Teoretycznie

1. Data: 2002-08-09 13:41:24

Temat: Teoretycznie
Od: "cyfra" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby mozliwy byl przeszczep mózgu, to kogo by uratowano, dawcę czy biorcę ?

Bradek

2. Data: 2002-08-09 14:05:12

Temat: Re: Teoretycznie
Od: smuggler <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cyfra wrote:

> Gdyby mozliwy byl przeszczep mózgu, to kogo by uratowano, dawcę czy biorcę ?
>
> Bradek

IMO dawce - cialo to tylko opakowanie swiadomosci, a co jest jej siedziba?

--
Smuggler
Jest wielka roznica pomiedzy "robie cos i dostaje za to kase" a "robie cos, BO

3. Data: 2002-08-09 17:03:24

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyfra" <c...@a...pl> napisał w wiadomości
> Gdyby mozliwy byl przeszczep mózgu, to kogo by uratowano, dawcę czy biorcę
?

> Bradek

A gdyby tak wlaczyc do tej zagadki jeszcze dusze, to by sie dopiero pytanie
skomplikowalo.

4. Data: 2002-08-09 17:28:15

Od: " pwil" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cyfra wrote:
| Gdyby mozliwy byl przeszczep mózgu, to kogo by uratowano, dawcę czy
| biorcę ?

Dawcę! Najwyżej czuł by się jak po wielkiej operacji plastycznej ;-)

Ps. Jakiśtam "naukowiec" robił badania na małpach i po przeszczepie chyba całej
głowy małpa żyła przez ileśtam godzin, czy dni...
--

.. _____________
/ /\ "Wszyscy chca rozumiec malarstwo;

5. Data: 2002-08-09 18:44:50

Od: "cyfra" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ?

> A gdyby tak wlaczyc do tej zagadki jeszcze dusze, to by sie dopiero

A czy wiadomo w ktorej czesci mozgu jest "umiejscowiona" świadomość ? Bo co
by bylo gdyby przeszczepic polowe mozgu...

Bradek

6. Data: 2002-08-09 18:55:22

Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cyfra" <c...@a...pl> wrote in news:aj12ls$33k$1@news.tpi.pl:

> A czy wiadomo w ktorej czesci mozgu jest "umiejscowiona"
> świadomość ? Bo co by bylo gdyby przeszczepic polowe mozgu...

Na razie nie wiadomo gdzie. (tzn w mozgu, ale raczej nie w konkretnej
strukturze i wlasciwie swiadomosc mozna rozpatrywac na kilku
poziomach)
A pytania o przeszczep mozgu sa wlasnie z tego powodu nie do konca
scisle. Nalezaloby raczej mowic o przeszczepie calej reszty ciala, bo
z punktu widzenia mozgu jako siedziby naszej swiadomosci - czyli nas
tak bysmy to najprawdopodobniej odczuli ;-)

Polecam ksiazke F. Cricka (tego od DNA, obecnie nawrocil sie na
neurobiologie) "Zdumiewajaca hipoteza" - traktuje ona wlasnie o
swiadomosci z naukowego punktu widzenia.

Pozdrawiam
Darek

7. Data: 2002-08-10 11:35:12

Od: "cyfra" <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Digit" <d...@p...no.spam.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> neurobiologie) "Zdumiewajaca hipoteza" - traktuje ona wlasnie o
> swiadomosci z naukowego punktu widzenia.

Nie zajmuję się medycyną zawodowo, ale chętnie czytam nawet scisle
naukowe prace na rozne tematy (taka ciekawosc zycia). Powiedz mi czy ta
ksiazke znajde w zwyklej bibliotece czy musze udac sie do biblioteki
uniwersyteckiej.
Podrzucilem ten temat tutaj bo po obejrzeniu jakiegos filmu na
temat "przenoszenia swiadomosci" a takze zapoznaniu sie z raczej
fantastyczno-naukowymi pomyslami na "kopiowanie swiadomosci" np. do bardzo
pojemnego komputera, a nastepnie przenoszeje jej z powrotem do mozgu. Mnie
poruszyl problem taki, ze mimo przeniesienia swiadomosci do komputera,
"dawca swiadomosci" i tak przezylby smierc. Podobnie raczej niemozliwe
byloby przedluzenie w ten sposob zycia, czy tez istnienia, przez kopiowanie
swiadomosci do mozgu np. wychodowanego klona, dawca i tak by umieral. Chyba
ze wymyslic sposob "przenoszenia" jednostkowej informacji, czyli sprawdzamy
jaka informacje przechowyje dany neuron, czy grupa neuronow (nie znam sie do
konca jak zapamietywana jest informacja) a nastepnie natychmiastowe
"wykasowanie" tej informacji w zrodle i zapisanie jej w mozgu docelowym.

Jakie to proste na filmach ;)

Bradek

8. Data: 2002-08-10 16:09:11

Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cyfra" <c...@a...pl> wrote in news:aj2tt4$ahn$1@news.tpi.pl:

> naukowe prace na rozne tematy (taka ciekawosc zycia). Powiedz mi
> czy ta ksiazke znajde w zwyklej bibliotece czy musze udac sie do
> biblioteki uniwersyteckiej.

Jest to ksiazka popularno-naukowa, aczkolwiek o dosyc wysokim
poziomie meryrorycznym, ze wzgledu na autora - traktuje zreszta
glownie o jego badaniach na temat swiadomosci zwiazanej z widzeniem i
postrzeganiem obrazu. Ja mam wydanie z 1997 r (Proszynski i S-ka),
zdaje sie ze widzialem ja tez ostatnio w ksiegarni - wydana w serii
Na sciezkach nauki - znaczy sie powinna byc w kazdej zwyklej
bibliotece, ale roznie to bywa. BYlo tez na ten temat pare artykolow
w Swiecie Nauki - ale jakis czas temu.
Mozna tez sprobowac szukac w Medline.
Zreszta na ten temat naukowcy nadal sie spieraja - Crick jest
zwolennikiem tezy iz swiadomosc scisle powiazana jest z funkcja mozgu
i mozna badac ja eksperymentalnie.

Pozdrawiam
Darek

9. Data: 2002-08-10 20:20:50

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby szafa miała sznurek to byłaby windą...

Użytkownik cyfra <c...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aj0gsr$lur$...@n...tpi.pl...
> Gdyby mozliwy byl przeszczep mózgu, to kogo by uratowano, dawcę czy biorcę
?

> Bradek

cholesterol - wysoki poziom
grupy krwi
jak sie czysci kanaly sluchowe profesjonalnie?
Studentki pielęgniarstwa na AM są???
Czy soczewki miesięczne można używać dłużej oszczędzając je?