeziora, brak komarów, spokojna woda relaksująca, ignorujące kajakarzy
kaczki, gęsi, duże białe ptaki brodzące (niewiem co oni tam mają co wygląda
jak nasza czapla?) żółwie wodne wylegujące się na słońcu na konarach drzewa
leżącego w wodzie, robiące spektakularny plusk do wody na widok
zbliżającego się kajaka w jaskrawym kolorze i oczywiście odgłos drących
pyski (dzioby, he he) w niebogłosy wszędobylskich ptaków. Naprawdę fajnie,
polecam!

10. Data: 2015-07-20 21:51:43

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pyski (dzioby, he he) w niebogłosy wszędobylskich ptaków. Naprawdę fajnie,

Dzięki za polecenie- no ale chyba nie dam rady skorzystać:-(. Pocieszam się,
że i u nas jest wiele jezior (choć zdaję sobie sprawę, że jezioro Michigan
to 1/6 powierzchni Polski)- no ale ze względów powiedzmy rodzinnych-
niedługo popływam sobie na jeziorach fińskich. Zapewne na upały nie będę
narzekał:-). Mam też ochotę sobie tam ponurkować- uwielbiam freediving
(amatorsko, nie schodzę poniżej 5- 6 metrów). Uwielbiam to:-).

--

Chiron

humanizm?
Włączyć tok fm
Transpłuciowość
Wielokrotnie zgwałcił niemowlę. Jest błyskawiczny wyrok
Podrzucone przez kuzynkę...